Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van seksueel misbruik en seksueel geweld

Vroeger

Hoi, 

Ik heb ongeveer twee jaar geleden iets meegemaakt waarover ik eigenlijk de afgelopen twee jaar niet heb gepraat. Ook voor mezelf heb ik dit altijd een beetje opgekropt en wilde er eigenlijk nooit over na denken. Totdat ik ineens dacht; dit kan zo niet langer, ik moet het ergens kwijt. Dit is ook de eerste keer dat ik dit op (online) papier zet, dus sorry als het er een beetje gek of onlogisch staat ofzo. 

Voor de achtergrond van dit verhaal: ik ben nu 19, twee jaar terug, toen dit gebeurde, was ik 17. Ik ben een hetero vrouw. Ik had toentertijd wel al eens gezoend met jongens, maar was nooit echt verder gegaan. Ik was op dat moment ook wel bezig met een jongen, en ik wist wel dat hij verder wilde maar hij respecteerde het ook dat ik daar nog niet klaar voor was. Tot op een avond, toen ik uitging, ik een andere, op het eerste gezicht hele lieve jongen tegenkwam, ook van 17 jaar ongeveer. We stonden een beetje leuk te praten en een vriend van mij kende hem ook wel, dus ik dacht, dat zit wel goed. Tot op een gegeven moment we naar buiten gingen, naar een steegje toe, dat vond ik allemaal nog prima. Daar stonden we een beetje te zoenen, wat ik ook prima vond, ik had toen best wel wat gedronken, dus achteraf had ik wel spijt, maar op dat moment vond ik het wel prima.

 

Totdat hij op een gegeven moment mijn hoofd naar beneden duwde, en zijn broek openritste. Vanaf dat moment ontstond er paniek, ik wilde niet, stribbelde tegen maar hij was sterker en dwong mij op deze manier hem te pijpen. Dit heeft zo zeker 10 minuten plaats gevonden. Achteraf heb ik hier heel veel spijt van, zeker toen dit de volgende dag op mijn middelbare school bekend werd gemaakt. Ik werd echt een beetje uitgelachen door de klas, meiden waren over mij aan het roddelen etc., maar de jongens hadden het er ook over. Dit heeft er ook denk ik voor gezorgd dat ik nooit mijn verhaal heb durven delen, omdat iedereen meteen heel vooroordelend erover was. 

 

Ook heeft deze ervaring ervoor gezorgd dat ik nu, twee jaar later, mij er nog steeds niet fijn bij voel om iemand de pijpen, en dit doe ik ook liever niet. Elke keer moet ik gewoon weer terugdenken aan 2 jaar terug, toen ik het tegen mijn zin moest doen. Ik weet nu niet zo goed hoe ik verder moet, wil er graag met iemand over praten maar ik durf niet de eerste stap te zetten...

 

Groetjes

Bezig met laden...

7 Reacties *

19 december 2020
Soms valt het idd op maar soms ook niet want je kan ook veel verbergen natuurlijk. En soms loopt het ook de andere kant op. Gaat men zich net uitdagend gedragen omdat men zijn grenzen gelijk kwijt is. Het kan beide kanten uitgaan. Neem vooral tijd voor jezelf en kijk wat bij je past. Je staat er niet alleen voor en durf iemand in vertrouwen nemen. Veel sterkte
18 december 2020
Heel erg bedankt voor de reacties, ik was de dagen erna enorm in een soort shock, waardoor ik niet mijn kant van het verhaal durfde te vertellen. Bovendien was school ook niet echt een hele fijne situatie om dit uit te leggen aan mijn vrienden. Ik wil het nu wel eens tegen hen gaan zeggen, maar ik weet niet goed hoe ik hierover moet beginnen
18 december 2020

Als antwoord op door Anonymous (niet gecontroleerd)

je laatste zin kan al passend zijn om mee te beginnen. niet te moeilijk bezien. hoe groter jij het bespreken gaat ervaren hoe lastiger de stap zal zijn
18 december 2020

Als antwoord op door Anonymous (niet gecontroleerd)

Doordat ik last heb van veel paniekaanvallen, amper slaap door de verkrachting en mij anders op ben gaan stellen is mijn beste vriendin erachter gekomen. Ook al denk je dat je vrienden niks merken, waarschijnlijk zien ze wel iets aan je. Als je er klaar voor bent kun je iemand in vertrouwen nemen en dit verhaal proberen te delen of in een brief op te schrijven. Weet dat je er niet alleen voor staat en dat je echte vrienden er voor je zullen zijn
18 december 2020
Hoi Zeeuw Wat een enge ervaring. Wat hij deed is zo fout. Het feit dat hij het achteraf rondvertelt is zo grof. En zeker omdat het zijn versie is waaruit waarschijnlijk niet lijkt alsof je het niet wou. Ik hoop dat je ooit de kans krijgt om dit tegen hem te zeggen. Hoe jij het ervaarde en wat naars het al heeft gebracht. Je moet er zeker iets mee doen meid anders blijft dit je in toekomstige relaties je achtervolgen Veel sterkte Liefs
17 december 2020
het lastige in dit verhaal is misschien dat hij het eerst informatie verspreidde. maar het had natuurlijk net zo goed andersom kunnen zijn. niet overwogen te zeggen hoe het vanuit jouw kant was? jouw verhaal geeft mogelijk een extra dimensie aan dat van de anderen. ze geloofden meteen een verkrachter. dat zegt ook iets. jij in die situatie daarentegen voelt je klein en onbenullig, maar juist er iets van vinden kan je sterker doen staan. ik lees namelijk in je verhaal tussen de regels door dat je wel anders erop had willen reageren of lees ik dat verkeerd?
17 december 2020
Wat knap en fijn dat je je verhaal met ons deelt. Dank je wel voor je openheid. Wat een onveilige situatie voor je, helemaal doordat er daarna op school ook nog zo op door werd gegaan. Doe vooral nu niets wat niet fijn voelt. Rustig aftasten wat je wel en niet wilt. Je grenzen opnieuw ontdekken is heel belangrijk. Neem de tijd. Ik hoop dat toch iemand in vertrouwen durft te nemen om je verhaal mee te delen. Hartelijke groet, Jorien