Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van datingfraude

Oude liefde weer terug

Ik was kwaad op een ander persoon die ik ontmoete op linkdln, daar moet ik nog 200 euro van terug krijgen die hij niet betaald, heb al verschillende berichten onder zijn commentaren geschreven, maar doet net of zijn neus bloed, ik was behoorlijk pissig dat hij ook alle contacten eruit gegooid had, dus kon ik hem ook niet berichten, ik ben toen naar Tinder gegaan, en kwam oude liefde weer tegen, hij zat nu in mexico, en vond het erg leuk om hem weer terug te zien, over en weer gemaild, en toen is hij naar whatsapp gegaan, daar kort gezeten, want hij was overvallen door de gun men, zo noemt hij ze, alles kwijt portemonnee, en appelwatch, en was gestoken in zijn hand, moest naar de dr, ik heb helaas betaald omdat ik het zielig vond hij helemaal niks meer, maar toen was hij alleen nog op de mail te bereiken, hij wil graag naar mij toe komen, hij is ook nog gek op mij, maar heb al gezegd ik betaal niet de vliegreis meer, dat weet hij nu, maar nu wil hij een i phone, die hadden ze ook gestolen, dan kan hij weer inloggen zegt hij, dan betaal ik dubbel terug, maar ja ik vind het eng, maar ook zielig, daar spelen ze op in, dat je weer overstag gaat, maar ik doe het niet meer, heb al gezegd, als je zoveel van mij houd kom je maar naar mij toe, maar nu lees ik het bericht van Nick, wat ook erg triest is, wie haal je in huis, daar zit ik ook mee. en houd nog wel van hem, want 1e contact was op Valentijnsdag met hem.

Bezig met laden...

