Seksueel misbruik dochter
Hallo...,
ik weet even niet meer wat ik moet doen. Ik heb van de week een schrift gevonden van mijn dochter( ze had hem in de woonkamer in het dressoir neergelegd) waarin een hele nare ervaring staat beschreven wat zij op 13 jarige leeftijd heeft meegemaakt met een ex vriend van mij. Het komt erop neer dat ik vanaf dat mijn kinderen een jaar of vier waren een tijd samen ben geweest met een jongen wat wederom geen gezonde relatie was. Er waren veel ruzie s waar mijn kinderen( ik heb een tweeling, een jongen en een meisje) getuige van zijn geweest. Toen ik uiteindelijk de knoop heb doorgehakt en weg ben gegaan bleef hij ons lastig vallen en bedreigen. Ik heb geen aangifte gedaan omdat ik bang was. Hij woont vlakbij waar ik nu woon en ik weet waartoe hij in staat is en welke connecties hij heeft. Nu is mijn dochter, die het altijd voor me heeft opgenomen?, op een dag naar hem toe gegaan en hem gesmeekt om ons met rust te laten. Hierop heeft hij gezegd dat hij ons met rust zou laten als zij de volgende dag met hem mee naar amsterdam zou gaan, hij zou alles voor haar kopen wat ze wilde . Zij zag hier geen kwaad in , is met hem meegegaan en heeft tegen mij gezegd dat ze bij een vriendin sliep. In amsterdam had hij een hotel geboekt en heeft hij haar mee uit genomen. In de betreffende bar heeft hij haar een drankje gegeven waarna alles wazig werd. Het betasten is in de betreffende bar al begonnen. Hierna heeft hij met haar een taxi naar het hotel genomen. Alwaar hij haar verkracht heeft.. hij leek wel bezeten schreef ze.. waarom hoort niemand mij.. ze heeft nog tegen hem geschreeuwd dat ze ongesteld was maar dat mocht niet baten. Hij heeft haar tampon eruit getrokken en haar verkracht. Hierna is hij in slaap gevallen en heeft zij zich opgesloten in de badkamer. De volgende ochtend deed hij alsof er niets aan de hand is. Mijn dochter is nu 18, ik weet het niet meer ik wil aangifte doen maar wat schiet je daarmee op? Ik weet dat we dan ons leven niet meer zeker zijn en hij zal iedreen manipuleren. Ook sl zou hij vast komen te zitten dan heeft hij genoeg lijnen uitstaan die mij of mijn kinderen wat aan kunnen doen. Ik moet het nog met mijn dochter bespreekbaar maken wat ik in haar dagboek heb gelezen. Ik krijg de beelden niet meer uit mijn hoofd het is allemaal mijn schuld ik ben een lafaard. Ik weet dat mijn dochter er niet over zal willen praten en door wil met har leven. Ze is gelukkig op het moment, heeft een lieve vriend. Maar ik kan het niet.
2 Reacties
Wees sterk voor je dochter ??
Er zijn verschillende paden hierin die door elkaar lopen maar in mijn optiek wel belangrijk zijn om zuiver te houden.
1. Jouw angsten en ervaringen en hoe jij als persoon uit balans raakt hierdoor. Het is belangrijk om hierover met iemand te spreken. Gezien het caliber persoon welke je beschrijft is het misschien goed om eens met slachtofferhulp en politie te bespreken wat je met deze situatie kunt.
2. Je dochter heeft haar dagboek op een zeer opzichtige plek neergelegd. Ik ben pro openheid altijd. Ik had mogelijk mijn kind geconfronteerd met dat deze daar lag en of het vrij is te lezen. Gedane zaken nemen geen keer. Je hebt het al gelezen en je hebt ook specifieke informatie gelezen. Benoem dat je haar dagboek hebt gelezen en vraag wat zij wil met wat je gelezen hebt. Ze is ondertussen 18 jaar oud dus mag hier zelf een keuze in maken.
3. Je regelt iemand die met je hele gezin in gesprek gaat (en ook individueel) over alles wat er gebeurd is en bekijkt of het daar dan ter sprake gaat komen.
4. Je doet of je neus bloed en zet alles op alles om je gezin te beschermen en gaat met je eigen risico met deze ex aan de slag. Misschien beter een strijd tussen jou en hem dan dat hij een strijd met je kinderen krijgt?
Dit is zo even waar ik aan denk maar ik zou het sowieso breder maken dan jij alleen. Er zijn tenslotte teveel factoren in het spel. Als jij hierin gaat verzuipen ben je druk bezig met je eigen strijd en ga je minder goed voor jezelf kunnen zorgen. Dus zorg ook goed voor jezelf!