romanshe scam?
Ik twijfel al een tijdje of ik dit verhaal moet delen, maar ik doe het toch. Misschien herkent iemand zichzelf hierin en kan mijn verhaal iemand anders helpen om eerder aan de bel te trekken.
Ik heb via internet Sandra leren kennen, een vrouw uit de Filipijnen. Wat begon als contact werd heel snel een relatie. We praatten iedere dag, deelden veel met elkaar en ik werd verliefd. Voor mij was het echt. Ik zag haar als iemand met wie ik een toekomst wilde opbouwen.
Sandra vertelde mij dat ze naar Nederland wilde komen om bij mij te zijn. Ik wilde haar helpen met alles wat daarvoor nodig was. Ik heb haar paspoort en haar visum gezien. Daardoor had ik eigenlijk geen reden om te denken dat haar verhaal niet klopte. Ik dacht: ze heeft haar documenten, ze komt daadwerkelijk naar Nederland en wij gaan samen verder.
Toen begonnen de geldverzoeken.
Eerst waren het bedragen voor een agent, documenten en zaken rondom haar reis. Daarna kwamen er steeds nieuwe kosten en nieuwe problemen. Iedere keer was er een reden waarom er opnieuw geld nodig was.
Ik bleef helpen omdat ik haar vertrouwde.
Uiteindelijk heb ik in ongeveer twee maanden tijd rond de €20.000 betaald of beschikbaar gesteld. Daaronder zat bijvoorbeeld €5.400 dat volgens haar nodig was als bewijs van financiële middelen. Daarnaast heb ik verschillende andere bedragen betaald voor onder andere een agent, tickets, documenten en andere kosten.
Achteraf vraag ik mezelf af hoe ik zover heb kunnen komen.
Maar op dat moment dacht ik niet dat ik zomaar geld aan iemand op internet gaf. Ik dacht dat ik de vrouw van wie ik hield hielp.
Toen Sandra uiteindelijk naar Nederland zou reizen, dacht ik dat het einde van alle problemen eindelijk in zicht was.
Maar tijdens haar reis zou zij in Hongkong zijn tegengehouden vanwege ongeveer 250 gram goud dat zij bij zich zou hebben gehad en waarvoor volgens haar documenten ontbraken. Daarna vertelde ze dat ze mogelijk langere tijd zou worden vastgehouden en dat er documenten, juridische hulp en opnieuw geld nodig waren.
Vanaf dat moment begon ik steeds meer vragen te krijgen.
Waarom komen er steeds nieuwe problemen?
Waarom moet er steeds opnieuw geld worden betaald?
Waarom krijg ik geen onafhankelijke bevestiging?
Ik ben daarom zelf officiële bevestiging gaan proberen te krijgen over wat er in Hongkong aan de hand is. Ik wil niet zomaar iemand beschuldigen. Ik wil weten wat waar is.
Maar ondertussen is mijn vertrouwen volledig weggevallen.
En dat doet misschien nog meer pijn dan het geld.
Ik hield van haar. Ik maakte plannen voor ons samen. Ik geloofde dat ik haar hielp omdat wij samen een toekomst zouden krijgen.
Nu weet ik niet meer wat echt is en wat niet.
Ik schaam me ontzettend dat ik zoveel geld heb gestuurd. Ik vraag mezelf vaak af waarom ik bepaalde signalen niet eerder heb gezien. Maar ik probeer mezelf ook niet volledig kapot te maken met die gedachte.
Ik heb dit niet gedaan omdat ik dom wilde zijn.
Ik deed het omdat ik iemand vertrouwde en van iemand hield.
Daarom deel ik dit hier.
Als iemand steeds nieuwe problemen heeft waarbij jij financieel moet helpen, stop dan even en kijk goed naar de situatie. Vraag om onafhankelijk bewijs. Praat met iemand die buiten de relatie staat. En stuur vooral geen geld alleen omdat je bang bent dat er anders iets met die persoon gebeurt.
Ik weet nog steeds niet precies hoe mijn verhaal gaat eindigen. Ik wil eerst alle feiten verzamelen en laten onderzoeken wat er werkelijk is gebeurd.
1 Reactie
Stop met geld geven ..
Er komt geen einde aan namelijk ze hebben iedere keer andere verhalen
En ook nog vaak dringend...heel triest dat deze personen bestaan ze profiteren van jouw goedheid..mij is het helaas ook gebeurd....
Ik ga die persoon voor 3e aangeven FBI.
Doe ook aangifte na de controle...
Sterkte.