Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van seksueel misbruik en seksueel geweld

Sexueel geweld

Ik ben slachtoffer. Van sexueel geweld. Ik ben nu bijna 56, het gebeurde toen ik 15 was. Daarna heb ik nog een soortgelijke ervaring meegemaakt, ik weet alleen niet meer of dat vlak na de eerste keer was of dat er misschien wel een jaar tussen zat.

Dit is het allereerste wat ik hierover openbaar maak. Eindelijk. Ik heb nooit hulp gezocht, loop dus eigenlijk nog steeds rond met een bepaalde vorm van PTSS. Wat ik het liefste zou willen is alles vertellen. Maar het is zoveel en het zit voor een groot deel heel diep verstopt. Ik heb de afleveringen van Geraldine en de vrouwen gekeken. Alleen, 's nachts op m'n smartphone terwijl mijn vriend lag te slapen. Ben naar de logeerkamer gegaan met de smoes dat hij lag te snurken, waarheid was dat ik niet kon slapen omdat ik de afleveringen wilde zien.

Door het kijken ontdekte ik dat herinneringen boven kwamen die ik kwijt was. Heel dubbel want ik vond het heel naar maar tegelijkertijd heel fijn omdat ik daardoor mijn eigen 15 jarige ikje tegenkwam en medeleven en verdriet kon beleven met en voor mezelf. De schaamte neemt hierdoor wat af.

Nou, veel verder kom ik nu niet ben ik bang, maar ik heb in ieder geval een eerste poging gedaan om wat van mijzelf te delen met de wereld.

Bezig met laden...

7 Reacties *

08 december 2020
Wat dapper en fijn dat je voor het eerst een stukje van je verhaal deelt. Heel goed om te horen dat je naar GEDV hebt gekeken en dat dit wat schaamte heeft weggenomen. Het was namelijk niet jouw schuld, jij was een kind... een meisje van 15. Wat heftig dat je zo lang zweeg. Ik hoop dat je stapje voor stapje je verhaal meer en meer durft te delen. Weet dat je welkom bent en we graag naar je luisteren! Je bent het waard om de weg naar deze openheid te gaan maken nu. Hartelijke groet, Jorien
08 december 2020
Heel begrijpelijk. Belangrijk dat je het allemaal op je eigen tempo doet. Delen is helen. Wees vrij dat vaker (hier) te doen. Waar ben je op dit moment bang voor?
10 december 2020

Als antwoord op door 00d006b83b414f…

Mijn eigen verstopte gevoelens, pijn, verdriet, eenzaamheid, woede.
10 december 2020

Als antwoord op door 00d006b83b414f…

[~963] het alternatief is ze verstopt houden. Is dat de goede optie? ?
08 december 2020
Hoi, ik wil alleen maar even zeggen dat ik je begrijp!
10 december 2020

Als antwoord op door 4124fbeb5df642…

Het is heel fijn eindelijk contact te hebben met mensen die het écht begrijpen ♥️
10 december 2020

Als antwoord op door 4124fbeb5df642…

En dat is wat wij zo keihard nodig hebben; het gevoel echt begrepen te worden! Liefs en sterkte, Joti?