Langdurend traject
In deze periode van het jaar 2021 ben ik meermaals verkracht geweest door mn ex.
Begin 2023 (dus ruim een jaar (15 maanden) nadat het gebeurde) heb ik aangifte durven doen, pas toen voelde ik mij veilig genoeg om die stap te kunnen nemen.
Ik had een sterke zaak, ik heb zijn bekentenis op de app, en appjes met andere “getuigen”. Dus eind 2024 (bijna 2 jaar na de aangifte dus) werd mijn dader verhoord op het bureau.
Begin 2025 (2 jaar na aangifte) was de zaak van de politie overgedragen naar het OM (dus niet geseponeerd!) en binnen een maand besloot het OM dat mijn dader voor de rechter moet komen.
Inmiddels zitten we al eind augustus 2025, 4 jaar na de gebeurtenissen, en ruim 2 jaar en 8 maanden nadat ik aangifte heb gedaan.. Ruim 7 maanden na het besluit van het OM is er nogsteeds geen zittingdatum ingepland..
Ik hoopte zo dat dit hoofdstuk dit jaar nog afgesloten zou kunnen worden.., maar ik mag nogsteeds voor onbepaalde tijd in limbo blijven leven…
Hoe hebben anderen dit ervaren? De onzekerheid en het wachten zonder einde?
4 Reacties
Aangifte 2006, van een man die over een periode van minstens 10 jaren meerdere kinderen (wat bekend was waren 17 kinderen, wie weet nog meer!!!) seksueel misbruikte en handelingen liet verrichtten en daar foto en videomateriaal van maakte.
Eerst voorarrest eind 2006, dan weer vrij. Zaak loopt, 2008 komt de zaak voor, daarna Hoger Beroep, verworpen, daarna cassatie, al met al pas in 2012 vonnis. Loopt dus ruim 6 jaar gewoon nog vrij rond. En meneer krijgt slechts een gevangenis straf van 18 maanden, waarvan 6 voorwaardelijk ?!?!?!?
En dat noemen ze een "rechts"systeem....
Zo krom als maar kan...en ik voel met je mee, want het verwerken kan pas beginnen als dit achter de rug is.
Nou, neem advies van mij, ga daar niet op zitten wachten met verwerken en helen.
Dat gaat je sws niet helpen. Begin nu meteen met dingen voor jezelf te helen.
Soms/vaak ook nog met een uitspraak waar je niet blij van wordt..
mijne duurde van 2019 - 2025 (HB) en is nog niet afgerond aangezien er ook cassatie is aangevraagd.
Ze zeggen niet voor niks dat je bij dit soort zaken een lange adem moet hebben..
Ondanks dat Heel veel sterkte gewenst!!
Hou je taai 😘