Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van seksueel misbruik

mijn beste vriend die mij seksueel misbruikt heeft in mijn eigen huis/slaapkamer.

 ik ben op mijn 18de slachtoffer geworden van seksueel misbruik. dit is gedaan door een goede vriend van mij. 

Ik leefde van mijn 18de tot mijn 22ste met een groot geheim dat ik alleen bij mij droeg. En ik praatte mezelf aan dat ik me aanstelde en er niks gebeurd was. 

alles wat er die dag gebeurd was had ik verdrongen. Ik ben pas op mijn 22ste toen ik de klachten van ptss kreeg in therapie gegaan. heb toen emdr gehad en dit heeft mij veel geholpen toen en ik had in gezien dat ik nee had gezegd en had geprobeerd had hem te slaan, maar hij was sterker dan wat ik op dat moment was. ik zag ook dat ik bevroor in de situatie van het seksueel misbruik en toen op dat moment mijn lijf uit ging en alles vanuit een daar zag. ik weet ook nog dat hij me na dit alles had uitgelachen en mij nog op een leuke manier een knuffel had gegeven.

ik was voor een lange tijd boos op mezelf ook vooral omdat ik er toen achter kwam dat ik eigenlijk verliefd op hem was voordat dat allemaal gebeurde ik weet nog toen ik dacht hoe was ik ooit verliefd op mijn beste vriend die mij nee niet accepteerde en gewoon seks met mij had tegen mij zin terwijl ik bevroor en mij overgaf in de hoop dan is het voorbij. 

Ik ben ook tijdje verslaafd geweest aan snijden want door de lichamelijke pijn vergat ik de mentale pijn. Ik ben nu 6 maanden clean van het snijden. 

Ik ga terug in therapie, omdat ik de klachten weer ervaar zoals angsten en nachtmerries over het seksueel misbruik. En ik hoop dat ik daarin aan de dingen kan werken en ik nog beter met de ptss kan leven. en ik dan niet meer boos op hem kan zijn, omdat ik weet boos zijn lost niks op voor mij, want ik ben de gene die er mee zit. hij niet. 

Ik dacht ik deel hier mijn verhaal om zo met lotgenoten in contact te kunnen komen en dan hopelijk iemand te kunnen helpen om ook zijn of haar verhaal te delen. 

Bezig met laden...

4 Reacties

04 juni 2024

Hee s.2000,

Wat herken ik mij in jouw verhaal..
Ik ben ook misbruikt door een (toenmalige) goede vriend die ik jaren eerder leuk vond, maar daar was ten tijde van het misbruik geen sprake meer van. Hij kwam bij mij thuis om samen te eten, en dat liep uit de hand. Op die avond heb ik gedissocieerd, alsof ik naar mezelf keek terwijl er van alles gebeurde. Ik bevroor ook, net als jij. Wat een vreselijk naar gevoel was dat.
Ik ben daarna verhuisd om er niet meer aan herinnerd te worden en zodat hij mij (voor mijn gevoel) niet meer zou kunnen opzoeken.

Ook heb ik mijzelf beschadigd, vanwege een ander trauma. Wat zijn voor jou manieren om te ontspannen? Je zou die kunnen inzetten om de spanning/emotie te ontladen. Of bijv door in een kussen te knijpen/schreeuwen/slaan. Zijn er andere manieren waarop je je emotie kunt uiten? Mij lukt dat soms heel goed door te schrijven.

Wat goed dat je terug in therapie gaat! Dapper... Succes daar. Hopelijk vind je daar herstel, dat het misbruik tzt geen prominente rol meer speelt in je leven.
P.S.
Je mag mij een persoonlijk bericht sturen, als je dat zou willen.

04 juni 2024

ik vind het heel erg voor je dat jou dit is overkomen en fijn dat je op mij reageert. vind het nu heel lastig om te ontspannen, omdat ik lichamelijke reactie er steeds op hem en ik daardoor heel gespannen ben. ik heb al van alles geprobeerd zoals mediteren enzo.

04 juni 2024

Hoi S.2000,

Wat je is overkomen is ronduit verschrikkelijk. Respect dat je hier je verhaal verteld.
Ook respect dat je al zes maanden clean bent van het snijden. Echt super! Hou dat vol.
Je besluit om terug te gaan in therapie omdat je (weer) klachten ervaart is alleen maar verstandig. Ptss of cptss is een levensbeinvloedend gegeven. Weet daar alles van want ikzelf heb cptss.
Blijf vooral praten. Of dat nou bij vrienden, trauma maatje, familie, hier bij slachtofferhulp of waar en met wie dan ook wat voor jou vertrouwd voelt.

Ik wens je alle kracht en sterkte toe.

Warme groet,
Ambrosius

04 juni 2024

heel erg bedankt. ik deel het zeker in de omgeving en trok gelijk aan de bel. knap dat je deelt dat jezelf cptss hebt.