Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van geweld

Die vreemde man had ik moeten zijn..

Hoi,

Ik wil graag mijn verhaal met jullie delen.

Toen mijn ex mij schopte, heb ik meteen een punt gezet achter onze relatie. Hij was het daar niet mee eens en vanaf dat moment begon hij me te stalken en bedreigen.

Op mijn verjaardag stond hij weer voor mijn deur.. Ik deed natuurlijk niet open. Hij kon dat niet hebben, en is toen, voor mijn deur, door het lint gegaan. Hij viel een voorbijganger aan. Terwijl ik op mijn camera keek, zag ik hoe mijn ex de vreemde man bewerkte met zijn vuisten. Ik belde meteen 112. Gelukkig is het goed afgelopen met de man, en mijn ex heeft gevangenisstraf gekregen.. maar..

Ik ben bang. Als hij straks vrij komt, is hij misschien wel boos op mij. Hij heeft een aggressief verleden, en ik schat dat er een kans is dat hij mij iets aan wil doen. Of als ik hem tegen kom op straat - wat niet gek is, hij woont 200 meter bij mij vandaan - en ik loop toevallig naast een mannelijke vriend. Dan zal hij die vriend iets aan doen.

Heeft er iemand tips? Heeft iemand een soort gelijk verhaal meegemaakt?

liefs sjanabanana

 

Bezig met laden...

8 Reacties *

16 juni 2020
Ik vindt het wel knap vannjou dat je dit met ons deelt, alleen Ik snap niet waarom je niet ergens anders wilt gaan wonen. 200 meter bij je vandaan is gewoon zo dichtbij en iemand die gewelddadig is gaat niet veranderen omdat je ineens met een ander loopt. Het geeft juist een trigger want wie geeft jou het recht gelukkig te zijn (in zijn ogen dan) Mijn ex heeft mij zwaar mishandeld en woon nu helemaal in een andere stad, zover mogelijk bij hem vandaan. Alles wat hij heeft gedaan om er dan 200 meter vandaan te gaan wonen. Ik zelf zou dan altijd bang zijn. Over me schouders kijken of hij er niet ergens loopt.
13 juni 2020
Bedankt iedereen voor de tips. Zelfverdediging, daar heb ik weinig aan, omdat hij militair is, is hij veel sterker en handiger. Ik heb inderdaad een alarmsysteem gekregen van safe group (bedankt!), de politie houdt mijn huis in de gaten (ook bedankt!) Dus wat dat betreft heb ik geluk, dat iedereen er zo serieus mee omgaat. Alleen ook weer eng dat dit nodig is (en iedereen het zo serieus neemt..) Ik denk dat ik iedergeval deo in mijn tas doe, werkt misschien niet zoals pepperspray, maar toch..
12 juni 2020
Iets bij je dragen waarmee het specifieke doel is een ander pijn te kunnen doen wordt door onze wet geweerd tenzij je onderdeel bent van orde en handhaving. De kans dat je zoiets namelijk gebruikt per ongeluk omdat het beschikbaar is maakt het een "voorbedachte rade" waardoor het niet meer geheel als zelfverdediging wordt gezien. Beetje krom in de wet natuurlijk. Zo wordt het gebruik van een wapen wel eerder gedoogd als je een kleinere vrouw bent tegenover een sterkere man. Zelfverdediging volgen kan. Vechtsport daarentegen mag je weer niet toepassen. Allemaal heel ingewikkeld natuurlijk. In duitsland verkopen ze gewoon tasers. Hier ben je er strafbaar mee. De raamhamer die in iedere auto zit mag je wel gebruiken uit noodweer maar een knuppel terwijl je geen honkbal speelt niet. Moraal van het verhaal. Als je buiten jezelf onveilig voelt kun je soms beter een specifieke zelfverdediging volgen.
12 juni 2020
Oh, okay ? Ja, ik had er in het verleden over gehoord dat pepperspray niet meer mocht, maar ik zag het laatst in het nieuws dat buurt - bewakers of burgerwacht of zoiets erom vroeg, & toen kregen zij het ???‍♀️?‍♀️ Dus ik dacht nu mag het ineens wel ?? Ik weet het ook niet meer ?? Okay, goed om te weten, die dan maar niet gebruiken ? ?
12 juni 2020
Hoi, wat moedig dat je je verhaal met ons deelt ??✊✊ Ja, ik zat ook in een gewelddadige relatie. ( geestelijk/ emotioneel geweld/ mishandeling ). TIPS : 1. Een Straat of Contact Verbod Aanvragen ? 2. Een Draagbaar Alarm Kopen. ( Persoonlijk alarm ) 》 Check op Google ? 3. Een regeling voor Persoonlijke bescherming, door politie of bodyguard ? 4. Een Waakhond. Een grote, enge hond ? 5. Pepperspray, iets om jezelf mee af te weren. 6. Zelfverdedigings lessen 7. Vechtsport 8. Ja, toch met iemand/ een Professional praten/ bespreken Wat de Mogelijkheden zijn om Jezelf te beschermen. Ik vind dat je Al Heel erg Goed hebt Gehandeld ??? Heel Veel Succes !!
12 juni 2020

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Slachtofferhulp en politie weten misschien nog wel wat tips te geven. Een pepperspray gebruiken mag namelijk niet volgens mij?
10 juni 2020
Beste Sjanabanana, Nee, de ervaring die je beschrijft, heb ik niet mee gemaakt. Iedereen heeft zo zijn eigen ervaring, niet meer of minder ernstig. Wat we gemeen hebben zijn de gedachten, gevoelens die blijven als die niet behandeld zijn. Dat je bang bent dat de dader straks jou of je partners iets aan kan doen, begrijp ik. Tot nu toe heb je kordaat gehandeld door onmiddellijk de relatie te verbreken en later direct 112 te bellen. Je kunt met de politie contact op nemen om je te waarschuwen als hij vrij komt. Je kunt ook daar je telefoonnummer opgeven, zodat zij direct weten wat er aan de hand is. De dader wordt we erg duidelijk gemaakt dat als hij weer in de fout gaat, hij een zware pijp rookt. Probeer, bijvoorbeeld in gesprekken met een medewerker van slachtoffer je angst weg te nemen of hanteerbaar te maken. Realiseer je dat daar waar je bang voor bent, je dat over je afroept.
10 juni 2020
Nooit meegemaakt maar met 112 of slachtofferhulp destijds contact gehad?