Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van geweld

Ik blijf die ogen zien

Ik ben 1 oktober aangereden door een buurman met zijn scoot mobiel, 2 deuren verderop. Ik ben werkzaam in het OV. Elke keer wanneer hij mij in mijn uniform zag begon hij te schelden en te tieren. Ik deed maar net of ik niets hoorde en liep door. Op een dag was ik het zo zat en belde aan met de vraag wat er nu aan de hand was. Ik kreeg 2 knallen op mijn borst en hij belde de politie dat ik hem stond te filmen. Zou niet weten waarom ik deze man zou moeten filmen maar ja hoor daar kwam de politie. Dit is al enkele maanden geleden. 1 oktober wilde ik met de lift naar boven waar wij wonen. Daar aangekomen stond hij recht voor de lift om naar binnen te gaan. Ik deed mijn armen omhoog, zo van en wat nu? Hij reed een klein stukje achteruit en ik kon erlangs. Liep naar mijn huis, niet wetende dat de 'buurman' mij achterna reed en keihard tegen mij aanreed waardoor ik op de grond viel en kermde v/d pijn. Ik keek achterom en zag dat hij vaart maakte richting mij. Ohhh die ogen zal ik niet snel vergeten!! Nu rijdt hij me ondersteboven dacht ik en rolde me opzij. Gelukkig knalde hij degen de deurpost. Krabbelend van de pijn kon ik mijn huis bereiken. De volgende dag naar de hetziekenhuis. 1 gebroken kuitbeentje en bij het andere been een stukje van het kuitbeen eraf , maar dat geneest zichzelf. 3 maanden gips en daarna loopgips. Die haatdragende ogen blijf ik voor me zien!!!

Bezig met laden...

