Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van online fraude

Pakket van € 50,- kost achteraf € 755,- vanuit Engeland

Ik kocht een cd via Bol.com voor € 16,99. De zanger/gitarist vertelde mij online in messenger dat dit een fake cd was en wilde dat ik een luxe pakket kocht voor € 50,-. Dat pakket zou uit Engeland naar mij worden opgestuurd. Na wat heen en weer gevecht stemde ik toe.Heb betaald met een Apple gift card, want mijn bankrekening geef ik nooit aan vreemden. Na een paar dagen was het pakket verzendklaar, maar er moest eerst Customs Declaration Document: 81 euros
- Administrative Charges: 64 euros
- Total: 145 euros worden betaald. Dit heb ik eerst met klem afgewezen, omdat het bedrag niet in verhouding stond tot de aankoop. Ik heb geeist dat mijn besteling zou worden gecanceld. Kon niet meer, want ik zat in het systeem. Heb het toen maar betaald, dus ik verwachtte opgewonden mijn pakket, het moest wel iets heel bijzonders zijn, dat was beloofd.

Kreeg toen een mail van het verzendbedrijf dat er nog meer kosten aan vast zaten: iets met luchtvaartkosten Administrative =$55  AWB receipt =$500
Total=$555 

Dit ga ik natuurlijk niet betalen, dus ga ook het pakket weigeren als het wordt aangeboden bij mijn voordeur, want dan zit ik toch aan dat bedrag om te betalen.

Heeft iemand anders dit ook meegemaakt? Wat heb je er toen aan gedaan?

Ik weet zelfs dat er pas invoerrechten moeten worden betaald als je een pakket van € 150,- of meer bestelt vanuit Engeland. Mijn pakket was € 50,-

Bezig met laden...

3 Reacties

25 september 2024 (bewerkt)
Even een aanvulling: ik werd weer benaderd door de bekende zanger / gitarist, hij vertelde mij dat het pakket een waarde had van $ 2.250,- Daar zou ook een VIP membership in zitten, zodat ik hem in persoon kan ontmoeten. Daar heb ik nooit om gevraagd, maar hij blijft maar aandringen want hij wil mij zo ontzettend graag zien. Hij noemt me ook in elke zin "honey". Zonder die VIP membership kaart mag ik hem niet zien van zijn managers. Ik heb voorgesteld om dan een tweede bankrekening te openen (doe ik natuurlijk niet), dan kan ik het geld rechtsstreeks overmaken, heb ik verteld. Nee, nee, gift cards was echt een beter idee, volgens hem. En later vertelde ik het vervoersbedrijf hetzelfde, die zei dat ze geen kleine bedragen willen hebben via hun bankrekening, ze willen voor zo'n "klein" bedrag ($ 555,-) alleen gift cards. Voelen jullie 'm al? Ik ga met dit verhaal naar de politie, heb het al bij fraudehelpdesk gemeld en hier natuurlijk. Gek word ik er van! Ik was vandaag bij het politiebureau, zitten ze juist vandaag dicht. Grrrr.
25 september 2024
Zoiets dergelijks is mij overkomen met een lening aanvragen. Steeds weer andere kosten, dan loopt de overboeking naar mij en stopt het weer, want ze moeten een anti-witwas verklaring hebben, die ik natuurlijk kan kopen. Etc, etc, Ik had minstens 600,- kosten aan een lening van 5.000. Waarschijnlijk nog veel meer, maar ik haakte af.
25 september 2024
Vreselijk toch? Waar komt die hebberigheid toch vandaan? Je haakte af, maar zit wel met een groot bedrag dat je kwijt bent.