Oneerlijkheid van het lot
Ik wil graag via deze weg mijn gevoelens over het verlies van mijn grootse liefde kwijt.
Ik ben een vrouw van 52 jaar oud en kom uit een gezin waar verwaarlozing, huiselijk geweld, verslavingen en sexsueel geweld/misbruik aan de orde was, ik ben dus in een hele vijandige omgeving opgegroeid en mijn angst voor relaties stampt daar ook vandaan wat ik gezien heb wat mijn vader met mijn moeder heeft gedaan,
Door mijn gemixte afkomst hebben we ook in het land van mijn vader gewoond en we zijn eind jaren 80 weer terug naar Nederland gekomen,
In die periode was het zwaar overleven voor me want ik had namelijk last van cultuur shock.
Maar bijna een jaar later ik was 15jaar toen leerde ik de vader van mijn kinderen kennen, en ik heb voor het eerst in mijn leven het gevoel dat ik eindelijk liefde zou ervaren. En heb me veilig en geborgen gevoeld. En speciaal en gezien😍
Maar het leven heeft onze liefde, vertrouwen en geloof getest en we waren jong en naïef en dachten dat we het samen wel aankonden.
Maar we hadden allerbij met onze demonen te maken en dan nog met de buitenwereld die ons ook nooit een kans gaven om samen te zijn en ik heb jou nooit een kans geven om echt van me te houden ik was te beschadigd en schaamde me voor wat mijn vader heeft gedaan en jij hebt dat altijd gevoeld dat er wat was en je hebt me helaas nooit kunnen helpen, dat was jou taak ook niet lieverd.
Net als ik nu achter kom dat ik jou nooit heb kunnen redden van jou problemen, maar weet dat nu je er niet meer bent die leegte alleen maar groter is geworden en het besef dat onvoorwaardelijk liefde er altijd was met jou ik was gewoon te beschadigd om het te zien dat je misschien niet perfect was maar je was perfect voor mijn!
Ik had gewoon sterker moeten zijn dan mijn angsten en voor jou moeten vechten! Helaas is onze pad niet zo gegaan en morgen gaan we afscheid nemen wat me zwaar zal vallen want dat is het echt definitief!
Het waren 26 lange en ongelukkige jaren zonder elkaar en we konden nooit onze weg naar elkaar terug vinden door mijn trauma’ En omstandigheden.
Ik ben nu ontzettend dankbaar dat we de laatste tijd goede gesprekken met elkaar hadden en er voor elkaar waren, misschien niet zoals we in eerste instantie gedacht hebben samen oud worden maar onze liefde voor elkaar zal altijd blijven en in onze zonen en prachtige kleinkinderen verder leven.
Jij had het niet verdiend hoe je de laatste jaren van je leven bent behandeld door iedereen en niemand heeft kunnen zien wat er echt zich in je afspeelde, En je hebt je groot gedragen tot het eind heb je niet willen laten zien hoe erg je gebukt ging onder je slechte gezondheid.
Lieverd je was er voor me tot het eind en ik heb zo’n schuldgevoelens dat ik er niet voor je heb kunnen zijn door mij trauma’s maar weet dat jij het beste bent geweest die ik ooit heb gehad en dat alle andere na jou nooit hebben kunnen evenaren. En het besef dat ik mijn soulmate kwijt ben komt hard aan en ik wil je laten weten dat ik mijn best zal doen met de tijd dat me nog gegeven is en dat we elkaar weer zien als mijn tijd hier op aarde erop zit,
Lieve maatje ik ga je zo missen en voel dat je altijd naast mijn zij zal zijn en over ons waak!
En het spijt me dat het jou overlijden heeft moeten kosten voor mij om te zien wat ik al die jaren al had en keihard voor aan het vluchten was, en dat ik mijn boosheid over wat me was overkomen op degene die me nooit zou verraden heb afgereageerd.
Jij hebt een hart van goud en dat leeft verder in onze zonen en kleinkinderen dat is onze nagedachtenis daar hebben we zo hard voor gewerkt en daar sta jij ook zo om bekend jou oneindig liefde voor je kinderen maar ook voor mij na al die jaren nog had.
Sorry dat ik zo verblind was met mijn eigen verdriet en boosheid en niet gezien heb dat jij me nodig had maar onvoorwaardelijk van me gehouden hebt.
Dit is mijn wake up call en ik hoop dat ik je trots kan maken dat ik het gered heb lieverd!
Rust zacht en tot we elkaar weer zien.
Forever love❤️