Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van seksueel misbruik en seksueel geweld

Angst voor verkrachting

Ik wilde vanmorgen een rondje fietsen maar kwam helemaal in de war en met een spanning van 10/10 thuis... In iedereen die ik tegen kwam ,man of vrouw, zag ik een potentiële verkrachter.. Maar toch kon ik niet omdraaien naar huis waar het veilig is. 

Ik had voordat ik naar buiten ging ook sterk het gevoel; als ik terug kom dan ben ik verkracht.. 

HELP! Mensen die dit herkennen of zoiets dergelijks? Ik vind mezelf gek omdat ik dit allemaal in mn hoofd haal. 

 

(Er is dus helemaal niks gebeurd)

Bezig met laden...

12 Reacties *

15 juni 2020
Dankjulliewel voor jullie reacties. Ik heb het besproken met mijn psycholoog en zij is allereerst blij dat ik de angst nu eindelijk voel (ik heb al jaaaaren niks gevoeld). En nu leer ik goed voor mezelf te zorgen. We gaan er mee door. Stay strong everyone!
15 juni 2020

Als antwoord op door f644e5359a7042…

Fijn dat je het hebt kunnen bespreken met je psycholoog. Fijn dat ze blij is dat jouw gevoel weer opkomt. Hoe voel je jezelf. Het zullen niet allemaal prettige gevoelens zijn. Van boos, naar somber en vermoeid zijn. Je voornemen “ goed voor jezelf te zorgen”, is al een goede stap op de goede weg. Geniet er van en ga door!
13 juni 2020
10 is wel serieus hoog... uhm vlak rond mn opgelopen trauma begon k boze geesten te horen, die mij bang maakten, belachelijk maakten en/of bedreigden en foute suggesties maakten over zelfmoord, eetstoornisen, hoe ik mn geld spendeer, dat ik niemand meer moet vertrouwen, dat ik er alleen voor sta etc, zo een btje de "zwakkeren/gewonden" isoleren dus, pesterijen misschien? Weet niet, super eng wel, die "slechte energie" die er dan op j afkomt, t kwam bij mij iig niet van binnen uit, maar de angst in de vorm van emotie voelt heel echt, denk dat je last heb van negativiteit. Kan ook vanuit jezelf of herinneringen komen, misschien iets gezien, gelezen, geluisterd, wat die angst getriggerd heeft? Na trauma word men vaak wat gevoeliger voor dingen die eerst weinig deed, ik kan bijvoorbeeld jaren mn favo horror films niet kijken. In ieder geval als de angst kwam bad ik gwn dat "God" (Jesus of welke spiritual guidance je dan ook kiest, higherself) me de kracht gaf om gwn doorzetten en me te beschermen. Als je niet gelooft in een hogere macht is zoiets synoniem als, positieve affirmaties uitspreken voordat je de deur uit gaat. Als in... : Ik (eigen naam) ben veilig, Ik (e.n) ben waardig, Ik (e.n.) maak goede keuzes, Ik (e.n) zorg goed voor mezelf... vertalen van zoiets: https://www.asolutionb.com/chat-trap-blog/positive-affirmations-to-heal-childhood-trauma er zijn trouwens ook meditaties op youtube voor mensen die met trauma te maken hebben... 8 uur terwijl je slaapt. https://www.youtube.com/watch?v=9H5Bre278BU en de volgende is een kortere van 15min, maar is wel een kerel daar kan ik niet zo goed op mediteren met gesloten ogen, maar kan wel de tekst opschrijven en oplezen voor mezelf bijvoorbeeld. https://www.youtube.com/watch?v=HU4yw20qMWY misschien heb je er wat aan voordat je een angst/paniek aanval hebt succes, het word beter! liefs mizu
09 juni 2020
Ik herken dit gevoel ook, al had ik het voornamelijk op mijn werk, als ik de wc in liep. Of als ik op een bepaald (altijd hetzelfde) plein liep op straat. bij mij is het vanzelf over gegaan, ik weet niet precies hoe, maar het duurde ongeveer een jaar
09 juni 2020
Ik had dat ook, heel lang zelfs. Heb me altijd achter jeans en sneakers en overgewicht verstopt. Het gaat ook weer weg. In mijn geval ineens vanzelf. Please niet proberen weg te rationaliseren want dat gaat niet hè. Ik weet het. Niet opgeven:)
09 juni 2020
Hi! Ik herken het wel maar dan niet zo zeer gericht op mezelf maar wel mbt mijn kinderen.. de angst dat zij ook slachtoffer worden, dat ik ze niet kan behoeden voor dit, dat ik ze nergens achter wil laten... dat ik in bijna iedereen een dader zie... Lees dat je al bij psycholoog bent, zou dit zeker benoemen, denk dat dit soort gedachten bij velen van ons spelen.. Succes!
09 juni 2020
Goed dat je al een contact hebt met een psycholoog. Vraag wel of hij/zij ervaring heeft het behandelen van seksueel misbruik.
09 juni 2020
Heftig, vooral omdat je jezelf afvraagt of je het in je hoofd haalt. Heb je geen enkel aanknopingspunt waar je deze ervaring aan koppelt? Als er werkelijk iets voorgevallen is, dan kun een andere vorm van ondersteuning nodig hebben als bij de angst die “spontaan” is opgekomen. Neem beide invalshoeken serieus. Een gesprek met de huisarts lijkt mij een eerste goede stap om een keuze te kunnen maken hoe je deze angst kunt wegnemen.
09 juni 2020

Als antwoord op door 33a73443d5994c…

Ik heb vorig jaar een soort van wel aanranding meegemaakt. Waarbij ik bang was dat hij meer wilde of zou gaan doen als ik niet stop zou zeggen.
09 juni 2020
Hai, ja herkenbaar! De angst en die gedachten. Hopelijk kan je even gaan ontspannen en bijkomen van dit gevoel. Wat goed dat je dit deelt??
09 juni 2020
Herkenbaar hoor en uiterst vervelend om mee te moeten maken. Had je iemand waar je contact mee kon leggen op dat moment ter ondersteuning, een bekende stem of contact aan zich kan zo'n moment helpen.
09 juni 2020

Als antwoord op door 00d006b83b414f…

Ik heb het nog niet gedeeld. Ik mail mn psycholoog dit wel