Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van seksueel misbruik en seksueel geweld

Lotgenotengroep Amersfoort

Zelf ben ik in mijn jeugd seksueel misbruikt, en na redelijk wat therapie kwam ik vorig jaar in aanraking met slachtofferhulp en kon ik deelnemen aan een lotgenotengroep.

Wat een herkenning en erkenning vond ik daar. Het delen samen omdat je een gemeenschappelijke deler hebt....daar kan bijna geen therapie tegenop.

Ik voelde enorm de behoefte om hier zelf iets mee te gaan doen en heb een eigen FB pagina aangemaakt (N)Iets aan de hand. Zo ben ik mijn eigen lotgenotengroep gestart. De eerste groep is gestart en het is zo gaaf om te zien wat de vrouwen aan elkaar hebben, hoe ze verbinden en wat het hen oplevert. Dus in oktober start ik een tweede lotgenotengroep in Amersfoort. Op een prachtige locatie komen we 1x per twee weken op zondagmiddag bij elkaar. Er zijn verschillende thema's waar we het met elkaar over hebben. Ik gun jou die dit leest ook. Dus als het je aanspreekt kun je naar mijn FB pagina, of stuur een mail naar nietsaandehand2.0@gmail.com

Liefs, Esther

 

Bezig met laden...

6 Reacties *

17 september 2020
He Madelief, leeftijd maakt niets uit. Je bent meer dan welkom. Je mag me mailen als je wilt. Nietsaandehand2.0@gmail.com
17 september 2020
Wauw wat tof!! Welke leeftijdscategorie is het ongeveer?
08 september 2020
Er zijn vrouwen die moeilijk door de weeks kunnen dus vandaar dat ik op zondag ga starten. Intiatief komt uit mijzelf?
08 september 2020
Hallo Anonien83, ik doe dit zelf (met nog iemand)maar slachtofferhulp heeft een wachtlijst en mij geadviseerd om het op deze manier te doen. Er zijn geen verschillen, de thema's die besproken worden zijn ook hetzelfde. Zelf ben ik maatschappelijk werker en ondersteun systemen. Dus fungeer als gespreksleider, maar de gesprekken komen van de vrouwen zelf. Is echt heel gaaf. Je mag mij altijd bellen of mailen als je meer informatie wilt. Uit ervaring weet ik dat contact met lotgenoten face to face heel fijn is.
08 september 2020

Als antwoord op door Anonymous (niet gecontroleerd)

Ik was vooral nieuwsgierig naar het hoe en wat het is niet dicht bij mij. Heb ook niets vernomen van een wachtlijst dus ik vroeg het me gewoon af. Vooral vanwege je lovende opmerking naar SHN en dan zelf iets starten. Dacht kan ik het beter meteen vragen ? op zich wel jammer dat SHN deze groep(en) dan niet extra wist te realiseren, maar dan wel goed initiatief om daar niet op te blijven wachten
08 september 2020
Is dit dan iets van jou of samen met slachtofferhulp Nederland? Ik ben zelf nog nooit bij de contact groep geweest. Wat is het verschil of de overeenkomst?