Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van online fraude

opgelicht

Beste leden,

Helaas ben ik er gisteren achter gekomen dat ik ook opgelicht ben door internet fraude. Heb me aangemeld voor werk via internet je verhoogd de recensies van bedrijven door 38 taken te voldoen waar je commissie en provisie over krijgt en deze via bitvavo over moet maken en weer terug krijgt? de eerste keer met een klein bedrag en kreeg ook de provisie terug. Daarna ga je door en de bedragen liepen op en maar overmaken totdat je erachter komt dit klopt niet en je bankroet bent. Je gaat door in de hoop dat je toch je geld terug krijgt. Ik ben hier helemaal kapot van heb alles geprobeerd maar ze zijn zo sluw dat je niks kan behalve aangifte en in de hoop dat ze opgepakt worden waar ik heel bang voor ben. Ik ben letterlijk alles kwijt en op dit moment radeloos.

Bezig met laden...

8 Reacties

12 november 2024
Wat erg voor je! Leef met je mee, ook diezelfde strategie meegemaakt, steeds kleine bedragen die alsmaar groter werden. Veel te laat zie je dan wat er echt aan de hand is. Sterkte!
12 november 2024
Heftig voor je! En helaas ook herkenbaar. Ik ben via een andere methode opgelicht, maar ben via een reclame op social media ook hierin geinteresseerd geraakt. Gelukkig had ik de signalen door (vanwege de eerdere oplichting). Een vriendin van mij heeft ook contact gehad met deze club, en wist gelukkig op tijd nee te zeggen. Ook omdat ik mijn verhaal met haar heb gedeeld. Ik heb haar aangemoedigd melding te maken of aangifte te doen.
Veel sterkte met het verwerken hiervan. Delen helpt, hier maar ook in je omgeving bij mensen die je daarin kunt vertrouwen.
12 november 2024
Hallo, heftig om te lezen wat je is overkomen en hoe je dat persoonlijk ervaart. Probeer de rust te bewaren. Ik kan heel goed begrijpen dat de emoties met je op de loop gaan, dit is een heel menselijke reactie. Wat jij nu ervaart hebben vele voor jou binnen deze communty ook ervaren. Ik zelf geef je advies om alle banden met de criminelen te verbreken, wat zij je ook beloven of adviseren. Het gaat er bij die personen alleen maar om ons slachtoffers een zo’n groot mogelijke poot uit te draaien. Kortom hoe meer hun kant op, hoe groter de schade aan onze kant. Dat is de enige drijfveer van deze criminelen. Ik zelf heb alles in het werk gesteld om het de criminelen onmogelijk te maken om nog contact op te nemen en niet belangrijk dat ervaar is als zeer rustgevend en ook als een overwinning van mijn kant. Blijf gewoon schrijven wat je bezig houdt en wat de emoties zijn. De community en ik zullen altijd een luisterend oor zijn met tips en trucs om hier weer bovenop te komen, al is dat een langdurige kwestie.
12 november 2024
Hee Lieve schat,
Oh jeetje ook dit heb ik gedaan en zo te horen ben ik precies door hetzelfde opgelicht.
Als je er over wilt praten of wil weten wat je kan doen of om te kijken of de politie het bijvoorbeeld kan koppelen, dan mag je mij zeker een berichtje sturen ❤️❤️

En geloof me, je bent sterker dan je denkt!
12 november 2024
Hoi, Meen je niet ik ben nog steeds in shock. Ik heb donderdag een afspraak met de data politie om aangifte te doen zou inderdaad fijn zijn als we het kunnen koppelen, Hoorde dat ze pas actie ondernemen als er meer aangiftes zijn van dezelfde fraude.
Wat heb jij meegemaakt ben echt benieuwd hopelijk gaat het beter met je en heb jij wat terug kunnen halen of heb je advies voor me.
12 november 2024
Hallo, aangifte doen is gewoon een must. Hoe meer er op het netvlies van de politie terecht komt, hoe groter de inzet en gelden gaan worden. Ik heb het van een insider binnen de politie. Aangifte doen is belangrijk.
12 november 2024
Moost, helemaal mee eens. Eén voor allen, allen voor één.
12 november 2024
Ik heb de bank ingelicht Bitvavo en de politie maar helaas heb je geen poot om op te staan kan nergens je geld terughalen. Weet eigenlijk ook niet meer wat ik moet doen dan alleen de pijn en schuld die ik voel je bent radeloos. Ben ook alleen alle informatie aan het zoeken lezen waar je eventueel hulp kan krijgen.