Melding doen van seksueel misbruik.
Hoi,
Ik ben 1,5 jaar lang misbruikt door mijn ex. Hij was een heftige narcist en heeft mij zonder dat ik het me besefte voor een lange tijd misbruikt. Pas toen hij me verkracht had besefte ik me hoe slecht hij was. En wat hij me had aangedaan. Ik ben nu een half jaar verder en heb meerdere mensen over mijn verhaal verteld en over wat hij gedaan heeft.
In het begin vroeg iedereen waarom ik geen aangifte deed maar ik vond het niet nodig. Nu heb ik er toch twijfels over of ik een melding ga doen bij de politie. Mijn moeder is politie en heeft bij een collega geïnformeerd hoe dit zou gaan.
Maar wat nou als ik een melding doe, dan komt hij in het systeem te staan. En als er dan ooit nog iemand opduikt met een zelfde soort verhaal gaan ze er wat mee doen. Maar dan moet ik dus mijn verhaal gaan vertellen aan compleet vreemde. En mijn ex weet niet eens dat hij dan in het systeem staat.
Ik zit hier al langere tijd over te twijfelen en weet eigenlijk nog steeds niet of ik het wel moet doen.
6 Reacties
Ik denk dat ik het wel aan zou kunnen om een melding te maken. Mijn moeder heeft mij geïnformeerd dat een aangifte niet heel meer meerwaarde heeft en dat het 1 tot 2 jaar kan duren voordat ik daarmee aan de slag kan omdat het momenteel heel druk is. Ik wil daar niet op wachten.
Als ik alleen een melding maak, komt hij wel in hun systeem te staan en zou dit kunnen helpen mocht iemand anders ook een melding maken.
De enige reden dat ik het zou doen is om hem niet weet te laten winnen. En weet controle te kunnen krijgen over mijn eigen gevoelens en mijn mening. Hij heeft altijd macht over mij gehad en ik wil mezelf laten zien dat dat niet meer zo is.
Ik vind het een hele lastige keuze maar het helpt wel om te zien dat andere mensen hier ook over hebben getwijfeld en dat het toch heeft geholpen om een melding te maken of aangifte te doen.
Toch blijft er altijd een deel aan mezelf twijfelen of de situatie wel heftig genoeg is geweest voor de politie. Hij heeft mij altijd zo gemanipuleerd dat het mijn eigen schuld was en ik heb dat zolang geloofd dat het heel moeilijk is om nu niet aan mezelf te twijfelen.
Ik denk dat dat nu nog het enige is wat mij tegenhoud..
Toch blijft er altijd een deel aan mezelf twijfelen of de situatie wel heftig genoeg is geweest voor de politie. Hij heeft mij altijd zo gemanipuleerd dat het mijn eigen schuld was en ik heb dat zolang geloofd dat het heel moeilijk is om nu niet aan mezelf te twijfelen.
Dit zijn de wonden van een narcist, aangebracht om toekomstige gevolgen voor hunzelf te voorkomen. Gevolgen: Jezelf wegcijferen, alle zorg en liefde voor een ander en niet jezelf, niet meer zien dat je in een slechte situatie zit en zelfs willen sterven voor de ander.
Je situatie IS heftig genoeg voor de politie, je bent NIET de schuld van deze situatie, wie je laat twijfelen over jezelf is meestal de dader...
Vertel je verhaal, laat het los en laat het niet langer je gedachten en leven bepalen. Als het niet voor jezelf is, dan voor een ander die je hiermee het lot bespaart. Want ze stoppen niet met geweld. Niet vanzelf.
Heel veel sterkte met de volgende stappen en blijf vooral delen!