Contact verbroken met schoonfamilie
Dag Community,
Zijn er mensen die ook het contact met schoonouders hebben verbroken?
De 13e zou Agneta jarig zijn, het spookt nu enorm door mijn hoofd hoe erg mijn schoonfamilie zich heeft misdragen de afgelopen maanden en hoe zwaar leven Agneta heeft gehad door hun in haar hele (te korte) leven. Ze zijn er alleen voor de leuke dingen, maar het leven gaat ook om er zijn in de moeilijke tijden. Maar als je er niet bent en de slechte tijden nog erger hebt gemaakt en blijft maken, hoe kan ik daar dan ooit mijn 2 belangrijkste geschenken in de buurt van laten zijn.
Ze is als kind door haar moeder achtergelaten in Suriname bij haar vader, (3 jaar lang vanaf haar 7e), in die periode is ze misbruikt. Het laatste wat haar moeder zei toen ze contact had; mam, ik wil dat je een moeder bent en me geloofd “hoe kan ik je geloven, je was nog een kind”.
Mijn vrouw verbrak de verbinding en kreeg als laatste bericht “geef anderen niet de schuld van fouten die je hebt gemaakt” - onbegrijpelijk.
Het eerste telefoontje met mij, enkele uren na haar zelfdoding: “ik geloof niet dat het waar is wat Agneta heeft gezegd” - het moment dat ik besloot het contact te verbreken na de uitvaart - wat werd bevestigd door respectloos gedrag in de week van de uitvaart.
Mijn kinderen verdienen dit niet, zijn mentaal al zoveel sterker geworden en snappen helaas al veel van het leven. Ze weten dat hun Oma en ik ruzie hebben en we geen contact hebben omdat ik dat nu niet aankan, maar het is zo moeilijk om ze niet alles te zeggen…
Hoe ga jij om met je kinderen en het verbreken van contact met je familie?