Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van seksueel misbruik

Oke en nu?

Misschien is dit een beetje vreemd en ik kan het zelf ook nog niet helemaal begrijpen….

6 jaar geleden ben ik slachtoffer geworden van seksueel misbruik. Ik heb het eerst weggestopt en daarna is het geëxplodeerd toen het politie onderzoek van start ging. Ik ontwikkelde straatangst en had ik veel paniekaanvallen en histerie (ik ben er nu gelukkig van af).

Een half jaartje geleden is mijn hele proces aan rechtszaken en noem maar op afgelopen en nu vandaag heb ik mijn allerlaatste beetje schadevergoeding geregen. Nu is het dan ook echt afgerond.

Ik weet niet zo goed wat mijn gevoel er bij is. Het klinkt misschien vreemd. Ieder ander zou denken: dat is toch fijn! Je bent er vanaf! Maar in de werkelijkheid voel ik opeens zo’n grote leegte. Ik ben 6 jaar lang het slachtoffer geweest en heeft mijn leven stil gestaan. Ik leefde van info tot info over de rechtszaak. Ik vind het allemaal maar eng….. ik kan het ook niet heel goed uitleggen… 

Bezig met laden...

1 Reactie

07 augustus 2024 (bewerkt)
Hoi Nicole, Aan de ene kant wil ik je gelukwensen met het feit dat je een heftige en slopende periode kunt afsluiten met een bevredigend resultaat. Aan de andere kant kan ik je gevoel van grote leegte begrijpen. Je gaat afscheid (ook een vorm van rouwen) nemen van een intensieve periode van 6 jaar en die ga je nu invullen met een leven waar het echt om gaat. Dat is wennen en een hoop te doen. Wat kan dat een leuke en aangename tijd worden. Dat wens ik je in ieder geval.