Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van datingfraude

Mijn 4 ervaringen met dating fraude

In december jl kreeg ik contact met Eric een olie ingenieur mager met een kort baardje. Hij bedolven me onder de liefde. Ik dacht eerst dat hij in Rotterdam woonde maar moest voor een "project" naar Istanbul. Hij vroeg mij niet veel, alleen een laptop en 2 iphones. Niet gegeven. Ik denk dat hij Jean is uit Mogadishu. Ik ben via tinder nog 3x aan hem gematcht. Als Robbert, Raymond en nog een naam. Zijn telefoonnummer is 06 57976957. Hij is echt mega goed en onwijs intelligent.

Toen kwam Humfrey M. Zijn achternaam is ook een voornaam. Hij was Noor jaja geëmigreerd naar New York. Hij moest voor een project van zijn vader naar Maleisië.  Ik kreeg fake documenten en moest even de belastingen voorschieten zodat hij zijn cheque kon innen. Zijn nummer is (nog steeds in werking) +1 8732864094.

Toen Steve uit Hollywood. Hij moest nog even naar Cambodja voor een soortgelijk verhaal als Humfrey. Zijn achternaam lijkt op het Franse woord voor huis. Misschien zijn hij en Humfrey dezelfde persoon. Zijn nummer is ook nog steeds in gebruik +1 2082109070

Toen kwam Gerald een gepensioneerde US Marinier nu werkzaam als security consultant en woonachtig in Amsterdam. Hij is momenteel voor een "conges" in Ryad. Al die stomme plekken ook. Hij vroeg me van de week een Apple gift card op te sturen bye bye Gerald met nummer 06 37021224.

Al deze mannen hebben een zielig verhaal, of ze hebben een dode vrouw of een dood kind oid. Trap er niet in en gooi ze meteen van jouw telefoon af. Van de laatste had ik nog wel het idee dat hij echt zou kunnen zijn maar van de andere 3 niet. Eric was het meest actief. Hij belde op laatst 2x per dag maar nooit een videocall. De andere 2 wel maar zo kort.

Als je een buitenlander wilt daten maak dan binnen een week een afspraak anders zijn ze fake en alleen op jouw geld uit. Ik ben niet gebroken door hen. Maar Gerald is wel mijn laatste avontuur. Zijn achternaam begint trouwens met het engelse woord voor betalen. Ik had hem trouwens meteen verteld over mijn fake dating avonturen. Ik ga verder met een Nederlandse man op fiets afstand woonachtig.

En lieve lotgenoten als iets te mooi is om waar te zijn dan is dat ook zo. Voel je niet dom want deze gasten zijn zo geslepen. Oh ja gaan ze je lovesongs opsturen dan weet je het ook wel.

Bezig met laden...

