Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van online fraude

opgelicht

Beste leden,

Helaas ben ik er gisteren achter gekomen dat ik ook opgelicht ben door internet fraude. Heb me aangemeld voor werk via internet je verhoogd de recensies van bedrijven door 38 taken te voldoen waar je commissie en provisie over krijgt en deze via bitvavo over moet maken en weer terug krijgt? de eerste keer met een klein bedrag en kreeg ook de provisie terug. Daarna ga je door en de bedragen liepen op en maar overmaken totdat je erachter komt dit klopt niet en je bankroet bent. Je gaat door in de hoop dat je toch je geld terug krijgt. Ik ben hier helemaal kapot van heb alles geprobeerd maar ze zijn zo sluw dat je niks kan behalve aangifte en in de hoop dat ze opgepakt worden waar ik heel bang voor ben. Ik ben letterlijk alles kwijt en op dit moment radeloos.

Bezig met laden...

14 Reacties

13 november 2024
Je hebt er misschien niets aan maar ik leef met je mee. Ik ben 3 weken geleden opgelicht op een andere manier en herken de radeloosheid. Ik voelde me machteloos en vooral ontzettend dom dat ik er in was getrapt en had het gevoel dat ik de hoofrolspeler was in een hele slechte film! Alleen is het helaas realiteit....
Ze spelen hele vieze psychologische spelletjes. En als ik hier zo de verhalen lees doen ze dat op hele verschillende manieren. Heel veel sterkte!
13 november 2024
Ook ik ben een groot deel van mijn spaargeld kwijt aan deze hufters. Ze zijn zo glad, dat het echt geen schande is dat je erin bent gestonken. Iemand vertrouwen is normaal en menselijk. Ik kan me jouw radeloosheid zo goed voorsrellen! Ik weet nu meer dan 2 weken dat ik opgelicht ben en droom nog dagelijks dat ik ergens word belazerd. Het heeft echt tijd nodig om dit te verwerken. Ik ga waarschijnlijk een keer mijn verhaal.dien bij de AGOG (anonieme gokkers) omdat ik een soort verslavingsgedrag bij mezelf ontdekte. Maar ook omdat het helpt om erover te praten. Sterkte en geef jezelf de tijd!
12 november 2024
Wat erg voor je! Leef met je mee, ook diezelfde strategie meegemaakt, steeds kleine bedragen die alsmaar groter werden. Veel te laat zie je dan wat er echt aan de hand is. Sterkte!
13 november 2024
Ja echt heel erg de stress is gewoon te heftig en je weet dat je niks kan doen. Vraag heb jij aangifte gedaan jongen namelijk donderdag een afspraak om aangifte te doen wellicht heb jij ook een case nummer zodat ze het kunnen bundelen en hopen dat deze bende gepakt kan worden.
13 november 2024
ik heb wel aangifte gedaan, met alle gegevens. Ik was mijn geld kwijt, maar hoorde wel terug dat de laatste bank een echte reguliere bank was in Luxemburg, waar die criminelen gebruik van maakten. Dat was ook de verleiding, ik kende die bank, had er jaren een rekening.
12 november 2024
Heftig voor je! En helaas ook herkenbaar. Ik ben via een andere methode opgelicht, maar ben via een reclame op social media ook hierin geinteresseerd geraakt. Gelukkig had ik de signalen door (vanwege de eerdere oplichting). Een vriendin van mij heeft ook contact gehad met deze club, en wist gelukkig op tijd nee te zeggen. Ook omdat ik mijn verhaal met haar heb gedeeld. Ik heb haar aangemoedigd melding te maken of aangifte te doen.
Veel sterkte met het verwerken hiervan. Delen helpt, hier maar ook in je omgeving bij mensen die je daarin kunt vertrouwen.
12 november 2024
Hallo, heftig om te lezen wat je is overkomen en hoe je dat persoonlijk ervaart. Probeer de rust te bewaren. Ik kan heel goed begrijpen dat de emoties met je op de loop gaan, dit is een heel menselijke reactie. Wat jij nu ervaart hebben vele voor jou binnen deze communty ook ervaren. Ik zelf geef je advies om alle banden met de criminelen te verbreken, wat zij je ook beloven of adviseren. Het gaat er bij die personen alleen maar om ons slachtoffers een zo’n groot mogelijke poot uit te draaien. Kortom hoe meer hun kant op, hoe groter de schade aan onze kant. Dat is de enige drijfveer van deze criminelen. Ik zelf heb alles in het werk gesteld om het de criminelen onmogelijk te maken om nog contact op te nemen en niet belangrijk dat ervaar is als zeer rustgevend en ook als een overwinning van mijn kant. Blijf gewoon schrijven wat je bezig houdt en wat de emoties zijn. De community en ik zullen altijd een luisterend oor zijn met tips en trucs om hier weer bovenop te komen, al is dat een langdurige kwestie.
13 november 2024
Bedankt voor je wijze woorden maar kan niet stoppen met nadenken. Zoek alleen maar naar hoe ik mijn geld terug kan krijgen heb zelf weer met ze geappt van als jullie eerst een deel terug betalen om mij te overtuigen dat dit werk echt is dan gaan we verder. Maar daar trappen ze niet in en geven letterlijk aan zo werkt het niet je moet eerst het bedrag overmaken voor ken je geld op kan nemen. Die woede blijft maar zal er zeker niet meer in trappen mijn vertrouwen is ook heel erg beschadigd ook al praat ik hier in mijn achterhoofd blijf ik denken zit hier ook niet iemand die je probeert te misleiden etc maar goed moet dit afsluiten.. het zal nog heel moeilijk zijn maar goed ik denk maar er zijn erger dingen in de wereld. Maar dit gun je niemand je hebt zo hard gewerkt om te sparen en ineens is alles weg en heb je niks meer hoop dat deze mensen die dit doen zullen branden en het ergste zullen meemaken. Zoveel verdriet bij veel mensen.
13 november 2024 (bewerkt)
Het is zeker een vreemde keiharde wereld waar de leugens regeren. Trap alsjeblieft niet in nog meer investeren om het geld terug te krijgen. Het wordt namelijk steeds erger voor jou. De andere kant vindt het geweldig, maar dat laten zij niet blijken. Pas op als je het al doet, dat je straks niet meer investeert dan dat je er ooit in hebt gestoken. Dat komt ook voor. Wij slachtoffers raken in een soort flow. Heel begrijpelijk vanuit de wanhoop en woede gereageerd, maar niet verstandig.
Het is de financiële klap en met de vaak enorme onoverzichtelijke gevolgen hier van voor langere tijd en daarbij komende alle emoties die jij en iedereen binnen deze community op zijn grondvesten heeft doen daveren.

