Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van seksueel misbruik

Mijn verhaal

Goedenavond,

Mijn naam is Robin, ik ben 23 jaar oud. Ik ben tussen mijn 16de en 17de jaar misbruikt geweest. Ik heb hiervoor 1,5 jaar therapie voor gehad en kort nadat alles goed ging, gingen mijn ouders scheiden ivm dat er een van de twee vreemdging.

Ik zit op dit moment in een terugval, en ik beleef herbelevingen. Ik ben opzoek naar lotgenoten om samen te sparren over seksueel misbuik.

Liefs,

robin

Bezig met laden...

9 Reacties

07 januari 2021 (bewerkt)

hoi steven,
ik heb via de huisarts onder andere deze site doorgestuurd gekregen. en noch enkele andere, waar ik naar informatie naar heb gevraagd. bij enkele kon het niet naar waar ik precies opzoek ben. Mijn alternatief is is op dit moment naar een praktijk gaan waar ik een aantal vraagstukken zal neerleggen.

06 januari 2021

vaak is het goed om meteen weer terug in behandeling te gaan. veelal kun je bij je laatste behandelaar wel weer aankloppen. weet niet of ze hier iets van gezegd hebben.
in ieder geval goed dat je meteen stappen onderneemt
wat voor therapie heb je destijds gehad eigenlijk?

Hoi Steven,
Ik heb daar inderdaad al bij aan gekloppen, maar helaas ben ik ''te'' oud. Ik ben naar PrettyWonan en naar Altrecht geweest destijds therapie. Groetjes Robin

07 januari 2021

[~2291] de bureaucratie rondom financieringen is soms extreem vermoeiend. ga er vanuit dat ze noets konden betekenen dan. heb je alternatieve stappen gezet?

06 januari 2021 (bewerkt)

Hoi Robin, balen dat je herbelevingen ge-triggerd zijn vanwege de scheiding.
Mn ouders zijn gescheiden toen ik 3 was, daar had ze hoe ik t begrepen heb ook wel een goede reden voor... Weet daar zelf niet veel meer van.
Ik was 25 toen ik seksueel misbruikt ben. Ik ben daar nog altijd erg bitter over, (34) maar ik heb wel de emdr technieken regelmatig toekunnen /moeten passen, wat dus de herbelevingen en nachtmerries na verloop van tijd verminderde.
Daar kun je een therapeut wel specifiek naar vragen (emdr therapie), als je herbelevingen je dagelijks leven (blijven) verstoren.
Of als je dat al gehad hebt destijds, dan kan je dat nu ook weer toepassen in principe of daar hulp bij krijgen als je dat wilt. Hoe lang heb je hier nu last van?

Hopelijk gaat t snel beter met je, veel goeds voor t nieuwe jaar, sterkte. Grtrjs, Mmizu

Hoi mmizumao,

De scheiding was voor mij geen trigger geweest voor waar ik nu sta en hoe ik mij voel. De scheiding is een onderdeel van...Ik heb over twee weken een intake gesprek, bij een praktijk die mij zou kunnen helpen. Ik heb al eens eerder EMDR gehad en ik zal ook dit aangeven dat ik dit nogmaals zou willen. Ik heb hier last van sinds november 2020, en ik hoop de hulp te vinden die bij mij past. Dank u wel
Groetjes Robin

ow, verkeerd begrepen, meer als in samenloop van omstandigheden, moet ik t zo zien? Wow, goed dat je een afspraak heb gemaakt. Gaat goed komen met je. Tenminste niet nog lager mee blijven lopen inderdaad. ;) groetjes en succes [~2291] ! -mmizu-

06 januari 2021 (bewerkt)

Hoi Robin, wat vreselijk dat je dat hebt moeten meemaken. Goed dat je hier je verhaal deelt. Hier vind je mensen die weten wat het is om met misbruik te maken te hebben in je leven. Ik ben er daar zelf een van. Goed dat je therapie hebt gehad en dat je daarmee een goede draai aan je leven hebt kunnen geven. Ik kan me heel goed voorstellen dat je een terugval krijgt als je te maken hebt met een echtscheiding en dus heel veel zekerheden wegvallen. Heb je een goed netwerk om je heen, waar je mee kunt praten? Hier kun je, in alle veiligheid je verhaal kwijt. Je geeft aan dat je wilt sparren. Waarover zou je willen sparren. Je kunt evt ook via een privébericht je vragen kwijt, maar uiteraard ook hier als reactie. Ik wens je heel veel succes en sterkte en we zijn er hier voor je. groetjes, Edwin

Hoi Edwin,
Zou u mij een privé bericht kunnen sturen?
Groetjes
Robin