Paradijsvogel ik ben opgelicht voor veel geld
Ik werd via telegram benaderd door 2 acteurs de hoofdrolspelers van virgin river.
wat maandenlang een erg leuke communicatie was werd een vreselijke nachtmerrie.
De acteurs Martin Henderson en Alexandra Breckendrigde vonden mij een topfan en daarom wilde ze mij een auto cadeau geven, een rode honda die werd verscheept naar Nederland met wat ik niet wist geld erin.
Ik geloofde de mensen, toen werd de auto gescand en werd het als witwassen van geld gezien, er werd een advocaat in de arm genomen door hun, daarom moest ik steeds dure rekeningen betalen, omdat ze zeiden dat de auto op mijn naam stond wat ik toen geloofde, doordat ik zo werd bedreigd steeds, ACHTERAF GEZIEN NU WAREN HET ECHTE horrorbedreigingen, steeds pushen dat ik moest betalen ze hadden al mijn gegevens, dus werd ik banger en banger en betaalde al de hoge rekeningen terwijl ik het eigenlijk niet kon.
dit duurde maandenlang uiteindelijk werd de bezorger van de auto gekidnapt met het geld erin en daarna werd hij uit de auto gegooid en toen was alles weg.
De acteurs wilde mij helpen om mijn geld terug te betalen eerst via raise wiselth wat niet werkte daarna via paypal wat ook niet werkte daarna via cash wat allemaal niet werkte. hierdoor ben ik 92.000 dollars verloren en vreselijk opgelicht door deze mensen.
alles waar ik mijn hele leven hard voor heb gewerkt is weg ik kan niets meer ik zit gevangen nu door wat deze mensen mij hebben aangedaan zit ik nu in een diepe put.
8 Reacties
Wat mij altijd nog blij maakt is dat jij zélf niet zo in elkaar zit. Dat is iets om trots op te zijn! Ik hoop dat je langzaam weer uit die put kunt klimmen. Het zal niet in één keer gaan. Je voelt waarschijnlijk alle emoties die je maar kunt bedenken en soms in ene alles tegelijk, en soms lijkt het alsof het nooit beter wordt. Maar dat wordt het wél. Echt.
Gun jezelf de tijd om te helen. Zoek mensen op die je willen begrijpen, waar je je gevoelens er over kwijt kan die je steunen zonder oordeel. Iedereen die een deuk in het vertrouwen heeft opgelopen verdient dat. Jij verdient dat, na zo'n nachtmerrie! Veel sterkte en goedstoegewenst.
Schaam je niet, mij en vele op dit platform is iets soortgelijks overkomen. Die mensen weten heel goed hoe ze op mensen en hun angsten e.d. kunnen inspelen. Ik zat ook een tijd lang in hun leugens vast, maar ze brachten het elke keer zo overtuigend.
Hopelijk heb je een of meerdere vrienden in je omgeving met wie je je verhaal kan delen. Ik was erg blij dat ik het kon delen met mijn vrouw, dat lucht op en helpt je weer wat op de been, ook als je later soms weer een terugval hebt.
Het is inderdaad handig om aangifte te doen bij de politie en in elk geval alles geprobeerd te hebben wat in je macht ligt. Daarna zal je merken dat het verdriet en de nare herinneringen met de tijd langzaam afnemen en je weer je leven steeds meer kan oppakken. Ik probeer het als een (hele dure) levensles te zien om bepaalde zaken meer op waarde te schatten zoals vriendschappen, natuur e.d. en daardoor weer vreugde en plezier te krijgen en die nare tijd steeds meer op de achtergrond te laten verdwijnen als een hele nare herinnering.
Veel sterkte!
Wat een intens en heftig verhaal toch weer. Ik kan me helaas goed voorstellen hoeveel stress, angst en verdriet dit voor jou betekent. Ongelooflijk pijnlijk om te ervaren dat mensen steeds opnieuw zo professioneel misbruik kunnen maken van vertrouwen, waardoor je alles kwijtraakt waar je zo hard voor hebt gewerkt.
Je bent absoluut niet alleen. Steeds meer mensen worden slachtoffer van dit soort geraffineerde oplichtingspraktijken, juist omdat de daders zo overtuigend, manipulerend en intimiderend te werk gaan. De schuld ligt volledig bij hen, niet bij jou.
