Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van online fraude

Goedgelovig, naïef of gewoon Hoopvol (Lucky pakketten 38/38 taken)

Het verhaal van Ala komt nog het meeste in de buurt.    >>Een resultaatgericht, prestatiegericht digitaal marketingbureau. Hun missie is om handelaren te helpen de rangschikking van verschillende producten te verbeteren en handelaren te helpen hun verkoop en  zichtbaarheid te vergroten.<<     Echter heb ik het idee dat ik nog een stap verder ben gegaan. En nog.... denk ik, twijfel ik of het oplichting is? Waarom, omdat ik hoop heb dat ik niet weer wordt opgelicht. Waarom zou je niet op deze manier geld kunnen verdienen? Het klinkt veelbelovend en het zou toch kunnen?? Jammer dat het loopt zoals het loopt, maar het kan toch zijn dat het een keer wel meezit?? Ik probeer door het van mij af te schrijven erachter te komen wat ik moet doen. Ja, ik lees al jullie verhalen en ik snap het en zie het, waarom denk ik dan dat het bij mij anders zou zijn? Ergens wil ik heel graag nogmaals die 2000,- borg opladen zodat ik mijn Saldo op kan nemen. 

Laatste gedeelde berichten; 

>>>   Beste agent, uw opnameaanvraag is beoordeeld door de financiële afdeling. Zolang u uw opnamekosten betaalt, kan de financiële afdeling uw opname van $10.000 naar uw portefeuilleadres sturen.

2025-03-01 12:02:38 Hoe weet ik dat dit geen ai is?? En ik dus weer opgelicht word?? 

2025-03-01 12:03:32 Wij zijn een regulier en legaal bedrijf. Als klantenservice van het platform is mijn gesprek met jou het bedrijf dat ik vertegenwoordig, begrijp je dat? <<<

Tussendoor heb ik een paar keer aangegeven dat ik onderbuik gevoelens heb en mij afvraag of het allemaal wel klopt. Dan kwam zij weer met; 

Als je opgeeft, verlies je de kans om geld te verdienen. Als je ervoor kiest om mij te vertrouwen, zal ik je bewijzen dat ik, in plaats van je tijd te verspillen, je geld kan laten verdienen.  en   Ik begrijp het. Zelfs als er 1000 leugens waren, zou ik dit nooit doen. Ik ben bang dat God mij zal straffen. In het internettijdperk zijn er veel nieuwe soorten banen, maar alleen de dapperen kunnen geld verdienen en alleen voor hun eigen werk betalen. Wanneer u een taak voltooit, Neem commissie op uw bankkaart op.  Heb geen spijt dat je op andere platforms bent opgelicht. Mijn platform is anders dan dat van andere bedrijven. Heb niet altijd het gevoel dat je wordt bedrogen. Laat je niet ontmoedigen, Als het slechte voorbij is, komt het goede. Bijgeloof verjaagt uw angst en biedt goede kansen. Ik denk dat je met mijn bedrijf moet samenwerken.

Dus we gingen op haar account aan de slag, ingewerkt worden, ze liet mij doormaken wat de bedoeling is. Moest er opgeladen worden dan deed zij dat en kon ik zien en oefenen met klantenservice om via Paybis en Portefeuilleadres Ethereum aan de kopen en in USDT op account op te laden. Ik maakte screenshots en zij vertelde wat ik moest doen. Zodra we die eerste 38/38 taken op haar account hadden voltooid mocht ik mijn account aanmaken en zou zij mij helpen met mijn salaris te verdienen met commissie zodat ik aan het eind van mijn taken (38/38) mijn saldo op te nemen. Echter was ik de gelukkige die Lucky pakketten kreeg. Dan krijg je lekker veel commissie. Zodan, ik was zó lucky. Oke dan, dus opladen en door.... en wéér een lucky pakket... dus ik nog "Ja dag, niks lucky, ik moet weer investeren en ik heb al niks meer" dan kwam zij weer.... je gaat nu toch niet opgeven?? Dit had ze nog nooit meegemaakt. Zo dichtbij, je hoeft alleen nog maar.... Oke, dus weer vanalles geplunderd.... dan maar geen betalingsverplichting, maar even van mijzelf "lenen"/iets later mn betaalverplichting uitvoeren zodat ik dat geld even kon gebruiken om op te laden. Echter wéér nog niet opnemen. Nee nu waren mn taken wel voltooid 38/38 maar omdat ik zoveel op wilde nemen 10K (van de totaal 12K want ik wilde daarna een Vip account zodat ik dan meer commissie zou krijgen) Kreeg ik het volgende bericht; 

Geachte agent, na navraag is uw terugtrekkingsaanvraag goedgekeurd. Na ontvangst van de kennisgeving van de financiële afdeling moet u een opnamekosten van 10000 * 20% = 2000 Amerikaanse dollars betalen. Omdat het bedrijf de aanbetalingskosten draagt, hoeft u slechts een deel van de administratiekosten te dragen. Het geld wordt 80% teruggestort op uw rekening. Na betaling van de opnamekosten voor verlenging, kan de financiële afdeling uw salaris uitgeven. De terugbetaling (2000 * 80% = 1600 Amerikaanse dollars) wordt direct op uw werkrekening gestort en u kunt direct opnemen.   

