Wie herkent dit?
Hoi.
Ik heb een vraag. Sinds ik seksueel misbruik en verkrachting heb meegemaakt doe ik heel veel mannen aantrekken en afstoten. Eigenlijk doe ik dat bij meer personen. Dit doe ik enige tijd omdat ik van mijn 12e tot en met 5 jaar geleden seksueel misbruik en verkrachting heb meegemaakt.
Wie herkent zich hierin?
Bezig met laden...
21 Reacties
Incest heeft ook ernstige gevolgen,wel goed dat je in therapie bent gegaan
Incest heeft erge gevolgen, generaties lang ! Voor partners en kinderen ook
Het heeft ook ons gezin getekend. Gelukkig hield mijn vrouw veel van onze twee kinderen. Ik denk dat dit haar op de been hield. Qua gevoel hield zij de kinderen van mij weg (angst dat ik net als haar vader iets akeligs zou doen). Ik kon mij daardoor geen vader voelen. Mijn kinderen hebben ook moeilijke herinneringen aan de spanningen vroeger, maar we ervaren nu ook fijne herinneringen, want mijn vriouw en ik deelden "alles" behalve de seks. Nu zijn we met ons drieen ook in therapie. Nu kan ik door het gebeurde te leren accepteren, mijn gevoel ervaren als ik ze zie en we hebben het dan geweldig.
hopelijk zal t snel weer goed gaan met jullie.
[~1284] Het gaat op en neer, vandaag ben ik zwaar gedeprimeerd en gewoon bang voor mijzelf. Zo wanhopig of liefde ooit zal bestaan
Ja het is echt heel verdrietig. Ik krijg nu ook inzicht waarom mijn vrouw en ik van elkaar hielden, ondanks alles: aantrekking en herkenning (onbewust). Van mijn kant groeide ik op met een moeder die manipuleerde en domineerde en mij in feite emotioneel misbruikte, niet fysiek. Zij kon mij en mijn zusjes en broer niet liefdevol lichamelijk koesteren (haar rugzak!). Ze was warm en hield van ons. Ik kreeg niet wat ik fysiek nodig had en kreeg ook een vreemd beeld van seks en erotiek: ze hield meisjes van mij weg (jaloers?). Dus ik kende niet anders toen ik trouwde. Ik ben warm en potent en hoopte op sterke intimiteit bij mijn vrouw. Dat vond ze bedreigend, terwijl ze een sterke sensualiteit uitstraalde. Ik besef dat ik in het begin mijzelf niet trouw was door met haar verder te gaan, want ik voelde dat ze niet warm was, soort verstijfd. Ik begreep dat niet en drukte die gewaarwording weg, zo als ik bij mijn moeder het tekort niet wilde voelen: zelfbescherming! Het is kennelijk mijn pad, Iets wat ik moet leren in dit leven of daarna. Leren dat mijn kern ok is ook ak wordt je iets aangedaan: innerlijke groei; Ik ben heel erg van mijn vrouw gaan houden, om wie ze was, ondanks haar gedrag en het haar opgedrongen onvermogen om genotvol uit liefde te leven.
Mijn vrouw is altijd ongelukkig gebleven. In de jaren 1960, toen ik haar leerde kennen, werd incest niet serieus genomen en ze kon en wilde hier niet voor uit komen. Wij hadden al snel relatietherapie, maar de therapeut zei dat ik maar een beetje aardiger moest zijn tegen haar. Geen spoor van enig idee dus. Wat heeft ze veel gemist, door zich aldoor groot te houden! Ik kreeg mijn vingers er niet achter, maar vermoedde dit wel. Ze was bang dat ik haar zou verwerpen als ze zou zeggen dat ze het met haar vader had gedaan (bijna 20 jaar lang !) Dus zweeg ze tot haar dood...Toen kon ze pas zeggen dat ze van mij hield ondanks de enorme angst dat ik dan zou wegdoen. Moet je je voorstellen !!!
Echt verschrikkelijk dit!
Jeetje,heftig dit. Ik heb er geen woorden voor
Dank je Anna!
Anna, jij helpt mij enorm om mijn nu overleden vrouw te begrijpen. Ik weet pas recent dat zij heel lang door haar vader was misbruikt. Er was altijd spanning in onze relatie. Ze hield haar verleden verborgen. Maar er hoefde maar een man te zijn die uitstraalde dat ze mijn vrouw wilden beminnen of ze was geraakt. Ze ontkende dat, maar ik zag het. Ik weet nu dat dit gebeurde omdat dit haar bekende terrein was: je krijgt liefde als er seks is. Bij mij wilde ze seks er buiten houden omdat zij diep van binnen echt van mij hield, om mijzelf, en het zuiver wilde houden. Voor mij toen bizar! De echte reden, de incest, verzweeg ze. Ze was bang dat ik haar dan zou wegdoen. Ik snap dat nu. Maar ik voelde mij ontkend als man (in mijn seksualiteit). Toch bleef ik bij haar, kwam terug nadat ik uit huis was gegaan. Het was bij mij intense liefde, ik kon haar niet laten gaan.
Ik heb erg veel verdriet gehad, met name omdat zij zich liet verleiden door een man die haar bewonderde. Ze hoopte op zijn liefde, hij was superaardig voor haar, maar een beest in bed. Bij hem kon zij zich fysiek laten gaan. Ze voelde zich toen vrouw. Zij kon intense seks beleven bij die andere man, in het geheim, jaren lang. Hij domineerde en vernederde haar. Ze moest de controle loslaten.
