Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van seksueel misbruik en seksueel geweld

Boos

Boos 

 

Ben je boos pluk een roos zet het op je hoed dan is het morgen weer goed….maar het is morgen niet goed. Ik ben nog steeds boos en het is nog steeds niet goed. 

Was het maar zo simpel dan had ik een heleboel hoeden met hele boeketten er op 

Dus wat nu ? 

Bezig met laden...

12 Reacties *

09 november 2020
Ja klopt het begon op m’n 15e daders waren veel ouder en eindigde ongeveer 4.5 jaar later toen was ik al wel “ volwassen” Ik heb voor mijn 15e ook Te maken gehad met eenmalige gebeurtenissen. Ik kan niet zo goed begrijpen ( van mij zelf ) dat ik toch steeds in dit soort situaties terecht kwam misschien straal ik iets uit wat mannen doet denken dat ze die dingen met me mogen doen ...
25 november 2020

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

verschrikkelijk, ja eng is dat heh. als iemand eenmaal je veilige bewustzijn heeft "beschadigd" ... voor altijd kwetsbaar. bah, daarom ben ik ook zo boos, t lef om iemand kapot te maken voor hun eigen egoisme. Alsof een mens sowieso al niet ontzettend kwetsbaar is. belachelijk om dat nog meer uit te buiten. T is niet jou schuld, absoluut niet. Er lopen gewoon teveel zieke mensen vrij rond met gebrek aan zelfcontrole en compassie.
02 november 2020
Ik hoop dat jij er snel bovenop komt 10 jaar is ook lang Ik merk dat het me niet zo goed lukt om er over te praten ik zou graag willen maar ik klap dicht en vertel ik eigenlijk precies niks misschien dat het me op een dag hier wel lukt om het op te schrijven... ik was 15.... mijn hoofd weet dat ik mezelf moet vergeven om verder te kunnen maar mijn hart wil niet ?
06 november 2020

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Dank je.. ik praat er ook niet echt over hoor, alleen met mezelf ofzo. 15 jaar .. och nog minderjarig ook... en de dader(s) ?
01 november 2020
Hi pijn36. Wat erg zo lang, 2 decennia. Voor mij bijna 1o jr geleden, maar nog steeds te lang natuurlijk. Jammer dat je je huisarts niet in vertrouwen hebt genomen. Wel met je psycho gepraat en ptss behandeling gehad wellicht? Want op de schaal van 10 is dat ongezond hoog natuurlijk. Veel bitterheid en woede in mn systeem veroorzaakt bij mij stress en pijn in mn lichaam daarom noemde ik t zo. Helaas heeft traumaverwerking ook iets te maken met vergeving uiteindelijk als ik me goed herinner... Niet alleen de daders maar vooral ook naar jezelf. Niet om hun onzedelijke gedrag goed te praten maar voor je eigen genezing en gezondheid. T is een proces voor mij, t lukt me niet in een keer. Geef niet op. Liefs Mizu
31 oktober 2020
Op een schaal van 1 tot 10 zit ik wel op 10 als het niet hoger is...Op mijzelf vooral en de hufters die mijn leven hebben verwoest Ik loop al jaren met chronische hoofdpijn klachten ( lees elke dag hoofdpijn ) afgewisseld met migraine en ook heb ik last van schouder, nek en rug klachten. Verschillende dingen geprobeerd tot dat de huisarts bleef door vragen of het niet te maken kon hebben met stress of trauma? Mijn antwoord was dat ik nu echt geen stress heb want daar heb ik in het verleden wel echt mee te maken gehad en nu is alles beter dan toen... over misbruik heb ik niks gezegd tegen hem maar wel over de zware mishandelingen waar ik helaas ook mee te maken had Dus doorgestuurd naar de psycholoog. Voor mij zijn de heftige dingen begonnen toen ik 15 was en dat is 20 jaar geleden nooit over gepraat nog steeds niet echt. Ik heb het heel lang kunnen blokkeren tot nu het is heel erg aanwezig de hele tijd in m’n hoofd ....
31 oktober 2020
Hoi, hoe boos ben je? schaal van 1 tot 10? Als ik weer eens boos word vanwege de idioterie van een of andere kerel in t verleden dan probeer ik eerst even een potje te janken... Filmpje kijken over vrouwen (of mannen als j man bent) die er erger aan toe zijn of hebben gehad zoals annie uit t volgende filmpje https://www.youtube.com/watch?v=ygjH2P8H2FI of soms kijk ik docu's over mensen die t niet eens gehaald hebben misschien. Ik probeer te empatiseren met t leed van een ander zeg maar, soms word dan mijn fysieke en emotionele pijn wat minder... (soms word ik juist bozer trouwens) Maar op t moment heb ik stress verlagende jazz opstaan https://www.youtube.com/watch?v=S-gxNYXogKU Of iets anders als je dit soort muziek niet fijn vind... Van je af schrijven kan helpen... Praten kan opluchten... met iemand... of tegen God (als je in een hogere macht gelooft) Mediteren en/of een beetje wegdromen naar een betere wereld (of betere tijden)... Yoga? Of een therapiesessie... Ook herinner ik mezelf dat ik veilig ben en een ander mn rust niet moet laten verstoren... Een taibo en/of boks oefening via youtube volgen, vooral met veel trappen en stoten. Ligt er ook maar net aan waar je bent in je verwerkingsproces, want t kan fijn zijn om eerst heel goed boos te zijn, hardrock/heavymetal boos zeg maar. Slapen helpt (als je geen nachtmerries hebt.) Mijn pijn is in mn schouders/nek en kaak gaan zitten, dus massages en een warm epson-zoutbad helpt ook nog weleens mn giftigheid te verlagen. Hoelang geleden is t voor jou als k vragen mag? Houd j goed heh... groetjes, mizu
31 oktober 2020
Als een bloem plukken en op je hoed zetten niet werkt. Dan misschien maar eens wat anders proberen. Wat heb je zoal al geprobeerd?
31 oktober 2020

