Opgelicht crypto currency
Ik ben via tik tok ingegaan op een advertentie die aangaf dat je geld kon verdienen met het bekijken en liken van filmpjes op tik tok.
Na mijn reactie kreeg ik via Telegram een uitnodiging om deel te nemen in een Telegram groep.
In eerste instantie leek het waar te zijn en werd ik betaald voor het liken van filmpjes op tik tok.
Ik heb een paar kleine bedragen ook uitbetaald gekregen.
Daarmee moest ik investeren in Crypto currency.
Op een gegeven moment gingen ze steeds hogere bedragen vragen , omdat ik die bedragen niet had is mijn verdiende bedrag bevroren in de crypto currency portefeuille. Totaal 4280 euro dat is onderverdeeld in het geld dat ik erin heb gestoken en de winst marge.
Nu vroegen ze eerst 4280 euro om mijn portefeuille te deblokkeren, maar na enkele discussies vragen ze de helft dus 2140 euro.
Uiteindelijk heb ik de conclusie getrokken dat ik zwaar ben opgelicht.
Nu hopen dat de bank mijn geïnvesteerde geld kan terughalen.
5 Reacties
Wat ontzettend naar voor je dat je dit is overkomen. Het klinkt als een hele vervelende ervaring. Je bent niet de enige die hier slachtoffer van wordt, want oplichters worden steeds slimmer en weten mensen op allerlei manieren te misleiden. Het is heel goed dat je nu doorhebt wat er aan de hand is.
Je voelt je waarschijnlijk rot en misschien ook wel een beetje dom, maar weet dat dit absoluut niet nodig is. Deze oplichters zijn professionals die er de hele dag mee bezig zijn om mensen zoals jij te misleiden. Ze zijn heel overtuigend en spelen in op de hoop van mensen om iets extra's te verdienen.
Het is goed dat je contact hebt opgenomen met je bank. Heb je al aangifte gedaan bij de politie? Dat is een belangrijke stap, ook al is de kans klein dat je het geld terugziet. Door aangifte te doen, help je de politie wel om een beter beeld te krijgen van deze praktijken en hopelijk kunnen ze in de toekomst andere mensen beschermen.
Wat heb je nu nodig om een beetje rustiger te worden in deze situatie?
Heb bij de buitenlandse bank waarmee ik het geld heb overgemaakt een fraude onderzoek in laten stellen.
Heb overal screenshots van gemaakt en doorgestuurd.
Zit zelfs nog in de Telegram groepen van de oplichters wellicht kan ik daar de politie ook mee helpen.
Vond in mijn whatsapp ook nog berichten van de oplichters met een telefoonnummer. Ook die berichten heb ik veilig gesteld.
Heb mezelf erbij neergelegd dat ik erin ben getrapt en het heeft geen zin om boos, verdrietig te zijn en me er over op te blijven winden.
Geld is weg en dat komt ook niet meer terug.
Al met al een dure les waardoor ik nu waarschijnlijk mijn bruiloft uit moet gaan stellen.
Maar ook dat komt wel weer goed.
Ik blijf tegen mezelf zeggen het is nooit zo donker of het wordt ook wel weer licht.
Eerst ging het via whatsapp, en daarna via telegram.
Ik heb vanwege een prepaid debitcard (creditcard waar je zelf geld op moest storten) een N26 bankrekening. Deze zit in Duitsland.
Ik denk... probeer het.
1e dag heb ik 10 filmpjes moeten liken. Daar heb ik ook 10 euro voor gekregen. En netjes uitbetaald.
De volgende dag moest je je tussen 9 en 9.30 uur melden, en dan kreeg je ieder half uur 2 / 3 opdrachten (kijken en liken).
Opdracht 5: ze hadden een luxe. Iedereen kon er aan meedoen. Je moest 10 euro overmaken naar een bankrekening (die moest je bij de receptioniste opvragen), en dan kreeg je nar de opdracht 23 euro uitgekeerd.
Mijn maag draaide zich direct om. Nee, daar trap ik niet in.
En dat heb ik ook tegen hun gezegd.
Ze waren verbaasd dat ik nee zei. Ik zo, ik maak geen geld over. Ik stop ermee.
Gebruiker geblokkeerd, en daarna niets meer gehoord.
De boodschap van mij: trap er niet in!
Voel echt net zo hersenloos als het maar kan.