Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van seksueel misbruik

Niet goed worden van die reclame

Hallo, is er nog iemand die moeite heeft met die reclame van: even apeldoorn bellen( volgens mij) Je hoort een vrolijk liedje van Enjoy your holliday ooh lalala enzo en dan wordt een jongen bestolen door een aapje daardoor kan hij niet betalen en wordt hij gearresteerd en hij kan geen hulp krijgen van thuis want thuis denken ze dat het een scam is. Het probleem is dat hij waarschijnlijk de gevangenis in gaat en dat er een man hem al op zit te wachten. Het lijkt een onschuldige reclame misschien waarschijnlijk ook grappig maar je gaat automatisch denken aan hoe het verder gaat. Ik wel tenminste. Deze onschuldig uitziende jongen valt ten prooi aan enge gevaarlijke vieze mannen. Dat is waar ik aan ga denken als ik die reclame zie en dan wordt ik letterlijk onpasselijk. Herkent iemand dit?

Bezig met laden...

2 Reacties

18 juni 2025
Hoi foetsie, dat herkende ik in het verleden wel ja. Mijn brein stond continue op alert en zag overal doemscenario's ook al was het niet nodig. Gelukkig heb ik daar nu geen last meer van en als het wel eens de kop opsteekt zet ik de gedachten stil. Bedank mijn brein voor het signaal dat die geeft:
1. Het gaat even wat minder met je nu, zorg even wat beter voor jezelf
2. Dit raakt je nog, waarom raakt dit me?

Onze breinen doen hun best ons te beschermen. Helaas laat de wijze waarop aardig wat te wensen over.

Wat doe je op zo'n moment als dit gebeurt? Afhankelijk daarvan kun je misschien nog wat veranderen opdat je er minder moeite mee hebt?

Deze reclames zijn bedoeld mensen alert te maken op bepaalde gevaren en dan vooral de conclusie helder te hebben. Namelijk "bepaalde dingen zijn met een verzekering opgelost" dat jij daar nu helemaal ingezogen wordt is heel vervelend maar zegt vooral ook iets over hoe dingen nu bij je binnen komen en hoe je deze verwerkt.

Heb je iemand (professioneel eventueel) om dit soort gesprekken mee te voeren?
18 juni 2025
Dank je wel voor je reactie Steven. Ik heb geen profesioneel iemand meer om mee te praten maar zou wel met iemand uit mijn omgeving kunnen praten. Dank je!