Ze kon mij niet zien als haar erotische geliefde. Ze heeft de seksrelatie met die andere man uiteindelijk beëindigd om in haar veilige haven terug te keren, bij mij dus.
Dit alles heeft mij kapot gemaakt, ik zit in traumatherapie, en wil genezen. Door jouw verhaal, in feite een heel andere situatie, maar overeenkomstig vanwege de traumaseks (het wilde leven), kan ik meer begrijpen. Ik kan mij nu inleven dat misbruikslachtoffers denken dat als je van iemand houdt /wil kunnen houden omdat die lief is voor jou, en je door hem gezien denkt te worden, dat je je dan laat ge-/misbruiken en daar fysiek opgewonden van raakt.
Die “vriend” heeft misbruik daarvan gemaakt voor zijn eigen genot. Hij voelde zijn macht, en dat bevredigde hem seksueel. Hij voelde zich groots dat hij mijn liefelijke, tedere, gevoelige vrouw kon bevredigen, haar zo ver wist te krijgen dat zij zich liet vernederen, zich aan hem gaf en daarbij liet uitschelden als hoer.
Aan mij kon ze zich niet geven en we hebben in feite daardoor langs elkaar heen geleefd. Maar er was liefde…..
Heftig verhaal pieterke.
Ik heb dat ook. Als een man ook maar enigzins zegt tegen mij dat hij van mij houdt en dat hij mij speciaal vindt wordt ik week van binnen en ben ik zo over te halen. Ik hoop dat dit veranderd,want zo kan en wil ik niet leven. Daarom hoop ik dat mijn therapie gauw kan starten
Ow ik begrijp t al wat meer nu ik meer posts van je lees Anna44.
en bijzondere kerels die dan bij hun vrouw blijven terwijl jullie elkaar niet willen/kunnen geven waar je recht op hebt als levenspartners.
Bedankt voor t delen van jullie verhaal en jullie kijk op liefde, sex en relaties... ik ben er echt even stil van...
[~1284] mijn man geeft mij wel de liefde en intimiteit die ik nodig heb. Het ligt ook niet aan hem,maar aan mij. Op dit moment distancieer ik weer van mannen,maar het kan ook zo omdraaien. Dat is het punt en hoop dat dit weggaat door de therapie die ik krijg
[~2259] #herkenbaar hoe is t nu met je? liefs en sterkte (sorry word me soms teveel op t forum vandaar late reactie) groetjess mmizu
Hi Anna, it's brave of you to share this. I was abused a long time ago and couldn't be in a relationship after - although had many dates. I just finished my EMDR for complexe PTSD. It helped me a lot! Have you been treated for your traumas?
I completely recognise what you mention. It's hard and so unfair somehow. You feel the person didn't only deprive you from your body, he also deprived you from love -due to the mental consequences of his selfish actions.
Be strong in your treatment! There is a light after the tunnel. It's not your fault. Don't hesitate to share more if you want.
Take good care of yourself,
Hi Mia75.
Thank you for your reaction.
I'm on a waitinglist for treatment. Sometimes I feel dirty and I'm affraid all the time. Sometimes it feels like it's my fault. I can't help feeling that. I hope this treatment will start soon and I can and will be a stronger person soon.
[~2259], you are already strong! It's normal to heal. You deserve happiness and you'll get it!
I have heard this many time before and didn't make sense to me but I know it now. It's important yo be kind and gentle to yourself first. From my experience, I am still learning to love my body (the one that brought me problems...), learn to accept the past, connect with my emotions (before the EMDR it was way to hard), learn to spoil myself with little things, stop any self destructive behaviour or sabotaging actions. The first step before entiring in a relation is to reloce and reconnect with yourself.
It's easy to say as I know how the body, brain and emotions can be completely damaged due to the traumas. I know how the pain is deep and even if we want to make one step toward a person a part of us is too scared and push us three steps back. How you don't want to open up because you are afraid they will leave or treat you like trash... and more mixed emotions, how whenver there is intimacy you still have the scare in your body as a reminder..... Honestly, I tried to be strong and forgive and forget but you can't do much when your brain is damaged due to trauma. Accepting and healing is being strong. And you are!
If it can help I know some people told me about online EMDR. This helps in the desensibilisation process not on the reprocessing. Still it helps to have less intense emotions when you face trauma triggers. I'm not sure if it can help in your situation.
I wrote too much about me and I'm not sure if it makes all sense to you. I hope it helps a bit.
Take good care of you. You are strong. You deserve to be loved and have a romantic relationship. Be patient, it will happen.
[~2289] thanks,well I've got a very loving husband who understands me. It will help what you wrote also.
Oke,dank je wel voor de reactie. Er moet inderdaad nog veel verwerkt worden. Dit klinkt heel logisch voor mij en geeft mij duidelijkheid
enerzijds ga je op zoek naar het bekende vertrouwde gevoel van geliefd worden. anderzijds stoot je af wanneer dat risico's met zich mee brengt. het lijf gaat na trauma vertrouwen op oude informatie in plaats van nieuwe. hierdoor kun je heel tegenstrijdig gaan handelen. klinkt dus alsof er nog oude coping zit om te verwerken?