Chantage
Ik weet niet of dit een gepaste groep is om dit te zeggen. Ik:jongen van 16 werd gisteren gestuurd door een meisje dat toch geen meisje was en ik had haar dus intieme foto’s gestuurd van mezelf(zonder mijn gezicht op) en bleek dat het dus iemand uit Amerika was en mij chanteert voor geld. Ik weet niet wat ik moet doen en ik stress heel hard en ik voel me vooral schuldig dat ik dat heb gedaan. Ik weet ook niet of de chanteerder de foto’s al heeft door gestuurd.
Bezig met laden...
2 Reacties
Hi Staffieman,
Wat een heftig verhaal. Chantage is heel naar en ik kan me voorstellen dat dit heel veel stress bij je veroorzaakt. De kans dat de fotos al zijn doorgestuurd is, ondanks dat je het nooit zeker weet, wel reëel.
Mijn advies is om niet in te gaan op de chantage. Je kan naar de politie gaan en aangifte doen. Daar zal niet direct iets uitkomen maar het is wel belangrijk omdat, bij meerdere aangiftes over hetzelfde of dezelfde persoon de politie uiteindelijk wel iets kan doen. Je schrijft dat de foto's zonder gezicht zijn: hierdoor ben je gelukkig niet herkenbaar.
Wees niet te hard voor jezelf over het feit dat je dit hebt gedaan. Je hebt iets gedaan omdat je iemand vertrouwde. Als je er echt last van heb zoek dan iemand met wie je er over kan praten. Slachtofferhulp heeft hier speciale groepen. Een andere optie is dat je contact opneemt met je huisarts. Zij kunnen je ook doorverwijzen. En natuurlijk kan je altijd op de community je verhaal delen.
Groetjes Sylvia
Slachtoffer I ambassadeur
Beste Stafieman,
Wat zal je geschrokken zijn... wat naar dat dit je overkomen is. Ik ben geen expert op dit gebied, maar ik hoop dat je dit contact geblokkeerd hebt.
Hoe is het nu met je?
Groet, Laura