Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van stalking

Stalking moeder

Goede morgen 

Ik ben een jongedame van 31. Getrouwd en hebben samen 4 kindjes en 5de opkomst 

Ik heb een hele slechte jeugd gehad. Heel veel ruzie gehad met mijn moeder. Mijn moeder heeft me voor de deur van jeugdzorg afgezet en gezegd zoek het maar uit met haar. Ze heeft me in mijn jeugd mijn keel dicht geknepen en me met een mes bedreigd. Iedere keer weer uitpraten, ging het even goed en dan begonnen de ruzies weer opnieuw. Nu ben ik in 2018 op het punt gekomen dat ik heb gezegd dat ik rust wilde, geen zin meer had in deze onzin en de stress en heb het contact verbroken.

 

Toen toen begon de ellende. Ze dreigde mijn oudste mee te willen nemen naar het buitenland. Als ik niet goed voor haar zou zorgen ze me een kogel door de kop heen zou schieten. Ze heeft me de oorlog verklaard. Heeft valse melding gedaan bij veilig thuis. Maar die melding is in de prullenbak beland door al het bewijs wat ik heb gegegeven. Ze heeft een rechtszaak aangespannen waarin ze eiste mijn oudste dochter om de 14 dagen mee te mogen nemen iedere woensdag video bellen gedurende 15 min en dat ik aan informatie plicht moest voldoen. Dit is door de rechter afgewezen. Mijn oudste dochter heeft ook nachtmerries. Kom der regelmatig tegen en dan steekt ze der middelvinger op of gaat express Mijn richting inrijden etc. 

 

Hebben ook cameras hangen. En ze komt iedere keer ongevraagd langs. Zou heeft ze gisteren weer zomaar iets voor de deur gelegd. Wat van mijn broertje was(heb met hem ook geen contact meer want hij steunt onze moeder omdat hij haar lieveling is en alles van haar krijgt) met een bedreiging achter op geschreven. Zij heeft het hier voor de deur gezet.

Ik weet niet zo goed meer wat ik moet doen. Ik slaap er slecht van. Heb er veel stress van wat ook niet goed is voor mijn zwangerschap. Mijn oudste dochter lijdt er onder. Ik wil rust. Dat ze ons met rust laat. Maar ze gaat iedere keer weer door. Ze heeft me niets voor niets de oorlog verklaard. Hebben jullie tips voor ons wat we zouden kunnen doen. Dank je welxx

Bezig met laden...

2 Reacties *

04 januari 2021
Hi thijs, eet is inderdaad een hele moeilijke periode. Ik zie het af en toe ook niet meer zitten omdat ik niet meer weet wat ik moet doen. Mijn man probeert zich kalm te houden voor mij en de kindjes. Maar afgelopen zaterdag was ie zo boos geworden dat ie op punt stond om naar haar toe te rijden. Ik heb een vriend gebeld die is meteen gekomen en heeft hem weer rustig gekregen. Wat ik op dit moment niet kan, omdat ik zelf midden in die emoties zit en ook zwanger ben. Dank je wel voor de tips. We hebben ong jaar geleden al geprobeerd om contact en straat verbod te krijgen. Maar dat kregen we toen niet. Misschien omdat er nu meer is het nu wel lukt. Ik ga hier zeker mee aan de slag en kijken wat we kunnen bereiken. Dank je wel.
04 januari 2021
Beste Sweetgirl31, Wat zit jij in een heftige situatie. Het lijkt erop dat jouw moeder jouw en haar kleinkinderen ziet als een bezit waarmee ze denkt te kunnen doen wat zij maar wil en helemaal niet de mens erachter ziet. Er komt veel agressie op jouw en jouw kinderen af en dat moet ophouden. Hoe staat jouw man hierin. Het overkomt hem net zo goed. Heb je al overwogen om een contactverbod en straatverbod op te laten leggen. Stress maakt veel kapot en ik zou je aanraden om eens met jouw huisarts te praten, voordat je helemaal bezwijkt. Hij of zij kan hierin misschien ook adviseren omtrent verdere stappen. Je noemde ook de Stichting Veilig Thuis, waar jouw moeder een valse melding heeft gedaan. Je zou zelf ook gebruik kunnen maken van deze Stichting en met hen afstemmen welke stappen er genomen kunnen worden om deze situatie te doorbreken. Heel veel sterkte, Met vriendelijke groet, Thijs