Asociaal gedrag de buurt jongeren
Wat te doen als je kind de buurt terroriseert,en even alle aandacht voor je kind. Op 15-09-2018 zaterdag 's avond het gebeurtenis van mijn moeder(leeftijd 76): Zat ik buiten op mijn rollator met mijn hond. Was was een paar oefeningen aan het doen. Er kwamen 3 jongens aangelopen. Ik denk dat ze rond de 10 jaar oud waren. Ze zeiden iets over mijn hond, ik kon ze niet verstaan. Ik denk dat ze de hond wilden aaien, ik zei nee (want mijn hond vind het niet prettig als onbekenden dat doen). De jongens aaiden de hond, mijn hond vond dat niet zo leuk. Vervolgens werd mijn hond geslagen door de jongens. Er werd met een waterpistool geschoten op mijn hond en de jongens renden weg. Mijn hond ging achter ze aan. 1 jongen was gevallen. Mijn hond blafte alleen en beet niet.
Enkele minuten nadat de jongens weg waren, kwam er een vrouw aangelopen. Zij sloeg direct met iets wat leek op een sleutelbos mijn hond. De probeerde mijn hond ook te schoppen. Vervolgens sloeg ze mij. Met 1 hand hield ik mij vast aan mijn rollator, met mijn andere hand weerde ik de klappen af. Ik probeerde met mijn slipper de vrouw terug te slaan. Ik kreeg een duw van haar en ik viel op de grond. Ze ging weg. Mijn hond was gevlucht.
Er kwam een man terug (ik vermoed haar man of vriend). Er waren ook buren naar buiten gekomen die in gesprek gingen met die man. Ik ging mijn hond zoeken, nadat ik mijn hond gevonden had, ging ik terug naar huis, waarna de politie kwam.
Vervolgens waren samen rustige heeft afgelopen,en ik(zoon) verteld niet meer doen en niet slaan!
Alles wat er gebeurt is al doorgeven aan de wijkpolitie Nieuwland Schiedam,en heeft geregisteerd.
Vervolgens ondanks de buurt bemiddelen dan waren rustige dan ooit.