Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van seksueel misbruik

Leven lang zoekende

Hallo ik ben Hendrik,

65 jaar en als kind tussen mijn 10-13jaar misbruikt door mijn 16 jaar oudere broer. Tot mijn 39e hierover gezwegen.  Raakte in een burn out en toen kwam alles weer naar boven. Daarna is het met ups en downs gegaan. Soms maanden goed en dan weer slechtere periodes. Verschillende keren hulp gehad van psycholoog en ook EMDR therapie. Raakte eind november ook weer in de put. Het gaat momenteel weer goed maar ik ben altijd weer bang voor de terugval.  Daarom blijf ik altijd zoekende. Ben blij om mijn verhaal te kunnen delen 

Bezig met laden...

4 Reacties

13 februari 2025
Wat dapper dat je nu het zwijgen hebt doorbroken, wij zijn hier om je te steunen en ook je gevoel te herkennen, wij weten hier wat misbruik met je doet alle gevoelens zijn zeer herkenbaar, maar je bent niet alleen wij zijn er en luisteren naar je
13 februari 2025
Hoi Hendrik,
76 jaar ben ik, misbruikt toen ik 11 -15 jaar was. Na 56 de stilte doorbroken. In therapie gegaan; intensief 2 x 4 dagen exposure, EMDR, psycho educatie en veel bewegen. Heeft mij ver gebracht. Bleef wat fysieke klachten houden en met Shiatsu therapie onderkent en verwerkt. Ben bevrijd en happy.
Goed dat je als oudere in de community actief bent!
Groet, Anton
08 februari 2025
Hoi Hendrik,

Wat dapper dat je je verhaal deelt, Het vergt veel kracht om dit onder woorden te brengen. Je bent niet alleen in die ups en downs, en het is oké om bang te zijn voor terugval. Vaak hoort dat ook bij genezingsproces, waarbij ups en downs er vaak bij horen.

Het laat juist zien hoeveel je om jezelf geeft. We zijn hier om je te steunen, ook op de moeilijke momenten. Voel je vrij om alles te delen en zeggen🙏🏼

Ik wens je alle kracht en liefde toe

Rim
16 februari 2025
Het voelt fijn om steun te ervaren. Heel lang denk je er alleen voor te staan maar dat is zeker niet waar. Heb verschillende keren therapie gehad maar niks helpt beter dan steun en erkenning van lotgenoten. Daar ben ik Dankbaar voor. Het zwaarste is om in je jonge jaren te overleven en je kan jezelf daardoor slechter ontwikkelen. Daar heb ik regelmatig nog wel last van je vraagt je af hoe het anders had kunnen zijn. Dat maakt soms verdrietig en boos.
Bedankt nogmaals ❤️