Beste agent, uw opnameaanvraag is goedgekeurd door de financiële afdeling. Nu hoeft u alleen uw opnamekosten te betalen en kunt u het salaris van uw opname van $10.000 ontvangen. Het platform betaalt ook $1.600 terug naar uw werkaccount voor de opnamekosten die u hebt betaald. 

Bij aarzeling krijg ik gelijk als antwoord; 

Beste agent, zolang u uw opnamekosten betaalt, ontvangt u onmiddellijk het salaris van uw opname van $10.000.    U moet een extra opnamekosten van $10.000 betalen om uw opnamesalaris te ontvangen. Het platform betaalt 80% van de opnamekosten terug naar uw werkaccount.

Vreselijk dit..... Graaf ik mijn graf nóg iets dieper of geef ik toe dat dit genoeg is en ik moet stoppen, ik krijg het geld niet meer terug??!!! 

Afin, waar onze berichten eindigden ben ik mijn verhaal begonnen

>>>Beste agent, uw opnameaanvraag is beoordeeld door de financiële afdeling. Zolang u uw opnamekosten betaalt, kan de financiële afdeling uw opname van $10.000 naar uw portefeuilleadres sturen.

2025-03-01 12:02:38 Hoe weet ik dat dit geen ai is?? En ik dus weer opgelicht word?? 

2025-03-01 12:03:32 Wij zijn een regulier en legaal bedrijf. Als klantenservice van het platform is mijn gesprek met jou het bedrijf dat ik vertegenwoordig, begrijp je dat?<<<

Morgen een gesprek met mijn zus en haar man. Mss dat zij mij geld gaan lenen. Ik heb hulp gevraagd of hij anders naar een eventuele krediet/lening aanvraag kan kijken van Bridgefund. Ik ben al 10jaar gescheiden en geen partner, niet zielig, maar wel lastiger omdat ik geen klankbord heb. Belachelijk veel rente natuurlijk, maar omdat ik zzp-er ben is het ook lastig om mijn hypotheek op te hogen, ik ga van baan wisselen en weer in loondienst, dus dan kan ik wrs ook wel wat met mijn hypotheek. Maar ik dwaal weer af.... iets met Hsp-Hss ppfff 

Twijfel serieus nog om dan toch die (naar mijn idee laatste) borg te betalen. 

benieuwd naar jullie reacties.... 

Bezig met laden...

16 Reacties

01 maart 2025
Niets meer betalen, ik heb ook zoiets meegemaakt, zelf dat ik de banktransactie al zag lopen, maar die stopte weer, ik moest eerst een heffing betalen. Terwijl ik al daarvoor diverse bedragen heb moeten betalen. Als je het geld overmaakt verzinnen ze weer wat anders, om niet uit te hoeven keren, reken er maar niet op dat je ooit iets krijgt. Dus stoppen met betalen!
01 maart 2025
ze willen je overtuigen maar als ze echt van plan waren te betalen , had je de eerste keer je geld terug gekregen - ik mocht na 38 taken alles in 1 keer opnemen .. dat werkte niet en ineens moeten ze mijn account testen enzo ?! terwijl ik net 5x betaald heb … ze proberen je gewoon gek te maken en je te overtuigen dat je blijft betalen zolang je nog geld hebt … of dat je geld gaat lenen … ze deinzen voor niks terug en vergeet het dat je ooit nog geld terug krijgt .. het zijn oplichters die uit zijn op jouw geld .. er valt niks te verdienen
Standaard profielafbeelding
A60
01 maart 2025
Hi Jennifer13,
Wat verschrikkelijk allemaal en ik weet hoe je je voelt maar echt, doe het niet!!! Ik snap dat je ergens denk, alleen dat bedrag nog en dan kan ik bij mijn welverdiende "salaris" maar dat gebeurt niet. Ze blijven net zolang doorgaan en blijven proberen dat je geld over zal maken. Het is moeilijk om te beseffen dat je bent opgelicht en dat heeft wellicht tijd nodig om te landen maar stop dit direct. Ze zullen altijd mooie praten hebben. Dat zeiden ze tegen mij ook. " Dit zijn de procedures en zo werkt het nu eenmaal als je maar wel dat bedrag nog overmaakt." Of: " we kunnen geen uitzondering maken want je moet een bepaald percentage betalen en daarna kun je je geld van de werktekening halen".