Als antwoord op door 00d006b83b414f…

Hi anoniem83 20 jaar niet over gepraat nog steeds niet echt eigenlijk ik voel daar heel veel weerstand bij De psycholoog waar ik nu loop wil mij doorsturen naar iemand anders voor emdr therapie ... kan ik weer bij nul beginnen
01 november 2020

Als antwoord op door 00d006b83b414f…

[~1943] je bent volgens mij op een punt waar ik er velen heb getroffen. Je staat bovenop een spiegel waar je jezelf in terug ziet. De spiegel hangt vast in de put waar jij je in voelt zitten. De spiegel is het enige wat jou weg houdt van de bodem van de put. Je ziet je reflectie (zoals je jezelf kent) langzaam barsten. Je voelt het in je lijf en er ontstaat een soort helse paniek in je lijf die je eigenlijk niet kunt benoemen. Het voelt alsof het alles op 1 hoop is en het voelt ook alsof je maar 1x goed slapen verwijderd bent van herstel. Tenminste dat vertel je jezelf waarschijnlijk. Is dit een beetje herkenbaar?
01 november 2020

Als antwoord op door 00d006b83b414f…

[~1943] Ow ik lees net dat je al emdr hebt gehad, dan kan je wellicht die technieken toepassen op de terugblik(ken) die je mogelijk de laatste tijd hebt? Dat werkt iig voor mij als ik een herbeleving heb. Zie t ook niet als bij nul beginnen, misschien is t nu net even anders dan waar je toen aan gewerkt hebt? Helemaal wanneer je meerdere nare dingen hebt meegemaakt, snap je? Probeer niet te hard te zijn voor jezelf, wees lief en geduldig. Verwerken kan soms lang duren juist wanneer t voor je brein onbegrijpelijk te ver is gegaan. Succes! Hopelijk voel je je snel weer wat beter. Een dader confronteren kan soms helpen. Heb je aangifte kunnen doen destijds? Groetjes mizu
02 november 2020

Als antwoord op door 00d006b83b414f…

[~1365] Ja dat klopt helemaal ?