Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van seksueel misbruik en seksueel geweld

Zwager

Het gebeurde voor de eerste keer toen ik 16 was. Mijn zwager ( toen die tijd 34) is getrouwd met m’n zus en heeft twee kinderen van haar.  Hij ging op een dag in de keuken met zij kreus tegen mijn billen aanschuuren. Ik wist nog dat ik me verstijfde en niks kon zeggen. Dat gebeurde nog een paar keer. Ik wist dat ik me altijd zo ongemakkelijk en naar voelde achteraf. Op een dag begon hij mij aan de voorkant te schuren. Ik voelde me zo vies en zei heel gauw nee en duwde hem weg.  Hij deed het sinds dien niet meer. Ik wist nog dat ik zo boos was. Moest ik duidelijker mijn grens aangeven en niet zo verstijven?

Nu ben ik 22. Ik kijk er nu toch wel anders naar op. Ik heb het gevoel dat ik teveel excuses maak voor hem. Hij was toen die tijd 34 en ik 16... was dat gewoon niet ongepast? En als het niet verkeerd was, waarom deed hij het dan telkens als niemand erbij was...Of overdrijf ik nu? (En wou hij gewoon onschuldig dansen...?)

 

 

Bezig met laden...

11 Reacties *

04 september 2020
Als hij bepaalde normen in het leven overschrijdt en niet trouw is aan zijn vriendin. Wie zegt dan dat het na jou gestopt is? Mogelijk wil je hier niet over nadenken, maar het is wel een mogelijkheid. Daarnaast is het de vraag ook. Wil je met deze angst blijven lopen of wil je de grens terugpakken die toen overschreden is? Ik heb mijn dader zelf geconfronteerd om die specifieke reden. Aangifte en wellus nietus spelletjes gingen het niet worden. Jij hebt de keuze en de controle. Lastige keuze ik weet het
04 september 2020
Beste Confused, Dat je helemaal ontdaan bent van wat je aangedaan is, begrijp ik. Het is niet niks om in je integriteit aangetast te worden. Dat je er zes jaar later nog mee zit, zegt genoeg. Wat het erger maakt is dat het binnen de familiesfeer gebeurde waardoor de andere familieleden gedwongen worden partij te kiezen. Ze niet allemaal pal achter jou kunnen staan en je volop kunnen steunen. Je hebt geen andere keuze dan toch met deze ervaringen aan de slag te gaan. Anders blijft het je leven beheersen. Dat trekt een fikse wissel op hoe jij met anderen om wilt gaan. Hoe eerder , hoe beter als je daar snel werk van maakt. Neem contact op met het Centrum Seksueel Geweld of maak een afspraak met een medewerker van Slachtofferhulp. Zij hebben erg veel ervaring. Een alternatief kan ook zijn om dit met de huisarts te bespreken. Goed dat je geschreven hebt.
04 september 2020

Als antwoord op door 33a73443d5994c…

Dat maakt het inderdaad heel erg lastig voor mij. Hij blijft toch de vader van mn neef en nicht. Dus ik kom eigenlijk nooit echt van hem af. Op dit moment gaat alles eindelijk ook heel goed in mijn leven, waardoor ik denk; is het wel al het gedoe waard. Ik ga er nog goed over nadenken.. Dankjewel voor je reactie!
04 september 2020

Als antwoord op door 33a73443d5994c…

[~1823], Je komt inderdaad niet van hem af. Maar de last die je daar van hebt, daar kun je wel iets aan doen. Zelf kon ik mijn dader niet meer ter verantwoording roepen. Maar door met hulp aan mijn zelfvertrouwen te werken sta ik er nu zelf anders in. De dader is voor mij nu een zielig figuur. Ik sta niet langer toe dat hij mijn leven beheerst en ben nu in staat een prettig leven te leiden. Zelf heb ik jaren gewacht om er iets aan te doen. Dat is jammer. Daarom kun je niet snel genoeg professionele hulp zoeken. Anders blijft het je achtervolgen!
04 september 2020
Dat je niet van confrontaties houdt dat zal mogelijk ook versterkt zijn door deze situatie. Verplaats je in de positie van beiden. Als jij je zus was had je het dan liever van je broer gehoord? En als je broer, wat moet hij met deze informatie? Mogelijk dat hij vanuit emotie reageert en het niet even rustig gaat vertellen. Voordat je in gesprek gaat bepaal ook wat je wilt bereiken en welke stappen je wel of niet wilt zetten. Je zus zal hier mogelijk naar vragen namelijk. En geen probleem! Daarom helpen we elkaar allemaal op dit forum.
04 september 2020
Ah het tweede is de kern dus. Angst is een slechte raadgever kan ik je vertellen. Uitsluitend als waarschuwing gebruiken om je voor te bereiden maar als je je erdoor laat leiden dan is dat vaak weg van waar je wilt zijn Edit. Je weet niet wat er gebeurd tot het gebeurd. Of is iets zoals dit al eerder gebeurd en besproken?
04 september 2020

Als antwoord op door 00d006b83b414f…

Ja klopt inderdaad. Nee nog niet. Ik zit ook te denken om het misschien als eerst tegen m’n broer te zeggen. Het wordt ook moeilijk om het tegen hem te zeggen, maar het is minder moeilijk. Omdat hij er niks mee te maken heeft. Misschien kan hij het tegen haar vertellen? Ik houd echt niet van confrontaties. Of zou ze dat erger vinden ? Dankjewel trouwens ! Je helpt me echt:)
04 september 2020
Wil je hun ontwijken of ben je bang niet geloofd te worden en je zus kwijt te raken of misschien zelfs meer kwijt te raken? Vaak komt het terug op angsten voor verlies van iets uit de basis. Zoals iedereen kwijt te raken.
04 september 2020
Want ik weet de moment dat dit naar buiten komt, dat dit iets heel groots gaat worden. En dat ik me waarschijnlijk moet verdedigen en ik weet eigenlijk niet of ik daar klaar voor ben....
04 september 2020
Ja ze zijn nog bij elkaar. Nee het vreet ook aan mij. Ze hadden het laatst over dat ze willen proberen voor een nieuwe baby. Ik wou toen vertellen wat er aan de hand was, maar was bang dat ik overdreef. En er is toch een stukje in mij bang. Dat hij het minder laat schijnen dan wat er aan de hand is. Hij kan zich heel goed uit situaties praten. En ik totaal niet. Waardoor mijn zus dan voor hem opkomt. Het liefst wil ik eigenlijk hun ontwijken...:(
04 september 2020
Ongeacht de leeftijd even wat het nog een graad erger maakt. Hij is de partner van je zus en is dus ontrouw en daarnaast ook nog grens overschrijdend seksueel contact aan het uitoefenen. Onschuldig dansen? Stond er telkens zo een leuke muziek op dan? Of vroeg hij je ten dans? Dit soort situaties maken dat de overheid bezig is met dat nieuwe wetsvoorstel. Geen NEE horen betekent niet dat iemand ja zegt. Je gaat niet zomaar iemands grenzen over en al helemaal niet met zo'n leeftijdsverschil. Hij had beter moeten weten. Zijn hij en je zus nog bij elkaar? Je zus dit ooit verteld?