Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Nabestaanden van een ongeval of geweldsmisdrijf

Overleden buurman

2 weken geleden had ik mijn buurman in de badkamer gevonden. Hij was al 3 dagen dood en hij was 32 jaar… Nieman had het verwacht. Sindsdien heb ik fleshbacks. Ik kan me niet concentreren en ben ik prikkelbaar… heeft iemand hier tips voor?

Bezig met laden...

6 Reacties

09 mei 2026

Ha Misia123,
Wat zal je geschrokken zijn. En van die schrik moet je echt bekomen. Dus rustig aan en goed dat je het hierdoor. Ben je al bij de huisarts geweest?
In sommige situaties kan emdr helpen.
Misschien hebben anderen ook nog tips.

09 mei 2026

Hey hey,
Ja ik ben al geweest maar ik kan pas ergens over 19 weken terecht… is wel een beetje lang

09 mei 2026

Over 19 weken bij de huisarts?
Of bij emdr? En de POH ? Misschien ter overbrugging van de tussentijd?
Ik heb ook wel eens gebruik gemaakt van Witte Ruis/ Whitenoise. Dat kan je vinden op YouTube en in de podcastapp https://podcasts.apple.com/nl/podcast/ontspannende-geluiden-i-by-relaxi… Daardoor kon ik in elk geval dieper slapen waardoor ik de dag erna meer aankon. Ken je dat?

10 mei 2026

Nee, 19 werken vooordat ik bij de psycholoog terecht kan… anders moet ik het zelf betalen

09 mei 2026

Over 19 weken bij de huisarts?
Of bij emdr? En de POH ? Misschien ter overbrugging van de tussentijd?
Ik heb ook wel eens gebruik gemaakt van Witte Ruis/ Whitenoise. Dat kan je vinden op YouTube en in de podcastapp https://podcasts.apple.com/nl/podcast/ontspannende-geluiden-i-by-relaxi… Daardoor kon ik in elk geval dieper slapen waardoor ik de dag erna meer aankon. Ken je dat?

18 mei 2026 (bewerkt)

Beste Misia,

Wat ontzettend heftig! Knap dat je hulp zoekt, zeker omdat het nog zo recent is. Deze signalen zijn heel 'normaal' en ook logisch. Je hebt wat traumatisch meegemaakt.

En wat vervelend om te lezen dat je pas over 19 weken terecht kan. De wachtlijsten in de zorg zijn helaas zelfs bij acute situaties niet te omzeilen.

Probeer in de tussentijd afleiding te vinden (lezen, serie kijken, wat jij maar leuk vindt) en denk vooral aan jezelf. Neem een stapje terug als het je even teveel wordt en praat erover met mensen in je omgeving (of met een van ons hier). Ik moest helaas ook maanden overbruggen voordat ik bij een psycholoog terecht kon en in de tussentijd heb ik een serie met heel veel seizoenen gekeken en vooral veel gewandeld en gesport. Zo lukte het me om op de been te blijven. Niks is goed of fout. Doe waar jij behoefte aan hebt.

Laat maar weten als ik je verder nog kan helpen of als je behoefte hebt aan contact.

Liefs Iris