16 Reacties

12 augustus 2024
Nu heeft hij weer 5 dagen gewacht met antwoorden, en ja hoor daar is hij weer, wwer om geld voor i-phone vragen, hij is zielig eet niet meer, moet woning uit, kan niet meer zijn geld, etcc. ik krijg de schuld van alle problemen die hij zelf al veroorzaakt heeft, ik heb al veel betaald, dat geld zie ik ook niet terug, ik kap er mee, hij zegt gewoon jij laat mij dood gaan, terwijl ik al zoveel betaald heb, ik kap er mee, hij zegt ook ik heb plenty money, maar als ik i phone betaald zie ik denk ik helemaal niets meer, ze hebben ze weer ander mail adres, dat dat kan allemaal raar bij die gmail vind ik die checken niks, het zijn gewoon geld aftroggers deze mensen denzen voor niks terug, het begint nog net niet te schelden, maar ik vind het wel triest, dat mensen hier hun job van gemaakt hebben.
24 juli 2024
ja ik doe het niet meer, hetzelfde verhaal, hij is overvallen door de gunners, met een uitgedrukte tomaat in zijn hand denk ik ook, met verbandje erom heen lijkt het net echt he, nu heeft hij helemaal geen eten meer om te kopen, wil hij weer etens geld hebben, want hij heeft zo n zeer hoofd nu, en smeekt mij om geld over te maken, dat heb ik helaas al eens gedaan, met spijt, want terug krijgen doe je dus niks he, zeker als dat in Nigeria zit, en maar zielig doen, ik dood dan, iomdat hij niet meer in zijn account kan, waar zogenaamd miljoenen op staan, hoe ze dat voormekaar krijgen, en dan met foto en alles erop he, net echt. dan denken ze dan geeft ze mij wel geld, want ik heb har laten zien dat ik miljonen heb op de bank, zo gemeen zijn ze dus al bezig. ik doe het niet meer ik ga verhuizen heb ik hem ook verteld, ik moet een vloer kopen en alles verhuizen wat veel geld kost, ik maak niks meer over, pompen in bodemloze put, geen zin meer in, maar hij blijft het maar proberen he... en dan zijn hond die ook ziek is en geen eten meer krijgt, vreselijk hij staat met heel foto s op pimeyes, en wordt ook gebruikt door criminals, dus wat hij daar uitspookt in mexico, kan niemand achter kijken. dus als je benaderd wordt door ene Michael Antonio, haak maar af. maar ze gebruiken ook andere namen. Nu was gisteren op tv ook door crypto wordt je er in geluisd, ze beloven gouden bergen, maar uit eindelijk gaan ze met jouw geld er van door, en steken ze het zelf in de zak, op linkdln staat ene Charles, maar is ook zijn echte naam niet, hij is een rus notabene, die dit ook doet mensen oplichten door overstag te gaan in crypto te gaan beleggen. Mijn vertrouwen in mannen is ook gedaald naar het 0 punt, echt heel erg, ik blijf maar alleen, dan als maar opgelicht te moeten worden. ik laat ook geen een meer toe in mijn huis, want dan willen ze in jouw huis gezellige dingen doen, je weet wel he.... ik doe het niet. nou sterkte allemaal, je hoort de gekste verhalen, ik ben alleen nog maar op linkdln, maar ja daar zat die valse ook, dus die zeg ik dan ook op, en dan maar niks meer, geen sociale media. ik doe gelukkig nog enquetes op mijn laptop, heb ik nog enig plezier aan. sterkte allemaal hoor...in deze vreslijke tijd waar iedereen ook nog een kort lontje heeft, marktplaats gisteren meegemaakt, je krijgt de meest verwenselijke dingen naar je hoofd, maar allemaal uit uit het westen denk ik, mijn schoonzus werkt in Dalfsen in de winkel, maar die vind dit een vreselijke tijd, allemaal die brutale bekken uit het westen, zo brutaal, en geen begrip voor de ander hebben!!
24 juli 2024
Hoi Elizabeth doe het niet het is zo lastig om het niet te doen, ze weten precies wat ze doen en hoe ze het doen, ik had het ook met I phone kaarten ze wilde geen geld alleen mar kaasrten en ook door een gun overvallen alles weg kon ook niet bij haar bank komen gevens dan, en terug betalen vergeet het het koste mij 150,00 ik kreeg het niet terug
10 juli 2024
Nu heeft hij weer een afschrift gestuurd met wel zijn naam en foto erin van een bank chicago, mega fund bank kunnen ze dit ook vervalsen. Is dit ook mogelijk dan, zijn foto staat links, hij heeft veel dollars erop staan. ik vind het wel erg als het wel waar is en kan niet bij zijn geld, omdat hij beroofd is.
10 juli 2024
Nu heeft hij weer een afschrift gestuurd met wel zijn naam en foto erin van een bank chicago, mega fund bank kunnen ze dit ook vervalsen. Is dit ook mogelijk dan, zijn foto staat links, hij heeft veel dollars erop staan. ik vind het wel erg als het wel waar is en kan niet bij zijn geld, omdat hij beroofd is.
09 juli 2024
Nu krijg ik vandaag dus een mooie liefdesbrief, echt om van te smullen, maar daarna weer het verzoek om geld voor i phone want hij heeft niks te eten meer, en hond gaat ook bijna dood, want hij kan immers niet inloggen zonder i phone.. op het laatst laat hij een plaatje zien met wallet, en daar omheen rood hartje>> je gaat dan weer twijfelen maar betaal niks, of het waar of niet waar is, je gaat heel erg twijfelen dan.
09 juli 2024
Lieverd, de persoon op wie jij denkt te reageren bestaat niet. Het is ws georganiseerde’maffia’ uit Nigeria of iets. De profielen zijn nep, het is een netwerk om mensen zoals jij geld afhandig te maken. Klinkt misschien keihard maar zo is het. Het gaat alleen om geld! Bescherm jezelf en block alles wat met deze organisatie te maken heeft.
08 juli 2024