Ik was ook vol overtuiging dat ik het bedrag zou terugkrijgen als ik nog het laatste gedeelte 6000 zou overmaken. Mijn vriend probeerde ik ervan te overtuigen dat dit echt zo zou zijn maar ben op de dag van vandaag nog altijd blij en dankbaar dat dit niet is gebeurd! Het was wel een heel proces hoor en heeft echt wel geduurd dat ik door had wat er nou precies gebeurd is. Wil je wel adviseren om aangifte te doen en aangeven dat er al meerdere dossiers over zijn aangemaakt (zoals je ook op Slschtofferhulp) kunt zien.

Hoe voel je je verder?
01 maart 2025
Ja Kut. Ik was 3 jaar geleden ook al opgelicht voor 5K en nu is t ze dus weer gelukt voor ruim 7K .... ik heb serieus gedacht dat als het kon ik er t liefst tussenuit zou stappen. Weet dat ik het m'n zoon en dochter niet aan kan doen, maar voel mij zo waardeloos.
A60
02 maart 2025
Ik snap het! Het is ook niet niks en al helemaal als het al een keer eerder gebeurd is. Ze hebben tegenwoordig zulke slimme trucs. Je hebt de stap genomen om hier je verhaal te delen. Misschien zie je het nu nog niet maar dat is echt al een hele stap! Het heeft tijd nodig om te werken maar wees niet te streng naar jezelf!
02 maart 2025
Dankjewel
01 maart 2025 (bewerkt)
Jennifer13, lees dit alsjeblieft!

https://www.fraudehelpdesk.nl/alert/nieuwe-variant-vacaturefraude/
01 maart 2025
Jennifer,
Betaal alsjeblieft geen geld meer aan deze organisatie!!!!!!!
Ze hebben je in de maling genomen en jou geld afhandig gemaakt en proberen nu nog steeds meer geld uit jou te persen.
Deze mensen zijn oplichters zonder gevoel en zijn alleen maar uit op geld, niets anders.
Zelf ben ik in het verleden ook opgelicht en heb mij bij de situatie neergelegd en mijn verlies genomen.
Dus probeer het voorzichtig een plaats te geven en niet te denken dat jij de enige bent, echt niet!!!!
Dus geen zelf verwijt maken, er zijn duizenden die hetzelfde is gebeurd.
Probeer je taai te houden en het een plaats te geven, veel sterkte in deze moeilijke periode.
01 maart 2025
Dankjewel.... het gekke is dat het mij al eens is overkomen. Op een andere manier dat wel, maar dat ik er weer in trap valt mij zó tegen van mijzelf. Schaam mij kapot. Kan ik toch niet weer bij m'n familie aankomen dat ik weer ben opgelicht. Serieus, hoe dom kan je zijn 🥺🫣🥹
01 maart 2025
Ik kan alleen maar zeggen… stop alstjeblieft voordat je straks ook nog schulden maakt en die moet terugbetalen.
Dit verhaal maakt me misselijk. Stop stopstop… neem je verlies… sorry dat ik het zo bot zeg….
Ala
01 maart 2025
Hoi Jennifer,

Ik wou dat ook doen, ik ben nog steeds aan het twijfelen maar niet gedaan. Nog steeds achter me hoofd dat dit kan niets nep zijn.

Ik heb na 3 dagen aangifte gedaan. Eerste wat ik van agent gehoord heb was vraaf “je weet dat je je geld kwijt ben?”

Verder bijna 2 uur bij het politie kantoor gezeten met gevoel dat dit niet serieus is. En die vrouw tegen over mij denk, weer zo een stommetje , zonde voor me tijd. Toen ik wou alles met screenshots laten zien, zei de agent “ ik ga niet alles lezen want dan moet ik geheel week mee zitten “. Dacht ik toen, wat doe ik hier? Ik schaam enorm maar ga toch tegen iemand vertellen en hoor ik zo dingen? Maar ja, ik ging verder. Aan het einde van gesprek zei ze “ik denk dat deze zaak niet wordt gestart”. Denk ik zelf “wat? Dus die mensen kunnen van iedereen alle geld stelen en worden ze nooit gezocht, misschien moet ik zelf zo beginnen geld verdienen als dit toch straf los is.
Volgende dag kreeg ik e-mail dat mijn zaak is gestart. Nou, weer hoop, toch wordt iets mee gedaan. Daarna 2 weken niets. Na 2 weken nieuwe bericht dat mijn zaak is gestopt. Waarom? Omdat ze zo veel werk hebben dat ze moeten keze maken met welke gaan ze door en met welke doen ze niets.

