Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van seksueel misbruik en seksueel geweld

Paniekaanvallen

Hallo,

 

Ik ben een hele tijd afwezig geweest. Maar nu sinds een paar maanden begin ik weer meer paniekaanvallen te krijgen. “Normaal” had ik gemiddeld 1x in de week een paniekaanval en nu is dit bijna dagelijks en meerdere malen per dag geworden. Ik wordt er helemaal gek van. Ik wordt gewoon boos op mezelf dat ik zoveel paniekaanvallen heb. Op mijn stage en school had ik er bijna nooit last van en nu heb ik daar wel last. Ik probeer op stage om het te onderdrukken of loop even naar de kantine. Alleen op stage krijg ik soms wel wat verantwoordelijkheid om de groep over te nemen en dan kan ik niet zomaar weg lopen. Op school ga ik altijd naar het toilet en trek me daar terug maar docenten begint het ook op te vallen.

Heeft iemand tips?

 

Liefs!

Bezig met laden...

2 Reacties *

11 maart 2020
Hoi, Ja hier heb ik zeker wat aan. Heel erg bedankt voor de tips!
11 maart 2020
Hallo [~493] wat vervelend dat je dit ervaart. Ik heb voor je gezocht en kan deze tips voor je vinden: - Realiseer je dat je klachten ongevaarlijk zijn. Je bent niet ziek, het zijn gevoelens van angst. - Bedenk je dat de angst tijdens een aanval vanzelf weer minder wordt - Probeer rustig te ademen - Zoek afleiding. Kijk bijvoorbeeld naar je omgeving, drink water, tel in je hoofd tot honderd - Bespreek je angsten met je vrienden of familie. Je hoeft je er niet voor te schamen - Vermijd situaties die angst opwekken niet. Probeer deze situaties juist aan te gaan, uiteindelijk zal je angst hierdoor juist afnemen. - Onderneem ontspannende activiteiten, zoals sporten of wandelen. - Vermijd stimulerende middelen zoals alcohol en cafeïne. Deze kunnen een paniekaanval uitlokken. Heb je hier wat aan?