28 Reacties *

21 december 2020
Ik hoop het anoniem83, ik ben zo langzamerhand uitgeput. Vandaag ben ik beter gemeld. Ben opbouwend gaan werken. Ik begrijp alleen niet dat hij verhoord is. er werd mij in de 1e instantie verteld dat ze hem zouden uitnodigen voor een gesprek, dit kon hij gewoon weigeren. Nu blijkt hij verhoord te zijn. Maar wat je zegt er zit schot in de zaak. Dank voor je bericht!
21 december 2020
vaak wordt het door verschillende teams afgehandeld qua onderzoek en administratie dus het kan zomaar zijn dat zij het inderdaad niet weet. maar er is beweging in de zaak en dat is dan in ieder geval fijn om te horen. het horen van een persoon kan soms ook al heel lang duren. hopelijk krijg je snel je volgende bericht dan.
21 december 2020
Ik kreeg een telefoontje van de politie dat hij verhoord was. Nu gaat alles naar de Officier van Justitie. Ik vertelde de dame dat ik blij was met haar telefoontje. Ja maar ik weet niet wat hij verklaard heeft zei ze tot 2 x toe. Ik denk dat ze het wel weet. Wat een nachtmerrie!
28 november 2020
Gisteren werd ik door een dame v/d politie gebeld. Ze wilde weten bij wie de camerabeelden opgevraagd konden worden. Laten die beelden er nu niet zijn!! Dit heeft mijn woonconsulent mij medegedeeld, de camera stond vast op de ingang en heeft zich elke keer overspoeld. Ze gaat zich nu proberen sterk te maken om Dhr. XXX op het politiebureau uit te nodigen voor een gesprek. Dit gaat via de Officier van Justitie.......Nu maar hopen dat deze hiermee akkoord gaan!! Groetjes, Carla
31 oktober 2020
Een uurtje geleden heeft de heer, met zijn scoot mobiel buiten, een kennisje bijna van haar sokken gereden. Die meid zit veel in een rolstoel, dit keer liep ze. Maandag doet ze aangifte bij de wijkagent. Heb haar op dit forum gewezen en hoop dat ook zij hier haar verhaal wil/durft neer te zetten!
26 oktober 2020
Hai Thijs, Idd Thijs 'als'. Na van de schrik bekomen te zijn ben ik naar de scoot mobiel geslopen en ja hoor precies op de hoogte van de deur sponning is er schade. Een hele lange scheur, grote deuk en een rubber stukje onderaan is ook afgescheurd. Overal zie je kleine stukjes verf.........dezelfde kleur verf die wij op de sponning hebben. Ik weet dat dat nog helemaal niets zegt. Ik hoop snel bericht van de politie te krijgen. Heb de foto's wel naar het letselschadebureau gestuurd. Bedankt voor je uitleg!!! Ben daar een klein beetje van op de hoogte aangezien ik ook Beveiliger 2 heb en af en toe een klusje moet doen voor mijn opdrachtgever. Nogmaals dank en een fijne avond!! Groetjes, Carla
26 oktober 2020
Beste Carla, Als er een proces komt dan kun je naast een immateriële schade ook de letselschade en materiële schade bij de stukken voegen. Als er een veroordeling uit voortvloeit dan zal de rechter in het vonnis ook een deel hiervan of alles opleggen. Zo is dat in ieder geval bij mij gegaan. Mocht de toekenning van de schadevergoeding door de rechter niet toereikend zijn dan kun je het restant vorderen middels een privaatrechtelijke procedure. Daarbij kan het letselschadebureau je ondersteunen denk ik. Laten we hopen dat er voldoende steun bewijs is vooor de rechter om tot een veroordeling te komen. Heel veel sterkte. Met vriendelijke gret, Thijs
26 oktober 2020
Vanmiddag een mail gekregen van mijn Letselschadebureau. Helaas wordt uw lezing door hun verzekerde, de heer xxxxx, betwist en vragen zij steunbewijs van het door ons gestelde. Hopeloos, ik heb geen getuigen. Alleen een echtpaar die mij heeft horen gillen maar niet durfde te gaan kijken. Verder verhalen van bewoners hier dat hij tegen ze vertelde: Dat wijf rij ik nog eens plat. Daar hebben we dus niets aan. Hoe is het mogelijk dat zo'n figuur gewoon rond kan rijden zonder een straf opgelegd te krijgen. Hij mag de huismeester uitschelden, de kapster en zo vele andere mensen. Dossieropbouw noemen ze dat!! Hoe hoog moet die stapel zijn???
25 oktober 2020
Begrijp het alleen niet!!! Heb echt de meest walgelijke fysieke en mentale mishandelingen mee gemaakt en verwerkt. Dit is niets vergeleken bij mijn verleden. Dank je Thijs!!! Ik ga naar mn bed. Fijne avond!!
25 oktober 2020
Beste Carla123, Snap ik nu gaat het echt beginnen. heel veel sterkter. Met vriendelijke groet, Thijs
25 oktober 2020
Laat ik nu gedacht hebben de meeste misselijke mishandelingen zowel fysiek als mentaal in mijn leven meegemaakt te hebben.....Dacht in vergelijking met mijn verleden dat dit een kleinigheidje was.....dus niet!!
21 oktober 2020
