Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van geweld en bedreiging

Eerste mediation na politie en Veilig Thuis – hoe bereid ik me voor?

Standaard profielafbeelding
Mdi

Hallo allemaal,

Ik vind het spannend om hier mijn verhaal te delen, maar ik hoop op herkenning, steun en advies.

Na een relatie van meerdere jaren heb ik besloten om uit elkaar te gaan. Ik zie steeds duidelijker dat er al langere tijd sprake was van emotioneel en financiëel misbruik, manipulatie en dreigementen.

Twee weken geleden is de situatie geëscaleerd. Ik wilde met mijn dochter van 5 jaar naar mijn ouders gaan om rust te creëren, maar werd tegengehouden en vastgehouden. Ik voelde me zo onveilig dat ik de politie heb gebeld. Mijn dochter werd wakker en heeft de komst van de politie helaas meegemaakt. Dat breekt mijn hart.

Sindsdien zijn Veilig Thuis, Slachtofferhulp en maatschappelijk werk betrokken. Er is een tijdelijke zorgregeling afgesproken waarbij onze dochter de ene helft van de week bij haar vader en zijn ouders is en de andere helft bij mij.

Waar ik nu het meest tegenaan loop, zijn de gezamenlijke gesprekken. Ik merk dat ik dichtklap als hij erbij zit. Hij komt heel overtuigend over, terwijl ik achteraf pas bedenk wat ik eigenlijk had willen zeggen. Daardoor voelt het soms alsof ik degene ben die alles moet uitleggen of verdedigen.

Woensdag hebben we een eerste kennismakingsgesprek voor mediation. Ik zie daar enorm tegenop en ben bang dat hetzelfde weer gebeurt.

Zijn er hier mensen die dit herkennen? Hoe bereidden jullie je voor op mediation of gezamenlijke gesprekken? Hoe zorgde je ervoor dat je je verhaal toch kon vertellen als je in het bijzijn van je ex dichtklapte?

Alle ervaringen of tips zijn ontzettend welkom. ❤️

Bezig met laden...