Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van online fraude

Een jaar geleden.

Graag wil ik jullie mijn verhaal delen nadat ik iets meer dan een jaar geleden ben opgelicht. Nu was dat opdat een machteloos gevoel en ging je door een rollercoaster van hoofdzakelijk downs. Maar nu terugkijkende op die periode heeft het me ook zoveel geleerd en is het een katalysator geweest voor zelfontwikkeling en ontplooiing. Iets wat waarschijnlijk niet was gebeurd als ik niet was opgelicht. Het is misschien wat raar, maar misschien heeft het gewoon zo moeten zijn en had ik het ook nodig. Ik voel me nu in ieder geval wel in positieve zin anders dan voor de periode. 

Bezig met laden...

12 Reacties

04 september 2024
Wat een mooi verhaal Raymond.
Bij mij zijn na ruim 1,5 jaar de scherpe kantjes er van af, maar dat ik me slecht voel kan me ineens overvallen. Met name in de nacht.
Bij mij gaat het om 110.000 en inmiddels nog 10.000 euro, dus 120.000 euro totaal. Het is achteraf niet te bevatten, maar mijn leven gaat door. Ik wil me geen slachtoffer voelen maar overwinnaar. Die zielloze oplichters, daar moeten we medelijden mee hebben ! Ze pakken onze ziel niet af, nog niet misschien ! Laten we kijken hoe we er samen sterker uit kunnen komen.
Liefs, Lydia
04 september 2024
Heb jij (onbewuste) negatieve ideeën/(geloofs) overtuigingen qua geld?
05 september 2024
Ik ben opgevoed in tekorten. Er was nergens geld voor. Nog geen terrasje of ijsje.
Daarom heb ik dit waarschijnlijk aangetrokken.
Ik wil nu leven vanuit overvloed ! Rijkdom op een andere manier.
05 september 2024
Ik ben opgevoed in tekorten. Er was nergens geld voor. Nog geen terrasje of ijsje.
Daarom heb ik dit waarschijnlijk aangetrokken.
Ik wil nu leven vanuit overvloed ! Rijkdom op een andere manier.
29 augustus 2024 (bewerkt)
Hi Raymond,

Mag ik jou ook vragen om welk bedrag het ging,

Bij mij aanzienlijk, plus schulden aan overgehouden...

Vandaar, het is nog redelijk vers, en zoek nog steeds naar een manier om het enorme bedrag deels terug te kunnen krijgen zodat ons gezin er minder onder te lijden heeft.

Ook ben ik bezig met een cursus om mezelf uit het zwarte gat te krijgen.

Groetjes,
Jo
29 augustus 2024
Dag,
Het is bij mij nog vers.

Ik ben nog radeloos en machteloos.

Vandaar dat ik heel benieuwd naar jouw verhaal.

Zou je hier of persoonlijk er meer over willen delen?

Misschien geeft het hoop op betere tijden.

Groetjes,
Jo
29 augustus 2024
Ik begrijp helemaal hoe jij voelt, door dat proces ben ik ook heen gegaan. Ik ben opgelicht door te investeren op nepcrypto en ik moest geld inleggen om het vrij te krijgen. Ik ben zo'n 23k verloren. Vooral de eerste 2 maanden zat ik behoorlijk in de put, tot er moment kwam van wil ik me nog langer zo blijven voelen en het besef dat het maar geld is. Je kan het vergelijken met een rouwproces. Ik denk dat het goed omdat gevoel te hebben dat je het even niet ziet zitten maar blijf er niet inhangen. Er zijn nog zoveel mooie dingen om van te genieten. Hoelang is voor geleden? Je mag me ook gerust een privebericht sturen als dat prettiger is.
29 augustus 2024 (bewerkt)
Beste Raymond, het komt inderdaad voor dat slachtoffers na zo'n incident er sterker uitkomen. Na veel geld te zijn kwijtgeraakt merkte ik na het herstel dat ik veel alerter was geworden en oplichtingspogingen sneller kon herkennen.
Dat maakte dat ik er uiteindelijk voor koos om ambassadeur te worden bij Slachtoffer Hulp Nederland. Nu kan ik online in de groepen mentale steun en advies bieden als lotgenoot.
Denk er eens over na, zou dat ook wat voor jou zijn? Juist het verhaal of de reactie van een lotgenoot doet vaak wonderen.
Dit verzoek doe ik ook aan @Stefanie en @Lubertus-10

Overigens te gek dat je je verhaal hebt gepubliceerd, top man!
29 augustus 2024
@henk, daar moet ik even over nadenken of ik dat wil. Bedankt voor het compliment. In de reacties lees je vaak de processen die zijn doorlopen over de oplichting, feest der herkenning voor de meeste maar lees je niet zo vaak over het proces erna. Ik snap ook dat als je het onlangs hebt meegemaakt dat je denkt wat voor mafkees zegt nou iets over hoe je dit kan zien als iets positiefs op de langere termijn. Het is je overkomen en dan is het aan jou de keuze of je zelf als slachtoffer gaat zien of dat je accepteert dat je een fout hebt gemaakt. Toevalligerwijs las ik een quote vandaag 'falen is een blauw plek, geen tatoeage'. Het is maar iets tijdelijks, hoelang je daar over doet zal per persoon verschillen, maar er is altijd licht aan het einde van die tunnel. Bij het opstellen van de post had ik zoiets ik kan niet de enige zijn die ook door proces van groei gaat of is gegaan en dat ik daarmee ook een ander geluid aan kan geven aan degene die het nu meemaken.
29 augustus 2024
Wat leuk dat je dit deelt! Bijna gek om te zeggen, maar ik voel dit ook; echte groei door een hele nare ervaring! Bij mij nu 2 jaar later heb ik het een plek kunnen geven en zijn alleen de positieve ontwikkelingen gebleven. Goed om hier nog even bij stil te staan!
29 augustus 2024
Hi,

Mag ik vragen om wat voor bedrag het ging?

Groetjes,
Jolande
29 augustus 2024
Ik heb dezelfde ervaring, ben niet erg in de problemen geraakt want het waren kleinere bedragen, bij elkaar 1.000 Euro. Maar de ervaring dit doorgemaakt te hebben is een waardevolle. Goed dat je dit geplaatst hebt, dit hoor je weinig.