Fysiek geweld
Hallo, onze relatie verliep in het begin heel erg soepel we deden samen dingen en het ging allemaal goed maar na ongeveer 4 maanden ging hij naar mijn idee controle proberen te hebben over mij. Ik mocht bepaalde dingen niet dragen want dan leek het alsof ik voor iedereen was en dingen niet doen. Dit heb ik geaccepteerd want hij vertelde mij dat dit normaal was in een relatie om rekening met elkaar te houden. Dit bleef een paar maand doorgaan totdat het fysieke geweld starte het begon met mijn arm pakken en knijpen/beetpakken totdat ik blauwe plekken kreeg. Hij zei dat hij dit deed omdat ik hem boos maakte dit geloofde ik. Ik heb dit met een vriendin gedeeld en die zei dat het zulke dingen perongeluk kunnen gebeuren. Hij beloofde natuurlijk dat dit niet meer zou gebeuren. Een kleine periode ging hierna ook alles weer goed totdat hij me vast pakte bij mijn keel, zelf schrok hij hier ook van dus dacht ik dit ging perongeluk. Maar hiermee stopte het natuurlijk niet het gebeurde steeds vaker ik had blauwe plekken in mijn nek en op mijn armen maar ik durfde er niks meer van te zeggen want volgens hem deed hij dit alleen omdat ik hem boos maakte. Recent ben ik weggerend toen hij boos begon te worden en te dreigen dat hij zichzelf zou vermoorden, ik heb mezelf opgesloten in de wc hij heeft 5 minuten lang op de deur geslagen en zei dat als ik de deur niet open zou doen hij me zou vermoorden. Toen ik de deur opende duwde hij me zo hard tegen de muur aan dat ik er een hersenschudding van overhield. De reden van deze ruzie was omdat hij seks wou en ik wou dat niet maar ik moest hem ook tevreden houden. Ik heb het een paar dagen geleden uitgemaakt maar hij laat me niet met rust hij belt me en appt me smekend om een tweede kans maar ik weet niet wat ik hier mee aan moet..//
4 Reacties
Anna: geef hem geen tweede kans. Deze man is niet goed voor jou en hij zal dat nooit worden. Mijn indruk is dat hij, voorzichtig gezegd, narcistische trekjes heeft maar misschien is hij wel 'gewoon' een echte narcist. Met zo iemand valt geen gezonde relatie op te bouwen. Geweld is natuurlijk altijd volstrekt onaanvaardbaar.
Heel goed dat je 't hier schrijft, nog beter is een gesprek aan te vragen bij Slachtofferhulp.
Anna, Aan je verhaal merk ik denk ik, dat je mss nog vrij jong bent of niet Nederlands ? Voordeel hierin is dat je nog alle kanten op kunt qua hulpverlening. Nadeel: als je hem nog tegenkomt en dat is stress voor jou, Ga na wie jou kunnen ondersteunen? : En (desnoods) doe ook aangifte bij politie. En stuur een aangetekende "stopbrief" naar zijn adres. Sterkte Anna0001
Ja ik ben 17 jaar, hij mengt zich in alles wat met mijn vriendengroep te maken heeft en blijft omgaan met hun waardoor ik nergens meer heen durf
Verschrikkelijk dat je dit hebt meegemaakt en dat hij je niet met rust laat ook al heb je het uitgemaakt. Wel hee knap dat je het hebt uitgemaakt en voor jezelf bent opgekomen, daar mag je echt trots op zijn.
Vanuit mijn eigen ervaring, is het het beste om hem te blokkeren en gewoon niet meer te reageren. Zorg dat vrienden of familie van de situatie op de hoogte zijn en schakel hulp in als hij je niet met rust laat.
Blijven reageren zorgt ervoor dat ze zich aan je vast blijven klampen en dat zou alleen maar schadelijk zijn voor jezelf.
Heel veel sterkte met de verwerking en herstel.