Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van online fraude

Opgelicht en toch verder: Een terugblik op een bewogen jaar

Het afgelopen jaar heeft diepe sporen nagelaten bij velen.  Eén ding verbindt een grote groep mensen: de ervaring van oplichting.  Dit heeft niet alleen financiële gevolgen, maar raakt ook emotioneel.  De pijn en het verdriet zijn voelbaar, het vertrouwen is geschaad.

Toch is er hoop.  Het is mogelijk om verder te gaan, om de draad weer op te pakken. Vergeving is misschien een stap te ver, de wonden zijn te diep. Maar het is belangrijk om te leren leven met wat er is gebeurd.

Kijk naar de positieve dingen in het leven, naar de mensen die ertoe doen.  Laat je inspireren door de schoonheid om je heen.  Geniet van de kleine dingen, van de momenten van geluk.  Het leven gaat door, ook met een litteken.

Er zijn mensen die begrijpen wat je doormaakt. Ambassadeurs, ervaringsdeskundigen,  die zelf zijn opgelicht.  Zij bieden een luisterend oor, medeleven en begrip.  Ook zij hebben de weg naar herstel gevonden.

De feestdagen staan voor de deur.  Een tijd van bezinning, van samenzijn.  Een moment om stil te staan bij wat is geweest en vooruit te kijken naar wat komen gaat.

Wij wensen iedereen fijne feestdagen en een goed begin van 2025.  Een jaar vol nieuwe kansen, vol lichtpuntjes.  Een jaar waarin het verleden een plek krijgt en de toekomst hoop biedt.

Bezig met laden...

4 Reacties

22 december 2024
Fijn om te weten dat we hier steun aan elkaar hebben. En ook te weten dat er positieve punten zijn om aan vaste houden en mee te leven en verder kunnen gaan.veel liefs en een mooi 2025.
20 december 2024
Henk, wat een gaaf stuk. Het straalt zoveel positiviteit uit. Bedankt voor de mooie woorden.
19 december 2024
Dankjewel voor deze mooie woorden, Henk.
Ik wens jou en iedereen binnen de community ook gezellige feestdagen en een heel goed en hopelijk vredig nieuw jaar.
19 december 2024
Dat is zeker waar, je moet verder, naar de toekomst kijken. Ik was altijd al blij met heel kleine dingen. Dat ik opgelicht was, telde minder als de mensen die ik onderweg verloren heb. Toch raakte het me, maar ik kwam er overheen. Ik denk er alleen nog maar aan als er een bericht van deze groep is opgezet en dat is goed. Dat is ook verwerking. Dank voor het erop zetten, dit bericht.