Misdaad loont
Onlangs is het vonnis van mijn zaak bekend geworden. Een zaak waarin ik bij de aangifte dacht sterk te staan. Want ik had meer dan anderen. Toen ik mn dossier vlak voor de zitting in mocht zien sloeg de paniek al toe, “waarom hebben ze maar zo weinig gebruikt? Dit klopt niet en dat kan ik bewijzen!”, maar nee, dat was niet relevant, ik mocht het niet bewijzen, daar was ook geen tijd meer voor, en het zou ook niet mee mogen spelen bij de rechters..
Helaas is uit het vonnis gebleken dat het wel degelijk meespeelde bij de rechters. Dat waarvan ik letterlijk zwart op wit het tegendeel kan bewijzen, wat ik al aangaf zodra ik mn dossier in mocht zien.., dat heeft zelfs heel erg veel meegespeeld bij het vonnis van de rechters. En dat vind ik onbegrijpelijk. Want die punten, die niet kloppen, veranderen ook niks aan wat er gebeurt is.
Mijn dader is volledig vrijgesproken, ondanks zn gedeeltelijke bekentenis, en mijn geloofwaardigheid en motivatie voor mn aangifte is in twijfel getrokken doordat een getuige heeft geweigerd te getuigen, en ik de andere punten niet mocht weerleggen. Want ik ben geen procespartij..
Het komt er dus op neer dat misdaad loont. Zolang het niet op film staat, en er niemand fysiek bij is geweest, mag je blijkbaar alles doen wat je wil, ongeacht of het strafbaar is of niet.
Ik hoop maar dat het OM nog in hoger beroep wil gaan, want ik heb veel meer als wat er gebruikt is in mijn zaak, en ook argumenten van de tegenpartij, en daarmee dus belangrijke punten voor het besluit van de rechters, kan ik met bewijzen onderuit halen..
Hopelijk is mijn strijd nog niet gestreden..
En anders heb ik er een heleboel van geleerd, met als belangrijkste les; misdaad loont. Zolang er maar geen videomateriaal of fysieke getuigen bij zijn.
3 Reacties
Hey lotgenoot
Wat een enorme deceptie moet dit alsnog zijn. Alhoewel je al langer vocht in daar waar veel al niet goed ging.
Ik kan me zo goed voorstellen dat gevoel van oneerlijkheid.
Niet betreffend misbruik, maar vanwege plaatsing van kleinkinderen, waar ik niet verder over uitwijd, heb ik ook enorme teleurstellingen moeten incasseren.
Geen partij omdat ik grootouder ben/was. Met desastreuze gevolgen. Ik zal je er niet mee lastigvallen dan de herkenning
Ik hoop voor je dat er een hoger beroep komt, al was het maar omdat gevoel van onrecht, enigszins recht aan te doen. Al is dat alsnog een schrale troost. Hou vol, hou moed en sterkte. Blijf overeind als teken van verzet, dar je je niet klein laat krijgen, vooral voor jezelf, maar ook de dader dat niet zal gunnen. Misschien ooit , nu nog niet omdat het te vers is, nog niet af, je iets van rechtvaardigheid kan ervaren.💖🌟
Wat verschrikkelijk dat ze de zaak dan zover strippen dat er eigenlijk geen zaak meer over blijft. Heeft jouw advocaat daarin dan geen betrokkenheid gehad? Ik ben zelf nooit tot een zaak overgegaan (overlijden dader) dus ik ben niet bekend met dit strafproces. Het zal het gevoel van onrecht wel enorm aanvallen in ieder geval als het gaat over zaken die niet mee zijn genomen, maar wel bewijzen voor waren. Ik lees in ieder geval ook je strijdlust, hopelijk mag deze nog ten goede van je zaak komen.
Helaas kon en mocht mijn advocaat inderdaad zich niet mengen bij het proces, want ik ben geen procespartij.. het enige wat ik mocht zeggen was mijn slachtofferverklaring, waarin ik ook beperkt was met wat ik mocht zeggen, omdat het geen processtuk is. Ik heb ook het idee dat er helemaal niet naar mijn slachtofferverklaring is geluisterd, wat ook een gevoel van onrecht met zich meebrengt..
ALS het tot een hoger beroep zal komen zal ik minder lief blijven, en me minder aan de regeltjes gaan houden, in de hoop dat ik dan wel gehoord zal worden.
Want dat gevoel van onrecht knaagt nog het meest.. ik zag het al zodra ik mn dossier mocht inzien, ik zei het ook gelijk, ik heb me ook via het slachtoffergesprek en via mn slachtofferverklaring proberen te laten horen. Maar ik ben blijkbaar nergens gehoord. Het voelt zo oneerlijk..