Ik voel me goed in deze land, niet. Nooit hulp gevraagd, belasting altijd betaald en wat nu… een keer hulp nodig en wordt ik doorgespoeld.

Ja klopt, ik was zo stom dat ik alle geld aan onbekende mensen overgemaakt heb maar.. lijkt dat iets wat strafbaar is, is gewoon legaal nu omdat politie doet niets mee. Ze kunnen zeggen dat ze legaal zijn omdat ze nooit straf krijgen.

Als ik je advies kan geven… wat je kwijt ben, ben je kwijt maar maak je probleem niet groter. Geen geld meer. Politie agent zei dat deze hetzelfde methode is als andere oplichter methodes . Als je geld moet eerst sturen maak niet uit hoeveel en hoe, moet je gelijk stoppen.

Ik denk dat ik nooit meer rust krijg. Nu ben ik maand verder maar kon nog steeds niet aan rust komen.
01 maart 2025
Hee, helaas ben ik van de week hier ook mee opgelicht. Voor in totaal 2350 euro. Met soort van gelijke methode. Ik moest 4800 euro betalen om mijn fout te herstellen. Dat was nog alles wat ik had en wilde niet meer verlies maken. Heb besloten dat niet over te maken en achteraf heel erg blij mee. Later kreeg ik het besef dat ik heel erg ben opgelicht en hoe dan ook niet mijn geld zal terug krijgen. Het eerste wat ik deed was contact opnemen met de politie, na mijn verhaal was het eerste wat hij zei “wat wil je dat wij hieraan gaan doen” toen dacht ik al van wat een gekke reactie. Maar alsnog besloten om aankomende maandag aangifte te gaan doen heb een heel document met mijn verhaal en screenshots. Ik ga er al vanuit de kans zeer klein is dat mijn geld terugkomt misschien kleine kans nog aangezien het bedrag naar Nederlandse rekeningnummers overgemaakt is. Maar inderdaad je moet je verlies er maar mee nemen en doorgaan.
Ala
01 maart 2025
Hoi. Ik heb ook gelijk aangifte gedaan. Politie agent wou van mij alleen snel het verhaal horen, meer niet. Ze zij dat ze begrijpt het niet maar heb geen tijd om alle gesprekken na te lezen. Heb ik ook alle screenshots gehad. Na 2 weken kreeg ik bericht dat mij zaak is gesloten. Was niets mee gedaan.
A60
02 maart 2025
Het is ook bizar dat ze er niks mee willen doen. Mijn zaak is ook gesloten terwijl ik het idee heb dat dit nu juist meer en meer aan het worden is!
Ala
02 maart 2025 (bewerkt)
We kunnen uw zaak nu helaas niet onderzoeken. Elke dag krijgt de politie vele honderden nieuwe zaken. Dat zijn meer zaken dan de politie, het Openbaar Ministerie en de rechtbanken kunnen oppakken. Samen met het Openbaar Ministerie moeten we daarom keuzes maken welk soort zaken voorrang heeft. Het onderzoeken en stoppen van andere misdrijven gaat nu voor. Als we op een later moment uw zaak toch gaan onderzoeken, hoort u dit van ons.

Dat is het antwoord. Ik ben dus niet verbaasd dat die oplichters noemen zich legaal en groeien ze zo door. Hooplos en eenzaam gevoel. Waar gaat het naar toe?
03 maart 2025
Helaas....opgelucht en het geeft weer lucht. Ik ben gisteren, zondag met mn zus en haar man wezen praten. Ben opgelucht, door jullie hulp hier heb ik de knoop doorgehakt.... NIET MEER!!!! Neem (met heul veul pijn in mijn hart) mijn verlies van ruim 7K en moet de komende jaren gewoon nog even iets harder aan de slag om er weer uit te komen. Gaan we doen!!! Ze krijgen mij er niet onder.
Bedankt, maar ik ga ook niet blijven komen (hangen) in de verhalen.... Wil niet telkens teveel eraan herinnerd worden. Wil er zeker nog wel iets mee doen, maar voor nu eerst even rust en bijkomen van mijn verlies van geld, maar ook vertrouwen in de mensen.... Jammerlijk... enorm.