Jeetje, er lag net een brief van de politie in mijn brievenbus. Ze gaan een zaak opstarten. Ik maakte een sprongetje en mompelde meteen 'auw' ( gebroken kuitbeentje kon die sprong niet waarderen ) Ik weet dat een zaak ook zomaar geseponeerd kan worden. Nu maar hopen met grote hopen ....... Zo wordt dat toch altijd gezegd?? Fijne avond allemaal! Groetjes, Carla
20 oktober 2020
Klopt Thijs!!! Dit kan zelfs heel belangrijk zijn/worden in een zaak. Afwachten maar weer :) Groetjes, Carla
20 oktober 2020
Beste Carla123, Ook ondersteunend bewijs kan behulpzaam zijn. Alle beetjes helpen. Met vriendelijke groet, Thijs
20 oktober 2020
Goedemiddag Allen, Ik werd net gebeld door de politie. Zij wilde het nummer v/d huismeester om de camerabeelden te bekijken. De camera hangt in de centrale hal. Ze zullen alleen mij zien, ik haalde de post en een half uurtje later zien ze mij kreupel door de gang heen lopen. Het incident gebeurde 1 hoog bij de lift waar geen camera's hangen. Nu maar weer afwachten. Allemaal een fijne dag gewenst , Carla
19 oktober 2020
Hai Thijs, Dat hoor ik helaas vaak! Je moet er zelf achteraan zitten anders komt er een lading stof op waardoor de de naam niet eens meer zichtbaar is! Ik neem jouw raad mee!! Dank je wel!!! Alle tips zijn welkom en wanneer ik iemand zou kunnen helpen , lat het me weten. Ik ben werkzaam in het OV, dus je weet maar nooit ;) Groetjes, Carla
19 oktober 2020
Beste Carla 123, Fijn dat je er wat aan gehad hebt. Misschien nog een kleine tip. Het duurde bij mij nogal lang voordat ik wist of er een rechtszaak kwam of niet. Ik hoorde steeds niets. Pas toen ik ging bellen met het slachtofferloket van de rechtbank kwam er beweging in. Heel veel sterkte. Met vriendelijke groet, Thijs
19 oktober 2020
Goedemorgen Thijs, Ik stond vandaag voor het eerst vrolijk op en ja hoor krijg ik net jouw mailtje binnen wat weer de nodige hoop geeft!!! Wat zal jij je als man verschrikkelijk gevoeld hebben en misschien nog!!! Onbegrepen!! Het gebeurt helaas vaker dan wij allemaal denken dat mannen niet mishandeld worden!!! Thijs je geeft me hoop die ik nu net nodig heb om mijn vrolijkheid te bewaren. Het rapport van het ziekenhuis en de foto's zijn bij het proces verbaal gevoegd. Dank je wel voor je mail en goede uitleg!!! Hoop dat jij je leventje weer enigszins hebt weten op te pakken! Nogmaals mijn dank, heb hier ik wel degelijk wat aan. Wens je voor nu een hele fijne dag toe!! Groetjes, Carla
19 oktober 2020
Beste Carla 123, Zelf ben ik mishandeld waarbij er helemaal geen getuigen waren. Mijn aangifte heeft wel tot een veroordeling geleid. Vooral het lichamelijk letsel wat ik had was aantoonbaar afkomstig van een mishandeling. Dit werd in het proces verbaal met foto's en het rapport van het ziekenhuis vastgelegd. Verder kun je de aangifte via het slachtofferloket van de rechtbank blijven volgen. Slachtofferhulp kan jou hier ook bij ondersteunen. Heel veel sterkte Met vriendelijke groet, Thijs
18 oktober 2020
En Slachtofferhulp!!!
18 oktober 2020
De enige getuigen die ik heb zijn de mensen 2 huizen verderop die mij hebben horen gillen en een vrouw waar hij tegen heeft gezegd: Dat wijf rij ik nog eens een keer plat.......tsja mager bewijs helaas!! Ja Ik heb een psycholoog.
18 oktober 2020
Als je geen getuigen hebt kan het lastiger zijn en lang duren. Dan is het zijn "controle kwijtgeraakt vs jouw verhaal" bijvoorbeeld. Ons rechtssysteem is gericht op het beschermen van onschuldigen. Helaas betekent dit ook dat het lastig kan maken een schuldige te berechten. Heb je slachofferhulp / psycholoog toegewezen gekregen?
18 oktober 2020
Oké ik begrijp het. Nee nog niets van de politie gehoord. Kan zo maar geseponeerd worden aangezien er staat: Eenvoudige mishandeling. Ik ben niet de enige die die uitscheld, wel de enigste die hij aangereden heeft. Een woningbouw doet tegenwoordig aan dossieropbouw..........te gek voor woorden. Hoe hoog moet die stapel dan wel niet worden eer hij de woning uitgezet wordt??
18 oktober 2020
Ja ik heb aangifte gedaan!
18 oktober 2020

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Toevallig ook al gevolg van gehoord? Want bij deze persoon in de buurt blijven wonen zal niet prettig voelen
18 oktober 2020
Hai anoniem, dit is mijn gebeurtenis die zich 1 oktober afspeelde. Ik heb proberen weer te geven wat er gebeurd is. Heb ik dit in een verkeerd forum gezet, ik hoop het niet!!! Groetjes
18 oktober 2020

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Nee absoluut niet maar het eindigde op een punt waar ik dacht "dat kan niet bij een ziekenhuisbezoek gestopt zijn anders ben ik geschokt en teleurgesteld in ons systeem"
18 oktober 2020
Hopelijk is dit verhaal vervolgd door aangifte en een psychische evaluatie van deze meneer?