Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van geweld

ik word gestalkt, bedreigd en geslagen

Hey lieve mensen,

Ik weet even niet meer wat te doen. Ik word al drie maanden door mijn ex lastig gevallen. hij heeft meerdere malen een gps tracker onder me auto gegooid. Hij zocht me op tijdens me werk als ik langs de adressen gjng van me clienten, hij wacht me op bij mijn deur en hij heeft me meerdere keren geslagen. Nu was het afgelopen week weer raak en toen heb ik alweer de politie gebeld en die hebben hem meegenomen( aangifte was al gedaan, met getuigen en al).

Nu hebben ze hem vrijgelaten zonder mij ergens van op de hoogte te stellen. Ik ben als de dood voor me leven en gezondheid want hij heeft nooit eerder door mij vast gezeten en hij is vast aan het koken van woede. Ik vrees het ergste en het lijkt niemand wat te schelen. De politie zat er zo erg op dat ik aangifte zou doen, heb ik het eindelijk gedaan en dan laten ze me zo in de steek. Hoe kunnen ze nou iemand vrijlaten terwijl diegene gewelddadig en psyschisch is. Ik durf niet meer naar me werk, zelfs boodschappen durf ik niet. Me auto moeten verkopen, voel me net een gevangene. ik ben doodsbang, ik slaap niet en ben heel erg gestresst. Niemand vertelt mij onder welke voorwaarden hij is vrijgelaten. Heeft iemand hier ervaring mee en weet iemand wat ik het beste kan doen in deze situatie. Ik word ook nog eens bedreigd door zijn familie dat ik de aangifte moet intrekken( wat niet meer mogelijk is). En dan geef ik aan dat het zoiezo niet meer kan, krijg ik als antwoord dat ik ook zijn advocaat kan schrijven. 

Bezig met laden...

5 Reacties *

14 september 2020
Mensen die het niet mee hebben gemaakt zullen het oook niet zo snel snappen. Ik ben toen letterlijk vast gehouden als gevangene door me ex en zwaar mishandeld, ook werden familie leden bedreigd maar wat doe je dan niet zo veel want je bent een gevangene die ook geen toegang heeeft tot een telefoon of iets. Toen ik eenmaal vast zat kwam ik er achter dat meneer zwaar aan de drugs zat en alles maar verkocht om aan drugs te komen. Zijn familie is toen langs geweest deden of ze me niet zagen of dat het heel normaal is dat ik er zo toegetakeld en als een zwerver uit zag. Politie (wijkagent plus collaga) is in de periode dat ik vast zat 4 keer langs geweest bij me ex thuis en die hebben alle keren gedaan of dat ze mij niet zagen, ala politie je niet helpt terwijl het bloed over je gezicht loopt tot 4 keer toe bij wie moet je dan nog terecht. Ik ben toen uiteindelijk ontsnapt en helemaal naar de andere kant van nederland gegaan waar ik daarna de hele dag op politie bureau heb gezeten, ik heb toen een melding gemaakt van mishandeling omdat hij zij als ik vast zit stuur ik andere mensen op je af, plus ik ben zo weer buiten en dan begin ik met je moeder en dan laat ik haar bloed huilen in plaats van tranen. Nu 24 sept is het twee jaar later dat ik uit de blijf van me lijf ben, maar de angst dat hij ineens voor me deur kan staan is nog altijd aanwezig.
09 september 2020
Ja ik ben vandaag pas gebeld met het nieuws dat hij gister is vrijgelaten onder voorwaarden. Hij dient zich te melden bij de reclassering en heeft een directe/indirecte contactverbod. Neemt nog niet de angst weg dat hij wellicht iemand anders op me kan afsturen( waar hij in het verleden weleens mee heeft bedreigd). De politie heeft me geadviseerd om naar de huisarts te gaan omdat ik nu psychische klachten ervaar door het hele gebeuren. Krijg ook rechtsbijstand. Ik raakte gister in paniek omdat ik van een familielid moest horen dat hij vrij kwam ipv de politie of het slachtofferloket. Heel slordig. Vandaag word ik gebombardeerd met telefoontjes.
09 september 2020
Lijkt me een heel goed advies. Ik heb dit ook nooit meegemaakt, maar die safe houses zijn er niet voor niks. En de politie blijven bellen. Ze moeten jou toch beschermen? Heb je contact met een meldpunt huiselijk geweld? Die hebben mij goed bijgestaan indertijd. Succes. Sterkte! P.s een vriendin van mij had een alarmbel naast haar bed waarmee de politie werd ingeschakeld. Ik weet niet hoe ze dat heeft gekregen, maar zal het haar vragen. Het steunpunt weet dat vast
09 september 2020

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Zou je aan je vriendin kunnen vragen hoe ze aan die alarm is gekomen? Ik word van het kastje naar de muur gestuurd.
09 september 2020
Ik heb het zelf niet meegemaakt maar zoals het klinkt zou ik persoonlijk mijn spullen pakken en vertrekken naar een safe house (blijf van mijn lijf huis) en me ziek melden op mijn werk. Voelt als vluchten maar goed zorgen voor jezelf is 1e prioriteit denk ik maar. Je huisarts hierover contacteren ook. Mogelijk dat hij je door kan verwijzen. Ons rechtssysteem is niet altijd bepaald behulpzaam naar de slachtoffers. Kies voor je eigen veiligheid zou ik zeggen dus. Owja en een klacht indienen bij politie. Zouden op zijn minst kunnen laten weten zou je zeggen. Voor het verwerken van dit trauma al contact met slachtofferhulp? Anders even bellen met ze. Voldoende ervaring aanwezig.