13 Reacties

04 mei 2025
Ik kan nog het nummer van Raymond toevoegen die plopte opeens op op mijn WhatsApp terwijl ik hem niet geliked had of mijn nummer had gegeven: 1 609 431 8909
Kan dezelfde zijn als Steve.
03 mei 2025
Ja, Ja, die Robbert is inderdaad geslepen, die heb ik gecheckt op internet, ik kwam uit bij een dorp in de Toscane daar leeft hij, en is een soort wethouder daar.
het is een soort ziekte wat deze gasten hebben namelijk mensen om de tuin leiden en dan oplichten, een soort bevrediging voor ze lijkt wel, echt ziekelijk, het zijn vaak rijke mensen die dit doen, echt te gek voor woorden, omdat ze niet gelukkig zijn met hun rijkdom, en inwezen heel eenzaam bestaan hebben, het is echt zo, maar ik heb die robbert ook al vaak terug gezien, met baardje ja, zonnebril enz...
Heb je ook al te maken gehad met ene David uit Frankrijk? hij is 59, heeft ook baardje, tot nu toe nog geen geld of wat dan ook gevraagd, zou ik dan nu eindelijk ook de echte gevonden hebben?
03 mei 2025
Lieve schat, bedenk dat als iets te mooi is om waar te zijn het ook echt te mooi is om waar te zijn. Eerst ontmoeten en dan pas jouw hart verliezen. Ik heb nu contact met Tom uit Delft. Is ook prima. Dat kan jij ook. Ik ben zelf echt moe van al die fakers. En geloof maar niet dat Robbert Toscane ooit gezien heeft en rijk ja van ons, goedgelovige vrouwen. David ken ik niet maar wees op jouw hoede. Als hij met een verhaal komt dat hij een project x heeft oid zet dan meteen jouw vraagtekens aan. Ik verlies alleen nog mijn hart als ik hem gekust heb en het goed voelde.
03 mei 2025
Ja ik ken het ik ben op mijn hoede, ik heb hem wel even gezien op video telefoon, ik vraag hem eerst dat nog een keer te doen op teams, want hij heeft app in Amsterdam daar ga ik hem ontmoeten, nee hij heeft geen project, hij moet nog adres doorgeven, dat krijg ik nog, ga op 20 mei denk ik, maar eerst video, zegt politie ook. anders niet.
die andere begint weer zielig te doen, ik heb last van maag, enz.. ga bijna dood, willen ze weer dat je geld over maakt, doe het niet meer, heb het zef nodig.
ik ben denk ik ook verliefd geworden op een persoon, dat die persoon dat niet is in werkelijkheid, hij heeft wel 1 keer video gestuurd van booreiland, maar dat kan ook wel betaald zijn, je weet het tegenwoordig niet meer, wie nu echt is, of nep.
leuk dat jij nu geluk hebt gevonden, het beste ermee, toppy
03 mei 2025
Appartement in Amsterdam, geloof het echt maar niet. En rijk? Geloof dat ook maar niet. Het zijn vaak bendes. En videobellen net zolang totdat jij denkt dat het echt is. Geld sturen of spullen, nooit doen. En denk ook niet dat jij de liefste, de mooiste etc bent. Je bent in werkelijkheid alleen een geldschieter. Ik zou ermee stoppen en een leuke man zoeken in Jouw woonplaats. Die zijn er genoeg
03 mei 2025
Ik woon in klein dorp helaas te weinig keuze..maar ik zie het wel. Of David echt is..mijn gevoel zegt wel..hij is Frans maar kent ook nederlands tot 15 j hier gewoond. Hij vraagt geen geld echt niet..hij is architect.
03 mei 2025
Hij is alleen echt als je hem in het echt ziet. Tot die tijd is hij iemand achter een telefoon. Geloof me ik dacht dat Gerald ook echt was. Afijn ook zo fake als het maar zijn kan. Heb je zijn achternaam op Facebook gecheckt als er meerdere account zijn dan is dat al een teken aan de wand. En er zijn programma's om foto's te checken. Kijk ook eens hoe lang hij dit telefoonnummer heeft. Is dat pas een paar maanden wees op jouw hoede. Inmiddels weet je hoe slim ze zijn. En natuurlijk is niemand straatveger. Ze zijn allemaal hoog opgeleid.
03 mei 2025
Ja foto gecheckt..ze zitten vaak op love sites te zien..en zeggen ze ze hebben mijn foto gestolen.. ik ben niet bij Facebook.
Maar ik ga wel eerst teams doen.
Maar ja ze hebben toch vaak andere tel nummers dat klopt.. maar ik kijk wel uit. Ben al van tinder af, al die engers daar vreselijk..rugzakken en gescheiden vaak.

03 mei 2025
Daarom, weet je zijn familienaam?
03 mei 2025
Ja weet ik wel.
Hij is alleen dus enig kind..ouders zijn dood. Maar je moet op een gegeven moment ook een keer de eerlijke treffen toch? Hij vraagt niet om geld. Wil mij ring geven ..een keer vertrouwen hebben. Hij is wel 10 jaar jonger, maakt hem niks uit..leeftijd is een getal zegt hij
03 mei 2025
Hij klinkt als Eric Wilson en ze zeggen allemaal dat Leeftijd maar een getal is.. Ben jij 70? Het lijkt wel of ze een app hebben die daar op reageert of aanslaat. Hoe lang app je al met hem? Eric vroeg mij zelfs mijn ringmaat. En Gerald gaf mij huwelijks beloften
03 mei 2025
Ja is wel zo..ga eerst af dwingen teams
Anders ga ik niet, no way.
04 mei 2025 (bewerkt)
Succes Elisabeth. Je bent een kanjer, spreek je Engels met hem of Frans?
Waar ik je ook nog voor wil waarschuwen is dat ze allemaal alleen op de wereld zijn. Vrouw dood, kind dood, ouders dood, geen andere familie enz. Zo wordt er op onze emoties ingespeeld. Krijg je love songs? En foto's en documenten zeggen helaas niks. Alles is na te maken op de computer. Heb je zijn adres? Ik wil je niks tegen maken, maar ik zou het zo sneu voor je vinden als je weer bezeerd wordt. Is hij echt, dan ben ik super blij voor je. Dat dacht ik ook echt van Gerald omdat hij anders was. Maar helaas