Verkrachting
Graag zou ik in contact komen met mensen die recent verkracht zijn. Ik merk dat ik er nog steeds veel last van hem. Het is december 2024 gebeurd. Inmiddels volg ik emdr therapie. Dat helpt wel maar ik heb ook behoefte aan lotgenoten die recentelijk ook zijn verkracht
Bezig met laden...
4 Reacties
Wat dapper dat je, je verhaal hier hebt gedeeld. Wat erg dat dit je is overkomen.
Ik heb zelf geen recente ervaring met seksueel geweld. Ook al is mijn ervaring niet recent mag je mij altijd bericht als ergens mee worstelt.
Wil je delen wat voor klachten/worstelingen jij ervaart?
Groetjes,
Henriek
Eigenlijk de boosheid dat mij dit is overkomen en of dat ik er ooit nog overheen kom.. Maar nu is het veel woede vooral. Ik moet er voor de rest van m'n leven mee om te zien gaan al lukt me dat nog niet
Ik begrijp het helemaal dat jij je boos voelt en woede ervaart. Die boosheid mag er ook zijn.
Bij mij is de boosheid na een aantal jaar verdwenen. Ook ik ben in het begin heel boos geweest. Niet alleen op degene die me dit had aangedaan, maar ik ben ook boos geweest op mezelf. Ik heb mezelf vaak afgevraagd waarom heb ik een andere route naar huis gelopen. Waarom had ik niet mijn telefoon niet bij mij. Ik merkte dat ik door de boosheid niet verder kwam met mijn herstelproces. Toen heb ik ervoor gekozen om de boosheid te laten gaan en ik mijzelf vergeven. En het heeft tijd nodig om wat je is overkomen een plek te geven. Gun jij jezelf de tijd om te verwerken wat je is overkomen. Het heeft mij geholpen om erover te praten met anderen.
Het is niet jouw schuld. Iemand anders is over je grenzen heen gegaan.
Ik wens je veel sterkte in het herstelproces.
Groetjes,
Henriek
Ik probeer er maar het beste van te maken ook door middel van therapie