Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van geweld

Alles veranderd in een paar minuten

Afgelopen zaterdag. 

Ik wil mijn auto parkeren, maar de auto voor mij wil niet aan de kant gaan, de bestuurder praat met iemand die buiten de auto staat. Na een tijdje wachten vragen we hem of hij aan de kant kan gaan. Dit duurt een tijd en uiteindelijk rijdt hij door. De man met wie hij zojuist in gesprek was komt voor onze auto staan met een uitdagende blik. Wanneer we uitstappen vraagt min moeder waarom hij niet aan de kant gaan. We worden uitgescholden voor k*nkerh**ren. Dit pikt mijn moeder niet en zegt wat terug. Daarna wordt ze hard op de grond geduwd. Nu word ik ook boos en ga schreeuwen. De man komt nu naar mij toe en begint mij te duwen. Ik probeer terug te schoppen. Na een tijdje zie ik zijn telefoon op de grond liggen. Ik denk meteen: die moet ik hebben als bewijs. De man ziet mij de telefoon oprapen en begint te schelden en duwen. Ik gooi zijn telefoon hard opde grond, waarna hij nog bozer wordt. Hij duwt me tegen een andere auto aan. Ik zie iemand lopen en roep om hulp. De man loopt gewoon door... Dit was wel de reden voor de aanvaller om weg te rennen. Ik probeer een foto van hem te maken, maar heb geen idee meer hoe mijn telefoon werkt. Even later hebben we de politie gebeld. Die middag aangifte gedaan. Mijn moeder moest naar het ziekenhuis want ze kon niet meer lopen. Dit gaat nog steeds niet goed. Ik dacht er goed vanaf gekomen te zijn met een paar blauwe plekken en flinke spierpijn. Helaas gaat het nu niet zo goed. Slecht slapen, bang, schrikken, slecht concentreren, alles komt steeds terug... Ik snap gewoon niet hoe dit mij is overkomen, ik heb nooit ruzie... Ik voel ook woede, waarom kwam niemand ons helpen? Ik hoop dat het snel beter gaat en ik ook zonder angst gewoon naar buiten kan...

Bezig met laden...

4 Reacties *

28 november 2019
Beste Dulcinea Wat Thijs schrijft, onderschrijf ik helemaal. Uit je verhaal maak ik op dat je contact hebt met de politie. Ik verwacht dat zij je gevraagd hebben of je slachtofferhulp wil. Mochten ze dat niet gedaan hebben, dan bij deze. Maak er gebruik van en neem hun adviezen ter harte anders gaat dit een geheel eigen leven leiden (lijden). Het gaat zeker nooit zomaar vanzelf over ook niet voor jouw moeder. Hoe eerder je hier werk van maakt, hoe eerder je er over heen bent. Langer wachten zal zal het probleem dubbel doen verergeren. Sterkte ook voor je moeder.
27 november 2019
Hallo Thijs, bedankt voor uw bericht. Het is inderdaad nog maar kort geleden, dus ik hoop dat het steeds wat beter gaat. Met mijn moeder gaat het nog niet veel beter. Zo had al veel last van rugklachten en dat is hierdoor erger geworden helaas. De dader hebben ze gelukkig gevonden. Wat naar om te horen dat u ook te maken heeft gehad met geweld. Hoe lang is dat geleden en hoe gaat het nu?
29 november 2019

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Beste Dulcinea, Dat is al enkele jaren geleden en ik ben hier goed uit gekomen. Maar dat is niet vanzelf gegaan. Ik heb daar hard voor moeten werken. Je kunt mijn verhaal via mijn profiel lezen. Heel veel sterkte. Met vriendelijke groet, Thijs
27 november 2019
Beste Dulcinea, Wat een verschrikkelijke ervaring voor jouw moeder en jezelf. En dat niemand te hulp geschoten is maakt alles nog erger. Dat je op zo'n moment niet meer weet hoe een telefoon werkt is een gekke gewaarwording maar herken ik zelf ook. Tijdens mijn mishandeling werd ik op mijn mobiele telefoon gebeld. Ik wist niet eens meer hoe ik op moest nemen van de stress. Slecht slapen, bang, schrikken, slecht concentreren en flashbacks zijn reacties die na zo'n voorval helaas "normaal" zijn. De adrenaline die bij het voorval vrijgekomen is, is een van de oorzaken en heeft lang nodig om weer uit jouw lichaam te raken. Je geeft aan dat het afgelopen zaterdag is gebeurd. Dat is nog maar kort geleden. Toch raad ik je aan om in ieder geval naar de huisarts te gaan. Als deze klachten langer duren dan moet je rekening houden met een vorm van post traumatische stress. Jouw huisarts kan jou hier in eerste instantie mee verder helpen en beoordelen of therapie nodig zal zijn. Dat klinkt voor nu misschien zwaar, maar als je er te lang mee rond blijft lopen dan wordt het "genezingsproces" vele malen langer. Het is natuurlijk een uiterst laffe daad. Ik begrijp dat je kontakt met de politie hebt gehad en dat je aangifte hebt gedaan. Ik hoop dat de dader hiervoor wordt opgepakt en veroordeeld. Gaat het al wat beter met jouw moeder. In ieder geval heel sterkte allebei. Met vriendelijke groet, Thijs