Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van online fraude

Helpdesk oplichting

Het is nu 4 weken geleden dat wij gebeld zijn door zo als hij zich voor deed iemand van de ing helpdesk. We hadden een aantal dagen ervoor een mail gekregen voor ondernemers waar bij gegevens gevraagd werden. Mijn man is zzper en heeft hier gegevens op ingevuld dit is de aanleiding dat hij gebeld is. het was zo geloofwaardig  het leek of we gehypnotiseerd zijn geweest het gesprek duurde van 13.30 uur tot 1.00 in de nacht eigenlijk continue in contact met de crimenelen geweest er zijn door mijn man overboekingen gedaan van zijn zakelijke rekening. Het totale bedrag wat we kwijt zijn is ruim 70.000 euro. 
Het is een grote nachtmerrie wat ons overkomen is we zijn enorm verdrietig erover en begrijpen niet dat ons dit overkomen is. gisteren bericht van de politie gehad onderzoek is gestopt met ing contact gehad en het geld zijn we kwijt! Ik wil dit even delen!

Met vriendelijke groet,

LIsje

Bezig met laden...

10 Reacties

26 juni 2026

Het is idd verschrikkelijk! Ook ik ben opgelicht voor nog meer geld...
Ook het onderzoek is ook gestopt.
Dat die mensen zo aan z'n geld komen en zo er mee weg komen. Verschrikkelijk!!! Veel sterkte!!

26 juni 2026

Dank je wel Els jij ook sterkte met jou situatie!

26 juni 2026 (bewerkt)

Wat een verschrikkelijk verhaal. Wie kun je nog vertrouwen. En de bank zelf biedtgeen hulp . Hoop dat jullie dit kunnen gasn verwerken maar nogmaals ik vind het heel erg dat jullie zo opgelicht zijn voor dit gigantische bedrag

26 juni 2026

Liesje bedankt voor je medeleven!

26 juni 2026

Ik ben vorig jaar juni opgelicht. Als ik er nu aan denk krijg ik nog steeds hartkloppingen. Het is zo’n vertrouwensbreuk, niet normaal. Ik leg het nog steeds uit alsof ik gehypnotiseerd was! Precies dat! Echt ongelofelijk als je het uitlegt aan iemand, maar het is gewoon zo gewiekst gegaan.

Ik dacht ook dat het onderzoek gesloten was, maar toevallig keek ik laatst vanwege een andere aangifte op mijn slachtofferzaak en zag ik dus dat er een verdachte is aangehouden!! Wie weet.. ik bid voor jullie dat jullie je geld, maar ook jullie vertrouwen ooit nog terugkrijgen. Het is een harde klap die je moet verwerken. 🫶🏼

26 juni 2026

Dag Koot,

Inderdaad waar, als je het verhaal verteld aan iemand klinkt het ongeloofelijk maar wij letten altijd goed op bij alles wat we doen.
Maar zo zie je maar dat het iedereen kan overkomen.
Bedankt voor je reactie en ook sterkte met wat jou is overkomen!

26 juni 2026

Jemig! Wat vreselijk! Hij moet echt zwaar in de ban geweest zijn van deze criminelen om er zo lang mee aan de lijn te hangen. Doe svp.meteen aangifte. Misschien levert geen ks op maar je krijgt het gevoel dat je IETS kan doen. Ik wens jullie heel veel sterkte toe. Hartelijke groeten, Anna

26 juni 2026

We hebben aangifte gedaan!
Bedankt voor je reactie Anna

26 juni 2026

Veel sterkte. Ik weet wat het is. Ing was zelfs niet vriendelijk.

26 juni 2026

Dank je wel!