Hi Elizabeth, Dit klinkt echt als datingfraude. Ze zijn alles kwijt en hebben niemand die ze om hulp kunnen vragen. De belofte om geld over te maken zodra ze weer kunnen inloggen blijven ze herhalen. Contacten gaan via via via... Ook deze via's zijn slachtoffer van fraude net als jij. Ik kreeg zelfs geld overgemaakt waar ik een rekening van de advocaat mee kon betaling. Neem maar aan dat dit geen kleine bedragen waren. Dit geld ging weer rechtstreeks naar de organisatie die achter de fraude zat. Tot het moment dat ik door mijn bank gebeld werd en mijn wereld instortte. Ik snap jouw gevoel maar de kans is enorm groot dat je verliefd bent geworden op een verhaal en niet op een persoon. Lees de mails en berichtjes eens terug en kijk eens naar de manier van schrijven. Waarschijnlijk zitten daar enorme onregelmatigheden in doordat je mogelijk met verschillende mensen mailt/chat. Alsjeblieft maak geen geld meer over ook al heb je het wel. Waarschijnlijk gaat hij boos worden en zeggen dat je hem niet wilt helpen en dat je niet echt van hem houd. Blijf sterk en blokkeer hem op alle social media kanalen. Want als hij weet dat je twijfelt blijft hij je benaderen. Lees de verhalen hier op de community dan zal je zien dat er een rode draad loopt door alle verhalen van slachtoffers. En als je wilt praten of het even niet meer weet, weet dan dat je hier een luisterend oor kan vinden. Groetjes Sylvia Slachtoffer I ambassadeur
08 juli 2024
Beste Elizabeth, Er is een gouden draad is alle oplichting zaken. Ze willen altijd dat je geld naar hun overmaakt en zo anoniem mogelijk. Op internet zijn mensen deels traceerbaar als ze mailen. De wereld van oplichting is heel ver. Met een paar zinnen die je een keer online heb geplaatst kan ik je stem voor een paar euro dupliceren. En kan je ouders bellen en dan lijkt het alsof ik in jouw contacten van je telefoon sta. En dat allemaal kost nog geen 10 euro om te doen. Mocht iemand willen dat je geld overmaakt dan kan je hem eerst geld naar jouw over laten maken 0.01 cent dan jan je de naam zien of die klopt en overeen komt. Bel de persoon zelf via de normale telefoon om te controleren of het allemaal klopt. Wantrouw niet de ander maar ook jezelf als het om geld gaat.
08 juli 2024
Ja maar hij is alles kwijt he dus telefoon pasjes, en geld gaat via tussen persoon, die de arts weer kent die hem behandeld heeft, hij heeft wel foto met bloed en verbandje erom heen gestuurd, dus, omdat hij niet in zijn account weer kan, moet hij telefoon weer krijgen, wil hij i phone van 550,- euro heb al gezegd heb dat geld niet, dus ik betaal ook niks meer nu, want wie zegt mij dat hij wel dubbel terug betaald hij alleen, dus weet je ook niet zeker dan.
08 juli 2024 (bewerkt)
De Nederlandse Ambasade help in dit soort gevallen. Stuur maar daar naartoe. Op reis app staat contact gegevens van Nederlandse ambasade of Consulaat en bij welke gevallen je ze kan bellen en waar ze je wel mee kunnen helpen Met een telefoon van 25 euro kan die ook alles wat een telefoon van 500 euro kost. vroeger was er geen telefoon en toen werkte alles ook nog. Zeg dat je hem op Schiphol opwacht En verzin een smoes dat het geld onderweg is. Als die boos wordt dan is hij niet je echte vriend. Of probeer hem zo lang mogelijk aan het lijntje te houden. Zeg volgende maand heb je het geld . En dan Volgende maand verzin je iets anders . Dat je in de gevangenis zit of zo. En net zo lang doorgaan tot die er achter komt dat je geen geld gaat overmaken :)
09 juli 2024
ja dat ga ik doen denk ik gewoon blijven volhouden, want hij wil geld, maar ik doe het niet meer, ik denk ook dat hij in nigeria zit of in een van die foute landen. zeg ik gewoon ik ga naar schiphol moet hij iets laten zien, maar dt heb ik ook al eens met een andere faker meegemaakt, dat kunnen ze ook al heel goed namaken met z.g.n. vluchtboeking met de nepnaam van hun erop, totdat ik erachter kwam dat zijn geboortedatum niet klopte, en dit was een hooggeplaatst figuur notabene, hij is hoog bij een it bedrijf in rusland, die russen kunnen er ook wat van, ze doen het voor de kick, dit als bijbaantje, zieke geesten zijn het.
05 augustus 2024
Ik heb dit gezegd van die telefoon, hij zegt moet i phone worden anders kan hij niet in de i cloud, van apple, want zijn watch is ook gestolen en zijn cell phone. nu wil hij dus die i-phone laten betalen, net wat die ambassadeur zegt hier, niet doen, heb ik strak veel geld, wat moet ik daarmee, als er criminelen achter zitten. nee doe ik dus niet, heb al gezegd dat mijn geld op is, ik moet verhuizen, kost mij veel geld, dus heb ik niet meer. hij zou mij namelijk dubbel terug betalen, wat ik al betaald heb, soort bonus dus.
09 juli 2024
Nee, dit zijn smoesjes om je nog meer geld afhandig te maken, zie ook mijn vorige reactie.
08 juli 2024
Lieve Elizabeth, Trap er niet in als je mijn verhaal leets van de verpleegter uit de Ukraine dan is dat zo gelijk soort achtig verhaal, alles kwijt overvallen door een bende, telefoon weg bank gegevens mee genomen, en vraagt nu 3800,00 om terug te komen, zit in de ellende aldaar, en weet geen uitweg stuurt een bericht als ik terug ben op schiphol gaan we samen naar debank dan krijg jij hje geld terug, en zielig doen het een na het ander verhaal DOE HET NIET voor het te lat is en je er spijt van krijg. Ik heb zelfs vernomen van de politie dat zij mee kijken op site wat je doet en schrijft. T egek voro woorden sterkte groetjes Hennie
10 juli 2024
nee hij vraagt geen vlieggeld om naar mij toe te komen, hij kan niet in zijn account, maar heb wel twijfels, hij laat net een afschrift van de bank zien, met foto erop en zijn naam, of is dit mogelijk ook een vervalsing dan?