Ik ben in december 2024 zelf opgelicht voor €500.000. Ik heb al eens eerder gezegd: het maakt niet uit om welk bedrag het gaat — het gaat erom dat je bestolen bent en dat er misbruik is gemaakt van je vertrouwen. Vaak gaat het bovendien om goed georganiseerde, professionele bendes.
Het is heel dapper dat je jouw verhaal hier deelt, ondanks alles wat je hebt meegemaakt.
Zorg er vooral voor dat je aangifte doet bij de politie, als je dat nog niet hebt gedaan. Het is belangrijk om hier niet mee te wachten.
Ik hoop dat je steun vindt bij mensen om je heen en dat je stap voor stap uit deze diepe put kunt klimmen. Als je een partner hebt: ik heb gemerkt dat ook partners zwaar geraakt worden. Het is belangrijk om samen sterk te blijven staan.
In de eerste maanden was ik zelf heel actief op dit forum. Dat gaf me veel steun en later heb ik ook een bijeenkomst van slachtofferhulp bijgewoond (on-line). Via deze bijeenkomst heb ik contact met een medeslachtoffer (online) en delen zo nu en dan stappen in het process om weer vooruit te kijken.
Ik wens je heel veel kracht, warmte en steun toe in deze moeilijke tijd.
En inderdaad wat May54 aangeeft; elke dag word je verdriet een beetje kleiner.
Richard
Wat ontzettend heftig dat je dit is overkomen. Het is verschrikkelijk om te lezen hoe je bent misbruikt en financieel bent leeggeroofd. Het is begrijpelijk dat je je nu zo diep in de put voelt zitten. Je hebt te maken gehad met meedogenloze criminelen die precies weten hoe ze iemand emotioneel en financieel kunnen manipuleren. Dit is niet jouw schuld. Je bent slachtoffer van een geraffineerde vorm van oplichting en het is heel logisch dat je op deze manier werd meegesleept.
De manier waarop ze je benaderden, via bekende personen, en je daarna bedreigden en onder druk zetten, is een veelvoorkomende tactiek van oplichters. Zij zijn degenen die fout zitten, niet jij. Het is heel dapper van je dat je je verhaal deelt. Dat kan voor anderen een belangrijke waarschuwing zijn.
Ik kan me voorstellen dat je je machteloos en leeg voelt. Alles wat je hebt opgebouwd, is in rook opgegaan. Het is logisch dat je nu even niet weet hoe je verder moet. Misschien kan het helpen om contact op te nemen met iemand die hier dagelijks mee te maken heeft. Slachtofferhulp Nederland biedt gratis hulp aan iedereen die slachtoffer is geworden van een misdrijf. Onze professionals kunnen je helpen de situatie te verwerken en bieden praktische ondersteuning. We hebben ervaren medewerkers die je kunnen begeleiden bij de emotionele en financiële gevolgen.
Het is niet iets wat je alleen hoeft te dragen. Denk je dat het je zou helpen om met een professional te praten? Ze kunnen je een luisterend oor bieden en samen met jou kijken naar de volgende stappen.
Heel veel sterkte.
Slachtofferhulp Nederland
Telefoon: 0900-0101
Web: www.slachtofferhulp.nl
Vooreerst je bent slachtoffer!! Vergeet dat niet ! Er zijn ws nog tientallen mensen die op een gelijksoortige manier zijn opgelicht. Enkel de woede en onmacht blijft er achter en een boel financiële problemen.
Uiteraard helpt dit bericht niet echt, maar iedereen die hier op deze site zit, heeft een financiële kater eraan overgehouden.
Bij mij was het 355000 euro, zelfs lening afgesloten, en voor mij was hij de man van mijn leven. Het is al 9 maanden geleden, pijn en schuldgevoel blijft... ik hoop dat je steun krijgt van familie en of vrienden ! Probeer jezelf te vergeven en elke dag wordt je verdriet iets kleiner. Dat hoop ik voor je !!
May
Het is goed dat je het hier deelt maar deel het ook met je naaste, dit kun je niet alleen dragen.
Niemand zal het oo kunnen lossen maar ze kunnen er wel voor je zijn.
Heel veel sterkte!!