Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van datingfraude

Soldaat Jemen

Sinds vorig december voegde Maison(een soldaat in Jemen) mij toe via insta en ik dacht ik accepteer het gewoon. Via insta dm berichtjes over en weer. Ouders overleden,ex vrouw overleden en dochter bij de nanny.

Al gauw via WhatsApp verder praten. Niet lang erna een steamcard nodig voor intetnetgebruik,ziekenhuis dochter, ziekenhuis voor hem etc. 1x gegeven maar bleef met een onderbuikgevoel. Nu zegt hij dat hij mijn foto's op internet zal gooien....ik ben bang. 

Bezig met laden...

15 Reacties

27 januari 2025
Hallo Res,
Wat een naar verhaal!
Zoals in de overige reacties al is aangeven gebruiken scammers dit vaak om druk uit te oefenen, om nog meer geld binnen te kunnen halen. Ik weet niet om wat voor foto's het gaat maar ik kan me voorstellen dat je er druk om maakt. Over het algemeen zijn het loze dreigementen.
Een advies, stuur geen geld of andere waarde kaarten. Je krijgt er niets voor terug.
Ik wens je veel sterkte en weet dat je hier altijd een luisterend oor kan vinden.

Groetjes Sylvia
Slachtoffer I ambassadeur
27 januari 2025 (bewerkt)
Yes, heel erg allemaal, ik heb dat laatstelijk meegemaakt met dr. fernando G.,
ie is van facebook afgeplukt door die criminelen, of ik even 1,5 miljoen in huis wilde bewaren dan zou hij dit even ophalen vanuit mijn huis, dan kwam hij naar mij toe, het is zijn eigen schuld van die dr, hij stond enormveel op alle socials, met ijn kanppe kop, dan ben je eraan, en waordt hij scammen, ik gezegd dat ik dat niet wilde doen, toen zei hij komt er een hoge piet met een koffertje en die gaat met je mee naar een bank, zou ik alle documenten krijgen, niet ingetrap ik zat te beven op mijn stoel, alles verwijderd van wat ik dacht dat hij dr. fernando was in syrie werkte om gewonde soldaten op te knappen. Maar nu is er een die beweerd dat ik mijn geld terug krijg, hij staat op een filmpje waarin hij dat zegt, en beweerd maar zegt er wel bij in due time, ja dat is dan ook weer niet zeker, die wil naar mij toe komen, werkt op een rig. hij zegt nu weer geen internet te hebben, dus willen ze weer dat je dat weer betaald met kaarten. blijft moeilijk allemaal, ben alleen nog maar op linkdln, ik vertrouw ook weinig meer eigenlijk.
27 januari 2025
Ik heb precies hetzelfde meegemaakt, verhaal komt mij dus bekend voor allen zijn ouders overleden, vrouw is bij hem weggelopen en heeft hem en hun zoontje in de steek gelaten.
Hij zou een Amerikaans militair zijn die op missie is in Afghanistan, hij dacht dat ik daar wel in zal trappen.
Stuurt een pakket naar mij toe met papieren en veel geld, zonder track and trace en komt bij de Turkse douane aan en dat ik daar even 1250,- moest betalen om zijn pakket in ontvangst te kunnen krijgen.
Echt niet betaald, en nu dreigt hij mij met de dood en mijn familie ook neer te schieten enz enz.
Nooit geen enkele gegevens van mij aan hem gegeven, heeft hij mijn gegevens van internet eraf gehaald, ik heb een kvk dus kwam hij zo aan mijn adres, telefoon enz.
Heb nooit betaald en ga zeker niet betalen.
27 januari 2025
Jeetje wat eng eigenlijk 😞
Ben je niet bang?
27 januari 2025
Inderdaad stoppen is de beste optie en gelukkig dat je maar 1 keer geld gegeven hebt. Ik ben doorgegaan totdat ik heel veel geld kwijt was en ik werd ook gedreigd dat hij fotos op internet wilde gaan zetten. Toen ik mijn verhaal begon te delen met iemand anders kon ik eindelijk inzien dat alles fake was echter het blijft soms terugkomen in mijn hoofd en het heeft veel in mijn leven beinvloed.
Erover praten blijft goed. Ik heb ook aangifte gedaan bij politie alleen zij konden niet veel doen omdat bij onderzoek bleek dat de persoon niet in nederland ingeschreven was. Dit was overigens wel wat de persoon zelf beweerde. Heel veel sterkte ermee
27 januari 2025
Hoe meer ik op onderzoek uit ga hoe meer verhalen ik tegenkom met zijn foto's. Eng eigenlijk.
27 januari 2025
Hm....ben toch wel nieuwsgierig. Het lijkt me sterk dat hij dezelfde naam én foto's gebruikt.
27 januari 2025
Hoe heette hij van jou dan?
De mijne staat ook onder Ivan Thomas
Timothy Collins
27 januari 2025
altijd gebruiken ze nep profielfoto's van goed uitziende mannen, gespierd.
9 van de 10 zijn zoals hun zeggen militairen of ze zijn een arts in het buitenland met een missie.
27 januari 2025
Niet bang zijn. Loze dreigementen. Je hebt geen keus mss, maar laat je niks wijsmaken. Alles blokkeren, wat gaat hij winnen als hij foto's op internet plaatst? Hij zal gewoon op zoek gaan naar een volgend slachtoffer. Mijn advies: loslaten, meteen. Jij weet zelf wat voor foto's het zijn, maar betalen is GEEN optie. Laat je niet bedreigen! Succes!!!
27 januari 2025
Nadat ik met bewijs kwam zei hij dat. Ik weet niet in wat voor staat hij daadwerkelijk is ...
27 januari 2025
Ja gewoon niet meer doen hoe zielig verhaal ook is. Ligt eraan of dat naakt foto s zijn.
Anders aangifte bij de politie dus is dan sextortion noemen ze dat..dat mag dus niet en is strafbaar
27 januari 2025
Niet naaktfoto's maar wel privé foto's zeg maar.
27 januari 2025
Niet druk om maken. Hij heeft er duizenden.
28 januari 2025
Waar ik wel mee zit is dat hij mijn profielfoto op zijn WhatsApp heeft want dan kon iedereen zien dat hij bezet was...maar stel je voor dat hij nu anderen benadert met mijn foto 😞