Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van datingfraude

Bedreiging

Ik had via lexa iemand leren kennen, eerst via lexa zelf aan het chatten en toen via WhatsApp. Hij was heel open en eerlijk en veel dingen dachten we het zelfde over. En hij overladen mij met complimentjes en vond mij leuk. Wat natuurlijk leuk is om te horen ( na een verbroken relatie) maar was ook wel terug houdend en zei dat we rustig aan moesten doen. En dat beaamde hij dan ook. Na twee dagen melde h8j dat zijn rekening geplunderd was en hij baalde en was boos, en zei ik heb nu geen geld voor boodschappen. Heb hem toen gezegd dat ik hem niet kon helpen. Later op de dag hadden we niet echt contact, maar hij stuurde mij dat hij zijn auto g8ng verkopen, om aan geld gekomen. Had hier niet op gereageerd omdat ik met eten bezig was, maar later op de avond besloot ik om op lexa te kijken hoe ik mijn account en abonnement kon opzeggen. Toen kreeg ik van hem berichtjes, dat we dat niet meer zouden doen en zo, heb hem uitgelegd waarom ik erop zat. Maar hij ging heel raar doen en van ga dan maar verder zoeken enz. Heb hem een bericht gestuurd van jammer dat het zo gaat, maat het gaat je goed en tot ziens. En heb het verwijdert. Kreeg berichtjes terug dat hij me wel zou tegenkomen in het dorp en dat ik er spijt van zou krijgen en een dooie ***** **** was. Ik ben nog nooit in mijn hele leven zo bang geweest als nu, durf haast niet meer naar buiten, schrik van elk geluid. Als ik thuis kom check ik alles. Ben bang in mijn eigen huis. Heb er zo'n spijt van. Heb alles geblokkeerd. Maar dat iemand je dit kan aan doen, terwijl ik nooit bang ben geweest. Ben zo bang en verdrietig.

Dit bericht is aangepast door een beheerder.
Bezig met laden...

3 Reacties

03 april 2026

Vreselijk, die angst terwijl je dat eerst nooit had. Mijn verhaal is heel anders, maar ik herken het onveilige gevoel: Ik woon al 10 jaar in Brazilië; nooit iets gebeurd, tot ik anderhalve maand geleden ineens werd overvallen 's avonds, door 2 jongens op de fiets. Telefoon gestolen, dat was alles wat ze wilden, en je kunt zeggen 'ik ben met de schrik vrijgekomen', maar die schrik is juist zo erg. Een beetje alert zijn kan geen kwaad, maar ik ben nu even in Nederland, en ik merk dat ik nog steeds schrik van iedere fietser die me achterop komt, en dat zijn er hier nogal wat. Gaan slapen gaat al beter, maar toch gaan je gedachten er 's avonds naar terug, en dan ga je je indenken wat er allemaal niet had kunnen gebeuren of nog zou kunnen gebeuren. Ook het idee dat mijn telefoon ergens in vreemde handen is vind ik nog steeds eng. Wel e.e.a. geblokkeerd, maar toch ben ik ergens bang dat ze gegevens vinden waar ze wat mee kunnen. Hoe dan ook, hopelijk zijn het leerervaringen, en met de tijd zal de angst wel slijten, maar leuk is anders. Heel veel sterkte in elk geval.

03 april 2026

Ja heel vervelend ik heb diverse fake personen gehad op Tinder, ik ben niet meer op Tinder, maar ja alle mensen zijn niet slecht, ik heb nuj iemand via Hingis ontmoet, ik ga hem in real ontmoeten face to face, zegt Politie altijd beter.
Ik had ook een persoon die probeerde het ook weer via email, maar heb ook gezegd ik ga geen 2599 betalen voor een vlucht en dat hij zat te liegen daarover.
Ik zou gewoon alles goed op slot doen alle deuren, desnoods koop je een ring bel, daar zit ik ook aan te denken. maar is wel duur in aanschaf.
Dus een raad verwijder die lexa, tinder, ga gewoon voor toevalligheden. en ga face to face contact maken. dan zie je de echte persoon, hoe hij reageerd en alles. Tinder doet niks aan figuren die erop staan met dan weer plotseling een baardje of hoedje op en vooral veel zonnebrillen die mannen, dan klopt er al niet iets. Sterkte verder.

03 april 2026

Lieverd, heb je aangifte gedaan van deze bedreigingen? Doen hoor, anders houd het nooit op. Hij wil je dwingen om toch te betalen maar dat moet je echt niet doen. Dan houdt het nooit op. Ik zou hem ook rapporteren bij Lexa en laat vooral jouw tanden zien. Als hij je weer benaderd zeg iets dat jouw vrienden of familie hem weten te vinden als hij niet stopt. En blokkeer hem op jouw telefoon. Heel veel sterkte. En laat je niet bang maken. Na 4 fake "vrienden" op Tinder heb ik op Lexa wel mijn laatste grote liefde gevonden. Kop op meis