Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van seksueel misbruik

Ik ben nieuw en dit is mijn verhaal

Heey 

Ik wil graag mijn verhaal hier delen 

Ik ben 21 en ben vorig jaar augustus gedrogeerd en seksueel misbruikt 

Heb nu al een jaar lang dagelijkse meerdere paniek aanvallen 

En niemand van hulpverlening neemt me sirus 

Voel me alleen en of het mijn fout is 

Zit er zwaar door heen 

Groetjes mij

Bezig met laden...

4 Reacties

16 december 2020

Hi lieve sneeuwuiltje
Wat heftig en wat enorm lastig als je niet serieus word genomen! Hier mag je je verhaal altijd vertellen. Je kan ook prive berichtje sturen naar ons❤️?

16 december 2020 (bewerkt)

lief sneeuwuiltje,

Ik herken me heel erg in jou verhaal. hulpverleners denken vaak dat je overdrijft, dat het een schreeuw om aandacht is. Maar mensen die het hebben meegemaakt weten wel beter.
Ik vind het heel vervelend dat het jou is overkomen, helaas weet ik wat het is. Als je iemand zoekt om je ei bij kwijt te kunnen, laat het me maar weten!

Xx Lientjee

15 december 2020 (bewerkt)

Dag uiltje,
ik werk zelf in dehulpverlening en ik snap je gevoel helemaal. ik heb veel collega's (gehad) die niet weten wat ze met een verhaal van misbruik moeten of kunnen. ze verkeren dan in een staat van handelingsverlegenheid en de cliënten zijn er dan de dupe van. er wordt veel naar elkaar verwezen waardoor er uiteindelijk niemand oog voor je lijkt te hebben. het maakt dat je dan zelf heel goed en duidelijk/gericht om hulp moet vragen. maar na misbruik is dat vaak juist lastig. want hulp vragen voelt als anderen tot last zijn en voelt slecht/fout waardoor je in dezelfde cirkel blijft lopen.
ik heb zo cliënten gehad die meerdere (sommigen zelfs meer dan 10) woonvormen hebben gewoond en zich nooit gehoord noch begrepen voelden.

dus mijn advies is hetzelfde als dat van Philip. leg je vragen en gesprekken neer bij mensen welke specifiek met dit onderwerp bekend zijn. csg. slachtofferhulp. verwijzing vanuit huisarts/praktijkondersteuner naar psytrec. etc.

goed dat je in ieder geval al je weg naar hier hebt gevonden
als je behoefte hebt om meer te delen dan kan dat hier.

indien gewenst is er ook een gesloten groep als je dat prettiger zou vinden.

succes in ieder geval ongeacht de keuze je maakt

15 december 2020

Sneeuwuiltje, tje ik schrik wel even van je berichtje. Ik schrik vooral van dat niemand je serieus neemt in de hulpverlening.
Je hebt nu al ruim een jaar meer keer per dag een paniek aanval. Dat is herkenbaar. Ook dat je je alleen voelt en denkt dat het wel jou eigen schuld is, is een teken dat er iets ernstigs aan de hand is. Daar ga je aan onderdoor.
Dus wees een wijs uiltje. Neem contact op met het centrum seksueel geweld of maak een afspraak met een medewerker van Slachtofferhulp. Zij nemen je echt serieus. Mocht je in deze tijd niet snel terecht kunnen en onze support wensen, schrijf ons!
Heb je vertrouwen in je huisarts?