Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van seksueel misbruik en seksueel geweld

Seksuele intimidatie door trainer

Ik zit heel erg met een probleem, mijn oude trainer van een jaar geleden heeft al meerdere seksuele opmerkingen naar mij en andere meiden toe gemaakt. Ik was toen 16, hij is 41. Hij maakte meerdere opmerkingen zoals: zak maar door die mooie kont van je (tijdens squaten), of opmerkingen over tieten en hield soms aan mijn kont vast of raakte mij snel aan dicht bij mij borst in de buurt.
 

Op een feestje van de vereniging bukte ik bij een tafel om mijn telefoon te pakken op dit moment ging hij met zijn geslachtsdeel tegen mijn gezicht aan hangen (met broek aan gelukkig) en zei hij gelukkig ben ik je trainer niet meer dus dan mag dat, ik kon wel huilen op dat moment ik stond ook heel erg te trillen. Ik dacht dat dit allemaal voorbij zou zijn als ik bij een ander team zat. Maar toen wij met de hele vereniging samen zijn gaan trainen met meerdere trainers ivm Corona, (Ben nu 17) kwam hij weer dicht in de buurt: ik moest een oefening doen waarbij ik op mijn knieën moest op dat moment zegt een andere trainer tegen de trainer die die opmerkingen al maakte: “oh gaat ze voor jou op de knieën vanavond?” Waarop hij antwoordde:”ik hoop het wel!” Met een grote lach ik voelde mij zo ongemakkelijk.

de trainingen erna heb ik keihard liggen huilen voor iedere training omdat ik zo bang was mijn vriend was erg kwaad en wilde naar iedere training komen om hem te controleren dat hij niks deed. Ik wees dit af omdat ik mij schuldig voelde want ik heb juist altijd die korte sportbroekjes aan maar alle meiden hebben dit aan dus ik dacht dat dit geen kwaad kon. En ik heb het gevoel dat ik me aanstel omdat anderen veel ergere dingen meemaken. Maar ik voel me zo ongelukkig en onzeker op dit moment over mijzelf daardoor :( 

kan Iemand mij helpen?

Bezig met laden...

3 Reacties *

25 augustus 2020
Heel erg bedankt en ik ga het zeker met mijn ouders bespreken!
25 augustus 2020
Zeker geen aansteller of iets dergelijks. Als iemand niet weet dat je over nieuw gras heen mag lopen omdat het stuk gaat betekent dit noet dat ze hierop niet aangesproken mogen worden. Daarnaast is het een trainer die heeft daarmee een publieke functie die vergelijkbaar is met een docent. Daar zijn hele stricte regels omtrent voorbeeldfunctie en machtspositie. Zeker iets mee doen want als hij dat zo zonder enige gêne doet dan ben jij mogelijk(waarschijnlijk) niet de enige. Hoe jij je kleed kan daar NIETS mee te maken hebben. Als hij daar iets van zou vinden dan is het zijn taak in zijn functie om je hierop te wijzen. Niet erop te handelen. Daarnaast ben je minderjarig voor de wet. Ieder contact dat hij met je maakt dient passend te zijn bij zijn functie en is anders zelfs vervolgbaar (uitgaande van eventuele bewijslast natuurlijk). Ik weet niet of je direct met andere meiden van de vereniging moet gaan praten. Ik zou als je er iets mee doet meteen naar het bestuur stappen. Als zij hun werk goed doen dan zetten ze hem op non-actief en stellen een onderzoek in en gaan dit dan zelf bevragen bij de meiden. Als iedereen dan al gesproken zou zijn kan het als "opgebutst" gezien worden. Met een heksenjacht kan hij slachtoffer gemaakt worden terwijl je hem als dader aangepakt wilt zien worden. (Mogen meningen over verschillen. Maar dacht geef de mijne erover). P.s. ga dit niet alleen doen. Je vriend weet het maar ik zou je ouders er zeer zeker in betrekken. Gezien je leeftijd gaat dan waarschijnlijk toch gebeuren.
24 augustus 2020
Beste Beachwave, Laat ik voor opstellen dat jij je niet aanstelt en dat het zeer onbehoorlijk gedrag is van deze trainer, ook de andere trainer is niet vrij te praten. Dit kan en mag niet meer gebeuren. GOEd dat je er hier over geschreven hebt. Wie kan jou helpen? Op de eerste plaats zou ik een paar meiden uit je team het er over hebben. Zij zullen het zeker ook onderkennen. Dan kunnen jullie samen contact opnemen de klachtenfunctionaris binnen de club en het daar aan de orde stellen. Weet je niet wie het is of kun je er geen vinden dan kunnen de op de site van de bond van jouw sport zoeken. Mocht je er helemaal niet uitkomen, bel dan gerust met Slachtofferhulp. Zij kunnen je verder helpen. Goed dat je geschreven hebt, hiermee bewijs je ook je sportmaatjes een dienst.