Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van stalking

Wat te doen hulpvraag

Standaard profielafbeelding
EW

Lang gewacht voordat ik mijn verhaal zou schrijven. Echter  er moet iets gebeuren  voordat t misgaat 

Lang getrouwd geweest 7 jaar geleden gescheiden sinds een jaar begint mijn ex erger dan ooit  te treiteren te dreigen  alles op alles te zetten om maar in contact te komen. Mail geblokkeerd whatsapp geblokkeerd ander nummer genomen. Camera bewaking deur en voorkant huis.  
Politie aangifte willen doen geven bij het op gesprek komen dat ze er niets aan kunnen doen en dat ik maar 112 moet bellen bij direct gevaar?

Na 7 jaar erachter komen dat er een gastnetwerk op mijn wifiaccount stond waar door ik de modem niet kon resetten? Nooit een gastnetwerk ingesteld door mijzelf  maar inmiddels nieuwe modem geregeld en ook geen gastnetwerk meer gezien 

Inmiddels even rust dacht ik echter nu zit hij mij ouders te vervelen en te bestoken met brieven kaartjes en dreigementen wat ik allemaal verkeerd heb gedaan en ook wat hij allemaal nog wil hebben 

Mijn ouders mensjes van boven de 80 beide ziek en dan wordt er door een advocaat van hem geadviseerd om hun even te laten weten wat er allemaal mis is gegaan dat hij binnen korte tijd geld wil hebben en ook spullen wil hebben die mijn ouders zouden hebben ??

En dan brieven door hun kleinzoon in de bus laten doen foto’s ervan maken als bewijs en dan omdat er niet aan zijn eisen is voldaan weer een aangetekende brief sturen waardoor vervolgens mijn ouders weer overstuur zijn en het niet begrijpen wat zij nu weer gedaan hebben 

Hoever ik moet dit laten gaan ?  Mijn ouders zeggen dat t ze weinig doen  maar merk dat ze angstig zijn en bang voor t feit dat mijn ex op de stoep staat?

Er zijn 1000 dingen die er voorgevallen zijn maar is teveel om op te noemen  ach ja wat een begin weer van 2025 

Bezig met laden...

4 Reacties

Standaard profielafbeelding
EW
08 januari 2025
Dank je wel voor de info
En ik stuur al jaren geen brieven mails of berichten alleen hij blijft dit doen en proberen 1 of andere ingang te vinden
Inderdaad knippen en plakken van eerdere mailtjes en zelfgemaakte briefhoofden. Blehhh
Gr EW
09 januari 2025
Ik bedoelde een stopbrief; of eventueel een stop gesprek door politie.
08 januari 2025
Oja, en stop brieven sturen naar die man. Zowel uit naam van jou en jouw ouders.
Een voorbeeld daarvan staat op deze website.
Het zal niet helpen maar voor politie e.d heb je dan je "plicht" gedaan in deze omgedraaide wereld.
08 januari 2025 (bewerkt)
Hoi EW,
Wat een verschrikkelijke situatie.
Volgens mij lees ik in jouw bericht dat jouw intuïtie je zegt dat het mis kan gaan.
Voor zover dit al niet erg bedreigend en beklemmend is.
Ik neem aan dat je de moed en kracht kunt vinden om een logboek te maken van zijn acties, ook naar jouw ouders toe. Dan heb je in ieder geval een dossier mocht je aangifte gaan doen.
Ook steeds melding maken bij de politie. Probeer contact te krijgen met de wijkagent (van jouw ouders ook) om de situatie uit te leggen. En vragen of ze alert kunnen zijn bij bijvoorbeeld patrouille rijden.
Neem ook contact op met de huisarts zodat deze weet wat er gaande is.
Het is maar giswerk, maar is je ex opeens weer op de proppen vanwege relatiebreuk met een ander? En jij nu weer in het vizier bent?
Het is natuurlijk onzin wat hij probeert los te pingelen maar hij belast jou en jouw ouders wel heel erg met dit soort toestanden. Over die advocaat brieven zou ik me proberen niet druk te maken (gemakkelijker gezegd dan gedaan, ik weet het) dat zal blufpoker zijn.
Mijn exgenoot stuurde ook brieven met zelfgeprinte belangrijke briefhoofden.
En mocht het wel echt van een advocatenkantoor zijn; houd je hoofd recht, blijft strak, feitelijk en bondig. En laat het maar op een rechtzaak aankomen.
Reageer nergens op en druk hen dat ook op het hart. Wellicht dat de wijkagent hierin een rol kan spelen.
De wijkagent kun je vinden op politie.nl.
Soms heeft deze een dienst nummer, soms word je doorverwezen via algemeen nummer of terugbel afspraak.
Neem het niet te licht op. Maar ik denk dat je dat wel aanvoelt.
Sterkte