Opgelicht ik hoop echt dat je enige troost vindt in deze woorden, wat niet wil zeggen dat het maar enige afbreuk doet aan de pijn.
12 november 2024
Hee Lieve schat,
Oh jeetje ook dit heb ik gedaan en zo te horen ben ik precies door hetzelfde opgelicht.
Als je er over wilt praten of wil weten wat je kan doen of om te kijken of de politie het bijvoorbeeld kan koppelen, dan mag je mij zeker een berichtje sturen ❤️❤️

En geloof me, je bent sterker dan je denkt!
12 november 2024
Hoi, Meen je niet ik ben nog steeds in shock. Ik heb donderdag een afspraak met de data politie om aangifte te doen zou inderdaad fijn zijn als we het kunnen koppelen, Hoorde dat ze pas actie ondernemen als er meer aangiftes zijn van dezelfde fraude.
Wat heb jij meegemaakt ben echt benieuwd hopelijk gaat het beter met je en heb jij wat terug kunnen halen of heb je advies voor me.
12 november 2024
Hallo, aangifte doen is gewoon een must. Hoe meer er op het netvlies van de politie terecht komt, hoe groter de inzet en gelden gaan worden. Ik heb het van een insider binnen de politie. Aangifte doen is belangrijk.
12 november 2024
Moost, helemaal mee eens. Eén voor allen, allen voor één.
12 november 2024
Ik heb de bank ingelicht Bitvavo en de politie maar helaas heb je geen poot om op te staan kan nergens je geld terughalen. Weet eigenlijk ook niet meer wat ik moet doen dan alleen de pijn en schuld die ik voel je bent radeloos. Ben ook alleen alle informatie aan het zoeken lezen waar je eventueel hulp kan krijgen.