Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van stalking

Aan het wachten op een nieuw strafbaar feit

Na circa 5 jaar stalking waarbij ik het eerst telkens heb aangekeken kon ik onlangs opeens aangifte doen van bedreiging en belediging.

Aangifte doen ging redelijk door de videobeelden. Maar de politieagente wilde maar 1 filmpje als bewijs accepteren, sowieso werkte die uploadlink van de politie erg lastig. 

Maargoed dit is wel het eerste waar hij nu een beetje op lijkt te reageren met zijn verstandelijke beperking.. stevige externe grenzen dus.

En ik ben nu dus aan het wachten op het volgende strafbaar feit.. blijkbaar is dat hetgene wat telt en mij iets verder brengt. Alleen voorlopig houdt hij zich even koest(er).

Dat voelt heel gek om hyperalert te zijn en te 'hopen' op een nieuw strafbaar feit wat goed genoeg is om de stalker te doen stoppen.

Bezig met laden...

2 Reacties

13 september 2026

Oh nou ik heb niet lang hoeven wachten ik heb alweer nieuwe videobeelden weer nu dat mijn voordeur wordt opgezocht zonder geldige reden ook na de aangifte van bedreiging en belediging.

Het onderzoek van deze aangifte was gestopt, ik ben hier in bezwaar tegen gegaan bij het Parket/de OvJ. Ik ben daar nu in afwachting van maar ik hoefde dus blijkbaar helemaal niet lang te wachten op mijns inziens nieuwe strafbare feiten die zich voor zouden doen.

10 september 2026

Goedemorgen,

Wat ik je vooral kan meegeven: houd vol en leg alles vast. Maak bijvoorbeeld een digitaal dagboek waarin je ieder incident noteert en alle bewijzen bewaart, zoals berichten, e-mails, foto’s en andere relevante documenten. Zo houd je zelf overzicht en kun je de politie een duidelijk en compleet dossier geven. In één oogopslag wordt dan zichtbaar hoeveel incidenten er zijn geweest en hoe lang dit al speelt.

Ik ben zelf inmiddels vijf jaar gestalkt. Ik heb in de loop der jaren een enorm dossier opgebouwd en heb uiteindelijk, na drie jaar, aangifte kunnen doen. Daar is een veroordeling door de politierechter uit gekomen. Helaas ging de stalking na drie maanden alweer verder.

Ik ben daarom opnieuw alles gaan vastleggen en mijn dossier blijven aanvullen. Inmiddels staat er opnieuw een zitting gepland en zijn er direct een contactverbod en gebiedsverbod opgelegd.

Het is ontzettend zwaar en frustrerend, maar mijn ervaring is echt: blijf alles documenteren en geef niet op. Hoe beter je dossier is opgebouwd, hoe duidelijker het voor politie en justitie wordt wat er daadwerkelijk speelt.