Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van seksueel misbruik en seksueel geweld

gekleineerd en mishandeld

hoi ik ben nieuw hier!

 

het is een lang verhaal van en aantal jaren geleden maar ik merk steeds meer dat ik de behoefte heb om het te vertellen aan mensen en mijn verhaal naar buiten te brengen.

toen ik 16 was leerde ik een jongen kennen waar ik uiteindelijk 2,5 jaar een relatie mee heb gehad. als ik er nu aan terug denk was het vanaf het begin al een ongezonde relatie en was de eerste keer seks niet helemaal vrijwillig (ik werd overrompeld maar liet het gebeuren) ik dacht dat het zo hoorde aangezien mijn relatie daarvoor ook net helemaal gezond was.  

na een tijdje kregen we steeds vaker ruzie en begon hij mij te kleineren ook waar vrienden of familie bij waren en later vielen er ook weleens klappen maar daar was nooit iemand bij. 

op een gegeven moment werd het ook op seksueel vlak steeds erger, ook dan begon hij mij te kleineren en te beledigen. het diepte punt was toen hij een feestje gaf, ik herinner mij nog dat ik 1/2 drankjes op had en me opeens heel dronken voelde wat ik normaal nooit heb van zo weinig drank. ik ging eventjes op bed liggen en het volgende dat ik mij herinner is dat ik in de ochtend naakt wakker werd en ik voelde gewoon dat er wat gebeurd was. ik heb het nog aan hem gevraagd wat er was gebeurd die avond maar hij gaf geen antwoord.  

 

achteraf besef ik mij dat ik waarschijnlijk gewoon door mijn toenmalige vriend ben gedrogeerd en verkracht, wat er verder die avond is gebeurd geen idee maar ik ben heel blij dat ik al 1,5 jaar uit deze relatie ben en momenteel heel gelukkig ben met mijn huidige vriend die er voor mij is als het wat minder gaat, het doorheeft als ik in situaties bang ben of mij bedreigd voel. ik schrik er nog steeds heel erg van als iemand plots een schijnbeweging maakt en ook heeft dit allemaal helaas af en toe wel invloed op mijn huidige seksuele relatie maar daar heeft mijn vriend veel respect voor omdat hij het verhaal kent.

 

ik vind het heel fijn dat ik het hier van mij af heb kunnen schrijven en mijn verhaal heb kunnen doen en ik kom graag in contact met personen die dit verhaal herkennen en eventueel tips hebben om mijn huidige relatie gezond te houden.

Bezig met laden...

4 Reacties *

09 juni 2020
Houdt er rekening mee dat als hij iets doet en ziet dat je er last van hebt hij zich mogelijk nog schuldiger zal voelen. Bespreek openlijk rondom het aangeven ervan of niet. Het is goed dat je jouw verhaal doet. Goed ook dat je hulp zoekt sterkte ermee
09 juni 2020
bedankt voor jullie reacties en tips, ik ga zeker meer mijn best doen het bespreekbaar te maken met mijn partner maar het is voor hem ook best confronterend, ik wil hem niet schuldig laten voelen voor dingen die hij niet heeft gedaan hij is heel erg gevoelig. ik heb nog geen contact met iemand van slachtofferhulp maar ga wel contact opnemen, het voelde in ieder geval al fijn mijn verhaal te kunnen doen
09 juni 2020
Bedenk dat je een nare ervaring hebt. Fijn dat je dat met een begripvolle partner kunt delen. Het punt is echter dat die begripvolle partner niet de echte jij ontmoet. De nare ervaring heeft je ongemerkt wat aangedaan waardoor je een stukje van jezelf verloren hebt. Daarmee trek je een wissel op jullie relatie. Ik heb zelf professionele hulp gezocht om die nare ervaringen te verwerken, ook om mijn relatie te redden en nieuw leven in te blazen. Heb je al contact met een medewerker van slachtofferhulp? Overweeg het en neem je partner mee.
09 juni 2020
Hé bah reactie getypt vergeten te kopiëren en weg. Kort samengevat: Goed dat je deelt. Ook met je partner. Wat mij hielp was vooral de triggers openlijk bespreken met mijn partner. Zo vond ik een ademhaling van achter me bij mijn oor zeer confronterend. Ik kon daar enorm van verschieten en dichtklappen. Dus wees open en stel je kwetsbaar op zodat jij en je lijf kunnen ervaren dat het anders kan zijn.