Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van geweld

Wat doen?

Mijn verhaal begint ongeveer 3 jaar geleden toen ik mijn ex leerde kennen. In het eerste jaar hadden we al veel ruzie en zag ik wel dingen die niet goed waren maar ondertussen zit je er al zo in verbonden en ben ik erg loyaal wil altijd graag iedereen helpen etc. Mijn hele leven wordt beïnvloed door hem. Ik had een eigen huis en hij was er ondertussen steeds vaker nooit ingeschreven maar kreeg hem niet weg en ondertussen komt er ook angst bij kijken dat je het niet eens meer durft. Toen kwam ik er achter dat ik zwanger was en mijn zwangerschap heb ik van genoten maar was ook erg moeilijk met hem hij had al een alcoholprobleem maar tijdens zwangerschap is dat zwaar verergerd. Uiteindelijk was de kleine er maar van de drank afblijven hoo maar. Ik heb me huis verkocht en ben bij me ouders gaan wonen om uit het spinnenweb te komen. Helaas veranderd er nog niks politie is erbij betrokken geweest en veilig thuis ook. Hij heeft ons kind wel erkend maar geen gezag door zijn psyschische problemen en verslaving durf ik mijn kindje ook niet aan hem mee te geven. Ik wil graag dat me kleintje rustig kan opgroeien en niet betrokken wordt bij ziin gedrag. Hij blijft bedreigen manipuleren en chanteren alles is mijn schuld. Als hij ze zin niet krijgt belt hij zo gerust 500 x op een dag. Vaak ook dreigen met zelfmoord of hij wil mij of me ouders vermoorden. k heb al hulp gezocht bij een psycholoog en ga beginnen met emdr. Waar ik vooral mee zit is dat ik het niet weet wat mijn plichten en rechten zijn naar de vader toe van mijn kind met betrekking tot omgang hoe ik bereikbaar moet zijn. Nu ziet hij ze kindje alleen met mij erbij. Maar ik trek dit niet langer. Wie heeft er nog advies voor mij wat ik nog meer kan doen? 

Bezig met laden...

3 Reacties *

16 juli 2020
Dankjewel voor je antwoord en dat je de tijd er voor neemt en nee helaas lost het niks op om bijv aan de andere kant van nederland te gaan wonen want ik heb hier me baan en me familie en de kleine heeft het ook erg fijn bij opa en oma en kan hier rustig opgroeien. Helaas is dat zo de poltie kan hier weinig mee doen pas als er echt iets gebeurd terwijl het dan al vaak te laat is maar ik zal morgen is contact opnemen met slachtofferhulp en afspraak met advocaat staat al. Het is ook lastige situatie ene kant wil ik graag dat me kindje ze vader ziet en aan de andere kant wil ik hem ook niet beschadigen je staat constant in een tweestrijd
17 juli 2020

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Inderdaad lastig. Dat is een scheiding al laat staan een vechtscheiding en dan is bij jou nog een stapje verder. Zorg goed voor jezelf en laat ook weten hoe het verder verloopt. Mogelijk dat de adviezen die jij krijgt anderen weer kunnen helpen. Succes in ieder geval!
16 juli 2020
Slachtofferhulp zou je van veel van dit soort informatie kunnen voorzien. Eventueel ook een advocaat (van onvermogen) in de hand nemen. Of informatie inwinnen bij de sociale raadslieden. Het lastige in deze is dat je niet even je spullen pakt en vertrekt en daarmee alles achter je laat. Een vrouwenopvang biedt ook niet altijd een oplossing aangezien je familie dan mogelijk nog benaderd wordt. Veelal moet er iets mis gaan voor er iets gebeurd vanuit justitie. Lastige situatie dus waar je jezelf in bevindt. Heel knap al dat je de keuze hebt gemaakt de woning te verkopen en uit de situatie te stappen. Helaas kan ik je niet meer advies geven dan dit. Hopelijk heb je er desondanks wat aan.