Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor de helpers van slachtoffers van seksueel misbruik

Moeder van slachtoffer

Weet niet of ik dit in de juiste topic plaats.

Ik ben moeder van een kwetsbaar meisje die in contact is gekomen met mijn buurvrouw. Mijn buurvrouw heeft zich in een korte tijd het vertrouwen van mijn dochter die ook nog eens hechtingsstoornis heeft gewonnen. Mijn dochter was net vrijwillig weer thuis geplaatst maar binnen een week kregen wij een heftig conflict en ging bij de buurvrouw zitten en wilde niet terug. Vanuit de hulpverlening moesten wij dat goed keuren terwijl mijn gevoel hierin zei dat ik dit absoluut niet wilde en had daar mijn gegronde redenen voor. In de tijd dat mijn dochter daar verbleef kwam de kinderbescherming voor het onderzoek om haar toendertijd vrijwillig onder OTS te laten plaatsen. Maar uiteindelijk kwam mijn dochter hier binnen en had zij XTC gebruikt. En beweerde de dag daarvoor gedrogeerd te zijn buiten. Iedereen had zijn twijfels ook in het ziekenhuis zagen ze dat dit van vandaag was. Dus mijn dochter stond met spoed onder OTS en is uithuisgeplaatst bij de buurvrouw. Ik was het daar niet mee eens omdat wij een totale gedragsverandering zagen. Telkens in conflict buurvrouw die liep te stoken deed alles op eigen houtje als het bijv om  medische zaken ging maar kon mijn vinger er niet op leggen wat mijn onderbuik me nou wilde vertellen hierin. Gaf dit telkens aan bij de hulpverlening maar werd echt neergezet niet zeuren ze heeft een goede invloed op je dochter. Ik was het daar niet mee eens en was er ook klaar mee . Ben daar op blijven zitten en ook mijn onderbuikgevoel bleef hangen. 

Tot ik social media van mijn dochter ging bekijken en toen kreeg ik wat meer duidelijkheid. Contact tussen deze twee was of niet oke en dat was mijn eerste gevoel ook en dat mijn dochter op meisjes viel oke daar heb ik geen probleem mee. Maar mijn gevoel zei direct ze heeft iets met de buurvrouw. Maar omdat er geen bewijzen waren kwam de jeugdbeschermer wel met een plan om dat verhaal naar boven te krijgen. Maar zover kwam het niet we kregen van de jeugdbeschermer info dat er bewijzen waren dat de buurvrouw inderdaad een relatie had met mijn dochter en er bewijzen waren.

Buurvrouw is uiteindelijk opgepakt en aangehouden voor kinderverkrachting en aanranding maar ziet het allemaal als een lachtertje blijkbaar en heeft een contactverbod maar daar houd ze zich al die tijd al niet aan. Doet het op sneaky manieren er zijn nu wel weer wat bewijsstukken van aangeleverd bij politie en het OM. Maar tot op vandaag heeft ze nog steeds contact met mijn dochter. Mijn dochter ziet jammergenoeg niet in dat dit totaal niet goed is maar ze heeft mijn dochter zo emotioneel afhankelijk gemaakt..is doorgeslagen in drugsgebruik en alcohol. Mij uitscheld en bedreigd met de dood heb een poos geleden ook al klappen van mijn dochter gehad. En omdat mijn dochter het plan heeft om op korte termijn weg te lopen en dat ze samen met buurvrouw in een hotel gaat verblijven. Dat idee kon niet verkroppen en ook omdat mijn man haar vorige week al had gewaarschuwd om onze dochter met rust moest laten. Dit doet ze niet ondanks dat mijn dochter ook het contact met buurvrouw zoekt. 

Maar we zijn echt als ouders radeloos iedereen zegt ook wel dat mens is gek maar weten niet hoe het is als je naast de dader woont...

Bezig met laden...

1 Reactie

19 mei 2026

Hoi Amaris,

Bedankt voor het delen van je verhaal. Je hebt het in de juiste topic vermeld.

Ik kan me voorstellen dat jullie radeloos en machteloos voelen. Zeker als je dochter zelf niet ziet dat de situatie voor haar niet goed is.

Uit het verhaal maak ik op dat jullie contact hebben gelegd met de politie. Voelen jullie door de politie gehoord en gesteund?

Groetjes,

Henriek